آمریکا یک شرکت گردشگری ایرانی را در فهرست تحریمهای خود قرار داد

چاپ

وزارت خزانه داری آمریکا یک شرکت گردشگری ایرانی تحت عنوان «شرکت گردشگری و مسافرتی ماهان» را که در مالزی فعالیت دارد، تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری هدف ، وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت گردشگری ایرانی با نام «شرکت گردشگری و مسافرتی ماهان» را که در پایتخت مالزی به عنوان نماینده فروش هواپیمایی ماهان فعالیت دارد، در فهرست تحریم های خود قرار داد.

بنا بر اعلام آمریکایی ها، این شرکت که دفتر آن در کوالالامپور پایتخت مالزی قرار داد از این پس مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا خواهد بود.

وزارت خزانه‌داری پس از این اقدام، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت مذکور از آنجا که به عنوان عامل فروش هواپیمایی ماهان فعالیت داشته، تحریم شده است.

در ادامه بیانیه، از قول «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا آمده است: «ایالات متحده موضع شفافی در برابر نقش مرگ‌آفرین ماهان ایر دارد. اقدام ما در برابر یک شرکت مستقل که فقط خدمات تهیه بلیط به ماهان ارائه می‌داد، این امر را برای همه فعالان صنعت هوانوردی روشن می‌کند که باید همه روابط خود را با این ایرلاین قطع کرده و از آن فاصله بگیرند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه تهدیدات خود افزود: «شرکت‌هایی که همچنان به هواپیماهای ماهان خدمات ارائه می‌دهند و یا ورود و خروج هواپیماهای این شرکت به فرودگاه‌های خاورمیانه، اروپا و آسیا را تسهیل می‌کنند، بدانند که در کانون توجه ما قرار دارند و این کار را به بهای مخاطرات مالی سنگین انجام می‌دهند.»