• روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • اولین بنیاد کارآفرینی بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در کشور چه می کند؟    :   مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء ...
  • ورود موج جدید جمعیت به تهران

    ورود موج جدید جمعیت به تهران

    تقدیمی هدف:

    ورود موج جدید جمعیت به تهران/ پایتخت شبیه اختاپوس شده است.یک مقام مسئول با ابراز نگرانی از ورود موج جدید جمعیت به تهران، گفت: در شرق تهران گسترشی که در پردیس، رودهن و بومهن اتفاق افتاد، تهران را شبیه یک اختاپوس کرده است.

    شهرام عدالتی، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار هدف با اشاره به اینکه افزایش جمعیت در تهران نگران کننده است، اظهار کرد: ۶۵ درصد جمعیت ۱۳ و نیم میلیون نفری استان تهران یعنی ۹ میلیون نفر در پایتخت زندگی می کنند. صبح ها این عدد به دلیل مراجعات بین استانی و شهرستان های همجوار تا حدود ۱۲ میلیون نفر نیز افزایش می یابد.

    وی با بیان اینکه بهترین ساعات زندگی تهرانی ها در ترافیک تلف می شود، افزود: تهران از منظر جمعیتی بیست و پنجمین شهر دنیا اما از نظر مساحت در رتبه ۱۲۰ قرار دارد، به این معنا که هیچ سنخیتی میان جمعیت شهر و مساحت تهران وجود ندارد. این مساله نشان می دهد که ما با انباشت جمعیت مواجه هستیم و به دلیل اینکه آماده پذیرش این جمعیت نبودیم درگیر مسائلی همچون ترافیک تا آلودگی هوا  شدیم.

    معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزایش جمعیت تهران را موضوعی تاریخی عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع از دهه ۴۰ شروع شده و پس از انقلاب نیز متاثر از موضوعاتی چون افزایش مهاجرت ساکنان مناطق جنگ زده بوده است.

    عدالتی از ورود موج جدید جمعیت به تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: آنچه در گذشته تهران اتفاق افتاده باید مدیریت شود اما ضروری ترین اتفاق امروز جلوگیری از تشدید این پدیده است و ما هم اکنون در این مقطع حساس هستیم.

    وی درباره دلایل شکل گیری موج جدید جمعیت افزود: میزان رشد جمعیت تهران در مقایسه با سال های ۸۵ الی ۹۰ افزایش یافته است. نرخ رشد جمعیت در این سال ها ۰.۷ درصد و هم اکنون به ۱.۳ درصد رسیده است. در کنار این عدد جمعیت پذیری موجود شهر را هم محاسبه کنید؛ ۲۰ تا ۲۵ درصد (بیش از ۲۵۰ واحد) خانه های خالی کشور را در تهران داریم. اگر بعد خانوار را ۴ نفر محاسبه کنیم تنها یک میلیون نفر می تواند در خانه های خالی تهران اسکان یابد. به این اعداد طرح های توسعه شهری به ویژه در منطقه ۲۲ و ۴ را هم اضافه کنید، اگر این اعداد و ارقام را مبنای تحولات جمعیتی در نظر بگیریم بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هم به سبب این طرح ها اضافه می شود.

    عدالتی ادامه داد: بنابراین از  سال ۱۴۰۰ به بعد با شهری  مواجه خواهید شد که عملا پذیرای بیش از ۱۲ میلیون جمعیت ساکن و تا حدودی ۱۶ میلیون نفر جمعیت صبح گاه است.

    معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: از زمانی که قانون نظارت بر گسترش شهر تهران در دهه ۵۰ تصویب شد، همیشه گسترش شهر تهران برای نظام ملی تصمیم گیری دغدغه بود و تمام تلاش ها این بوده که از رشد تهران پرهیز شود اما واقعیت این است که این موضوع در قوانین وجود دارد اما در اجرا چنین چیزی محقق نشد. برای مثال به استناد برخی مصوبات هیات دولت، شرق و غرب تهران نباید گسترش کالبدی داشته باشد اما بیشترین رشد در حدود ۱۰ سال گذشته در غرب و شرق تهران بوده است.

    وی ادامه داد: مهمترین کریدور رشد پایتخت همیشه غرب بوده یعنی از جاده مخصوص کرج، آزادراه تهران-کرج و به تازگی هم بزرگراه همت باعث اتصال شهر تهران به استان البرز شده است. یعنی عملا به استان البرز متصل شده ایم؛ در هیچ جای ایران چنین فضایی را نمی بینید که یک شهر با مرزهای اداری سیاسی یک استان دیگر تداخل داشته باشد. بنابراین آزادراه تهران-کرج عنوان آزادراه را یدک می کشد و در عمل خیابان شهری است و این باعث ترافیک شدید می شود.

    عدالتی همچنین از گسترش فضای تهران در شرق پایتخت خبر داد و گفت: در شرق تهران هم یک گسترش در پردیس، رودهن و بومهن داریم و با گسترش این یال جدید، تهران شبیه یک اختاپوس شده است.

    وی افزود: شرق تهران به دلیل ناهمواری هیچ وقت کریدور توسعه تهران نبوده اما در طول ده سال گذشته با افزایش جمعیت در این منطقه، یال جدیدی را به دست خودمان تقویت کردیم که به شدت در حال رشد است، ما به نقاط اتصالی و نه انفکاکی رسیده ایم و همه نقاط به هم وصل شده اند و این مدیریت سرزمینی را به شدت دچار مشکل می کند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2021 خبر هدف. محفوظ است.