• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • آنتی ویروسی برای یارانه 250 هزار تومانی

    تقدیمی هدف:

    آنتی ویروسی برای یارانه 250 هزار تومانی / وعده های احمدی نژاد توخالی اند؟

    zz

    اقتصاد > اقتصاد سیاسی – واقعیت این است که منابعی برای وعده یارانه 250 هزار تومانی وجود ندارد و چنین وعده ای اساسا توخالی است.

    چرا ضریب جینی و توزیع عادلانه درآمد،با عمر سیاسی دولت ها در ایران رابطه مستقیمی دارد؟ این سئوالی است که این روزها شاید ذهن خیلی ها را مشغول کرده باشد.

    به گزارش خبرهدف،سال 84 درست بعد از شرایط اقتصادی طلایی اقتصاد در دولت اصلاحات که به گواه آمارها بهترین شرایط اقتصادی به لحاظ ثبت نرخ تورم پایین و رشد اقتصادی بالا محسوب می شود،پدیده دولت پوپولیست احمدی نژاد در سیاست ظهور کرد.محمود احمدی نژاد با شعار برابری درآمد و عدالت اجتماعی روی نقطه ای دست گذاشته که دولت های رشد،به استناداین تئوری که رشد اقتصادی بالا برابری اقتصادی را به دنبال دارد،کمتر توجهی به این موضوع داشتند.او طبقات پایین درآمدی از جمله گروه هایی که پس انداز کمتری داشتند،مورد هدف قرار داد و به سرعت توانست دور اول و دوم ریاست جمهوری خود را با وعده عدالت اجتماعی و پرداخت یارانه نقدی تثبیت کند.هرچند که شاخص های اقتصادی در دو دولت او به شدت بهم ریخت،اما پرداخت های نقدی رضایت عمومی ایجاد کرده بود.

    دراواخر دولت دهم،احمدی نژاد رسما عنان اقتصاد از دستش خارج شد.تورم بیش از 40 درصدی و بار سنگین یارانه نقدی سبب شد تا بارها دست به جیب بانک مرکزی کند تا به تعهدات خود درباره یارانه نقدی پاسخ بدهد.

    حسن روحانی،با همین شرایط دولت را تحویل گرفت؛دولتی بدهکار با تعهداتی سنگین در اقتصاد که در حوزه بین الملل هم گرفتار تحریم های اقتصادی بود.با این حال دو سال و نیم بعد از روی کار آمدن دولت روحانی،مهمترین تهدید بیرونی اقتصاد یعنی تحریم ها برداشته شد.اگرچه  رفع کامل آنها نیازمند صرف زمان بیشتری است اما فعلا این تهدید ها کمتر شده است.

    در حوزه داخلی ،تمرکز دولت بر کاهش تورم شکل گرفت.اما رکود به جای مانده از دولت قبل،بار کجی است که هنوز هم با وجود گذشت نزدیک به سه سال از عمر دولت یازدهم،به منزل نرسیده است.تمام بسته ها و محرک هایی که دولت ارایه می کند،تنها می تواند به صورت کوتاه مدت رونق نسبی ایجاد کند و اقتصاد ایران در گرداب رکود فرو رفته است.در کنار این اتفاق باید یادآور شد که از بخت بد،نفت هم بر گرفتاری های دولت افزوده است.دولت های نهم و دهم محمود احمدی نژاد قیمت نفت روزهای طلایی یکصد سال اخیر را تجربه کردند و درآمدهای نفتی ایران با تمام سالهای فروش نفت برابری می کرد،اما آن درآمدها که خرج شد و از دست رفت و بدهی های ناشی از هزینه بیش از درآمد بر روی دست دولت یازدهم گذاشت.حالا دولت یازدهم با برداشته شدن تحریم ها ناچار است که نفت بیشتری بفروشد تا بتواند تعهد یارانه نقدی را بپردازد.

