• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • آخرین نطق لاریجانی در مجلس نهم

    تقدیمی هدف:

    آخرین نطق لاریجانی در مجلس نهم: امکانات یک نماینده از بخشدار هم کمتر است

    ww

    سیاست > مجلس – رییس مجلس با بیان اینکه از لوایح ارائه شده به مجلس نهم، 47 درصد قانون شده‌اند، گفت: این نشان دهنده توجه این مجلس به لوایح دولتی بوده است.

    به گزارش خبرهدف علی لاریجانی رییس مجلس نهم در آخرین نطق خود در مجلس نهم، گزارشی از عملکرد این مجلس ارائه داد.

    وی با اشاره به اینکه مجلس نهم در مقطع حساسی از انقلاب طلوع و غروب کرد، گفت: تغییر دولت، مذاکرات هسته‌ای، بحران‌های وسیع منطقه مثل بحران سوریه، یمن، عراق و بحرین و مشکلات مهم اقتصادی در داخل کشور همه در این دوره ظهور داشت. در یک ارزیابی کلی در همه این ماجراها، می توان گفت انقلاب حرکتی تکاملی را طی کرد و مجلس نهم یکی از ارکان نظم بخشی به این حرکت تکاملی بود؛ شاید بتوان شعر سعدی را مناسب این حال دانست که گفت «مجلس تمام گشت به آخر رسید عمر/ ما همچنان در اول وصف تو مانده ایم».

    اهم اظهارات رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛

    *بعد از انقلاب اسلامی، مجلس شرایط متفاوتی را پیدا کرد. اولا امام با بررسی تاریخ گذشته ایران و وضعیت آن مجالس تاکید جدی بر جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی نمود و آن را در راس ترین مقام قرار داد. امام فرمودند«من تکرار می‌کنم مجلس بالاترین مقام در این کشور است.» امام این سخن را در مقابل رییس جمهور وقت بنی صدر ایراد فرمود که مرتبا علیه مجلس موضع می‌گرفت. امام رییس ‌جمهور گستاخ به قانون را تحقیر می‌نمود تا مجلس برای همیشه در راس کشور قرار داشته باشد.

    *قانون نزد رهبری انقلاب در حکم ناموس نظام است، که هیچ بدیلی برای استواری نظام نداشت. لذا امام تخریب قانون و عامل تخطی از آن را در حد مفسد فی‌الارض معرفی می کند. امام می فرمود کسانی که با قانون مخالفند با اسلام مخالفت می کنند کسانی که با مصوبات مجلس بعد از تایید شورای نگهبان باز هم مخالفت می کنند، دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می کنند. قانون برای نفع ملت و جامعه است نه نفع برخی اشخاص و افراد. قانون به تمام جامعه توجه کرده است، البته دزدها از قانون بدشان می آید، دیکتاتورها هم از قانون بدشان می آید این نشان می دهد که قانون در نظام اسلامی با هیچ چیز قابل جایگزینی نیست.

    * برخلاف دوره های قبل از انقلاب که مجالس، دولت های دیکتاتور را بزک می کردند، در مجالس بعد از انقلاب در همه تصمیمات مهم کشور، این مجالس بودند که وقت می گذاشتند، مداخله کرده و تصمیم گیری می کردند. در عزل رییس جمهور در ماجرای گروناگیری یا مساله هسته ای و …

    *مردم بعد از انقلاب از بطن و جنس مردم بودند. بنابراین کار نمایندگی از کارهای پرمشغله کشور است. چون نماینده باید پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه های انتخابیه باشد آن هم با ابزار کار ناکافی. به طوری که یک بخشدار امکانات بیشتری از نماینده دارد با این کاستی ها نماینده باید صرفا براساس توانایی خود و صرف وقت زیاد به نیازهای متعدد حوزه های انتخابیه خود برسند و نیازهای مردم را رفع نمایند.

    *مجالس بعد از انقلاب در مقابل گردن گشی استکبار و بیگانگان خود را سپر ملت نمودند و از آرمان های انقلاب دفاع کردند چه در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس چه در ماجراجویی های غرب و مرتجعین منطقه چه در مساله سازی های آمریکا در موضوع هسته ای. هرجا لازم بود از حقوق ملت و امت اسلامی دفاع شود، مجالس با مصوبات و بیانیه ها در مقابل استکبار ایستادگی نمودند. آخرین مصوبه مجلس نهم که به اقدام دولت در مقابله به مثل به تعرضات دولت آمریکا در دست اندازی به اموال ایران پرداخته است اقدامی ارزشمند و انقلابی است.

    *در مجلس نهم، 697 طرح و لایحه مطرح شد که 69 درصد آن طرح و 31 درصد لایحه بود. 20 درصد کل طرح ها و لوایح به صورت فوریتی ارائه شده است که تعداد آن زیاد است. از طرح های ارائه شده 18 درصد به قانون تبدیل شده و از لوایح 47 درصد قانون شده اند. این نشان می دهد مجلس در مصوبات خود بیشتر روی لوایح ارسالی از سوی دولت تاکید داشته است.

