آمریکا: تحریم‎های ضد ایرانی بیش از حدانتظار موثر است

چاپ

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است تحریم‎های ضدایرانی از هم‌اکنون جواب داده و بر اقتصاد و افکار عمومی ایران تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری هدف  به نقل از رویترز، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است تحریم‌های ضدایرانی بیش‌ازحدانتظار مؤثر بوده است! این درحالی است که وی همچنان از بابت فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

وی در این باره مدعی شد: بگذارید واضح بگویم. بازگرداندن تحریم‌ها ازحالا هم تاثیرات عمیقی بر اقتصاد ایران و افکار عمومی این کشور گذاشته است. این تاثیر حتی فراتر از حد انتظار ما است.

بولتون در ادامه ادعاهای خود افزود: اما فعالیت ایران در منطقه همچنان خصمانه است. آنچه در سوریه و عراق انجام می‌دهند. آنچه با حزب‌الله در لبنان انجام می‌دهند. آنچه در یمن انجام می‌دهند و آنچه تهدید به انجام آن در تنگه هرمز می‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار داریم همانگونه که شرکت‎های اروپایی فهمیده اند، دولت‎های اروپایی نیز بفهمند انتخاب میان ۲ گزینه تجارت با ایران و تجارت با آمریکا، بسیار آسان است. پس منتظریم ببینیم در ماه میلادی نوامبر (حدود آبان ماه) چه اتفاقی می‎افتد. اما ترامپ خیلی واضح خواستار اعمال فشار حداکثری بر ایران شده و این همان چیزی است که واشنگتن انجام می‎دهد.

با این‎حال، بولتون مدعی شد آمریکا دنبال تغییر نظام ایران نیست و خواهان بروز تغییر عمده در رفتار این کشور است!

گفتنی است رئیس جمهوری و وزارت خارجه آمریکا جنگ اقتصادی- روانی تمام‌عیاری را علیه ایران آغاز کرده و مردم را به ناآرامی ترغیب می‌کنند.