    تهدید بزرگ

    زمزمه ها از وعده یارانه 250 هزار تومانی محمود احمدی نژاد که ظاهرا خود را برای رقابت های انتخاباتی در دوربعدی ریاست جمهوری با حسن روحانی آماده می کند،این روزها به گوش می رسد.وعده ای که شنیدنش خیلی هارا وسوسه می کند. اما واقعیت این است که این رقم ها قابل تحقق نیست.نه چنین پولی وجود دارد و نه آینده بازار نفت،چنین رویاپردازی را می تواند به واقعیت تبدیل کند.شاید این وعده برای یک یا دوماه با استقراض از بانک مرکزی بتواند به حقیقت بپیوندد اما تبعات چنین وعده خطرناکی قطعا آنچنان وحشتناک است که اقتصاد ایران را به ورشکستگی خواهد کشاند.

    محمود احمدی نژاد استاد وعده های بزرگ است؛برای پاسخ به وعده هایش از هیچ کوششی فروگذار نیست.اما هرگز به تبعات تصمیمی که می گیرد،فکر نمی کند.این ادعا را می توان به استناد تمام تصمیم هایی که در 8 سال دوران ریاست جمهوری اش گرفت، ثابت کرد.

    آنتی ویروس یارانه

    اقتصاددانان می گویند، تورم بالا در جهت نابرابرترشدن توزیع درآمد عمل می‌کند.تصمیم درستی که تیم اقتصادی دولت یازدهم گرفت و براجرای آن اهتمام ورزید، به عدالت اجتماعی کمک بزرگی کرده که در سالهای بعدی می توان نتایج آن را ملموس تر دید،البته به شرط آنکه این رویه ادامه داشته باشد.

    دولت باید توجه ویژه اش را در سال آخرانتخابات ریاست جمهوری به رشد اقتصادی معطوف کند. زیرا تجربه کشورهایی که رشد اقتصادی بالا دارند،نشان می دهد که توزیع درآمد با رشد اقتصاد بهبود پیدا می‌کند.چون تعداد افرادی که می توانند فرصت شغلی پیدا کنند مشاغل جدیدی به دست بیاورند و این موضوع علاوه بر رشد اقتصادی درآمد سرانه کشور را بالا می برد و تعداد بیشتری از زیر خط فقر بالا می آیند. در نتیجه تمرکز بر این هدف می تواند آنتی ویروسی برای وعده یارانه 250 هزار تومانی محمود احمدی نژاد باشد.

    آمارها نشان می دهد که توزیع یارانه نقدی بر ٣٠  درصد جامعه شهری و ٧٠  درصد جامعه روستایی اثر مثبتی داشته است؛ یعنی درآمد در شهر و روستا را بهبود بخشیده است با این حال چون میزان یارانه ثابت مانده در نتیجه مقدار واقعی یارانه نسبت به تورم کاهش پیدا کرده  هنوز این خطر که نابرابری بیشتر اتفاق بیفتد،وجود دارد. نکته مهم دیگر که می توان از تحلیل آمارهای موجود بدست آورد این است که  خانوارهای ایرانی از سال ٨٦ تا ٩٢ کاهش سطح درآمد را تجربه کرده‌اند. در نتیجه به گفته کارشناسان اقتصادی وقتی درآمد خانوارها به‌طور میانگین کاهش پیدا می‌کند، نابرابری افزایش پیدا می‌کند که این موضوع هم باید مورد توجه تیم اقتصادی دولت برای یکسال پایانی عمر دولت یازدهم قرار بگیرد.

    تردیدی نیست که مهمترین تصمیم دولت در سال 95 باید تمرکز بر رونق اقتصادی و اهتمام بر رشد بیشتر اقتصادی باشد که می تواند به ایجاد فرصت های شغلی منجر شود.اگر دولت بتواند رشد اقتصادی توام با کاهش نرخ بیکاری در پایان سال جاری ایجاد کند،افزایش درآمد سرانه وعده 250 هزارتومانی را سرآب خواهد کرد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.