    *از نظر تنوع موضوعی 32 مصوبه مربوط به موافقنامه‌ها و قوانین بین المللی در امور اقتصادی، فرهنگی و قضایی بوده است. 30 درصد قوانین اقتصادی، 11 درصد قوانین مربوط به امور اجتماعی،5/6 درصد مربوط به امور قضایی، 5 درصد امور آموزشی و فرهنگی، 5/2 درصد مربوط به انتخابات و امور سیاسی،2 درصد امور دفاعی و امنیتی، و بقیه قوانین مربوط به مدیریت‌های عمومی، شهرداری‌ها و شوراها بوده است. این نشان می‌دهد ثقل کار مجلس نهم بر امور اقتصادی و اجتماعی بوده است.

    *یکی از کارهای مهمی که در مجلس نهم انجام گرفت در مورد سه اصل قانون اساسی بود. یکی اصل 8 قانون اساسی که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر بود، اصل 25 قانون اساسی که به استراق سمع پرداخته است، و اصل 168 قانون اساسی که به جرائم سیاسی اشاره دارد. مجلس نهم قوانین لازم برای تحقق این اصول را تصویب کرد و گامی در اجرای این اصول قانون اساسی برداشت.

    *از اقداماتی که در مجلس نهم به نتیجه رسید، تنقیح قوانین برخی حوزه‌ها بود که باید در سایر حوزه ها ادامه یابد.

    *بعد نظارتی در این دوره سهم بیشتری داشت کمیسوین اصل 90 شش گزارش ارائه نمود، گزارش ایرادات وارده بر طرز کار دولت و تصمیم گیری در شورای عالی حفاظت محیط زیست، گزارش وضعیت خودروهای وارداتی، ارزیابی عملکرد دولت در حمایت از اتباع خارجی و گزارش از عملکرد وزارت ورزش و جوانان از جمله این گزارشهای نظارتی بوده است.

    *در زمینه تحقیق و تفحص 6 گزارش در مجلس ارائه شد؛ من جمله گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و خودروسازی. 17 گزارش نظارتی هم از سوی کمیسیون های تخصصی تهیه و در صحن قرائت شد. علاوه بر جلسات کمسیون با مسئولان اجرایی، 27 مورد در صحن علنی از مسئولان در جهت نظارت بر امور اجرایی دعوت شد و 29 جلسه غیرعلنی برای مسائل مهم کشور برگزار شد.

    *دیوان محاسبات با سیاست پیشگیرانه توفقیات خوبی در تقلیل تخلفات مالی داشته است. دیوان محاسبات علاوه بر تفریغ بودجه گزارش های حسابرسی در حوزه ‌ای با اهمیت اقتصادی ارائه نمود که قابل تقدیر است مثل گزارش بدهی دولت به بانک مرکزی و معوقات بانکی، گزارش درباره نحوه خصوصی سازی و دلایل عدم واگذاری بنگاه ها، گزارش درباره هدفمندی یارانه‌ها، گزارش درباره دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی و…

    *مرکز پژوهش‌ها از رشد 30 درصدی برخوردار بود و گزارش‌های مطالعات کارشناسی در این مجلس افزایش یافت. ارائه گزارش درخواستی نمایندگان از این مرکز نیز رشد قابل توجهی داشت. شرکت در جلسات کمیسیون‌ها، سمینارها و همایش ها نیز به 6 هزار و 400 مورد رسیده است که نشانگر تحرک خوب علمی در این مرکز بوده است.

    *مجلس نهم بر راه و رسم رهبری معظم تعبد داشت و آن را عامل رستگرایی در حکمرانی می پنداشت، مجلس نهم در مقابل استکبار و بیگانگان موضعی قاطع داشت و این را جوهره انقلاب می پنداشت. لذا حمایت مجلس از مواضع رهبری در مبارزه با گستاخی های دشمن به دلیل روحیه انقلابی و سوابق درخشان نمایندگان بوده است. مواضع اخیر مجلس نهم در مقابل مکر و فسون آمریکایی در موضوع موشکی ارزشمند و ستایش برانگیز است. تصویب مصوبه اخیر در مقابله با دزدی آمریکا غرورآمیز است.

    *در بحران‌های تروریسی منطقه از لیبی تا افغانستان، یمن و بحرین مجلس بر موضع ایستادگی و مقاومت و کمک به مردم مسلمان این منطقه مصر بود و کمیسیون امنیت مستمرا شرایط منطقه را رصد می کرد.

    *تصمیم سنجیده مجلس در موضوع هسته ای موجب آرامش در کشور و رفع موانع اقتصادی و تولیدی گردید که نگاه مدبرانه مجلس را نشان داد.

    *همراهی با سایر قوا ضمن استقلال هر قوه از مشی این مجلس بود. در این مجلس مسائل اقتصادی و پرهیز از کشمکش ها در اولویت بود که به نظر می رسد این رویکرد باید ادامه یابد.

    *اولویت مجلس نهم رونق تولید و اقتصادمقاومتی بوده است. کمیسیون خاصی هم برای این مهم در نظر گرفته شد و مصوبات مناسبی در تسهیل فضای کسب و کار داشت و گزارش‌های نظارتی خوبی در این زمینه تهیه شد که برای وضعیت فعلی کشور حیاتی بوده است.

    *از رهبر انقلاب، مراجع عظام تقلید، از ملت ایران، رییس جمهور، ریاست قوه قضاییه، وزرا و معاونین پارلمانی که همراه ما در این مسیر بودند سپاسگذارم. از صداوسیما، همه رسانه ها و خبرنگاران تشکر می کنم که مستمرا مزاحم آنها بودیم و گاهي آنها مزاحم ما بودند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.