• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • آنچه در دیدارهای رییس سازمان جهانی بهداشت در ایران گذشت

    تقدیمی هدف:

    آنچه در دیدارهای رییس سازمان جهانی بهداشت در ایران گذشت

    جامعه > سلامت – رییس سازمان بهداشت جهانی علاوه بر ملاقات‌ با دکتر علی لاریجانی، برخی از نمایندگان مجلس و وزیر بهداشت در یک سخنرانی عمومی
    پیرامون اهداف توسعه پایدار با تمرکز بر پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر سخن گفت.

    مارگارت چان بعد از دیدار با رییس و برخی از نمایندگان مجلس، عصر امروز با وزیر بهداشت دیدار و در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با مرور دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت در ایران از اقدام دولت ایران در پوشش همگانی سلامت تقدیر کرد.

    طرح تحول نظام سلامت ایران از جمله طرح‌های قابل توجه سازمان بهداشت جهانی است

    رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار  رییس سازمان بهداشت جهانی با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به پیشرفت‌های روز افزون بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران در بخش درمان و سلامت افزود: پس از انقلاب در کشور تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت و سلامت و بهداشت مردم به ویژه در مناطق روستایی و کم درآمد شده است و ما شاهد پیشرفت‌های فراوانی در حوزه آموزش نیروی انسانی کارآمد بوده‌ایم که به فضای سلامت و تندرستی در ایران کمک شایانی کرده است و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

    دکتر لاریجانی در ادامه با تاکید بر توجه مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات مربوط به بیماری‌های غیر واگیر و سایر بیماری‌های شایع در کشور گفت: یکی از مسائل مهم در بحث درمان و سلامت در ایران مربوط به مجروحان جنگ تحمیلی 8 ساله ایران و جانبازانی است که با بیماری‌ های ناشی از مسمومیت‌های شیمیایی دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز به حمایت جدی و همکاری دولت و مجلس برای مداوا و بهبودی آنها وجود دارد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین برنامه ششم توسعه به بخش سلامت به طور خاص توجه خواهد شد و یکی از اولویت‌های ما در این سند توجه به بحث بیماری‌های غیر واگیر و ارتقاء سطح کیفیت خدمات و پایین آوردن سطح هزینه‌های درمان می‌باشد.

    دکتر لاریجانی یکی از مشکلات بخش سلامت و درمان در ایران را قاچاق مواد مخدر از کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: با توجه به قاچاق مواد مخدر از این کشورها به ایران و سایر کشورهای جهان، این مسئله نیز مشکلاتی را برای سلامت و بهداشت مردم ایجاد کرده است و جمهوری اسلامی ایران نیز هزینه ‌های جانی و مالی فراوانی در مبارزه با این پدیده شوم صرف کرده اما حل این مشکل نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه و جهان و سازمان‌های مرتبط با آن دارد.

    دکتر مارگارت چان جمهوری اسلامی ایران را از جمله کشورهای پیشرو در زمینه سلامت و بهداشت در منطقه و حتی جهان دانست و گفت: در مباحث مربوط به بهداشت و درمان در سطح سازمان بهداشت جهانی همیشه از تجربیات ایران استفاده می‌شود.

    وی از سیاست‌های دولت یازدهم در حمایت از بخش سلامت و درمان قدردانی کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت در ایران از طرح‌های قابل توجه سازمان بهداشت جهانی است و کارشناسان ماهری نیز از طرف این نهاد برای مطالعه و انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به کار گرفته شده اند.

    خانم مارگارت چان همچنین بر اهمیت اصلاح ساختار بیمارستان ‌ها از طریق بالا بردن کیفیت عرضه خدمات، تمرکز بیشتر بر بحث پیشگیری و اصلاح عادات غذایی مردم و هماهنگی همه سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های دولتی جهت جلوگیری از آسیب‌ های جانی ناشی از بیماری‌های غیر واگیر جهت ارتقای سطح سلامت مردم تاکید کرد.

    قدردانی مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از ایران برای پوشش همگانی سلامت

     رییس سازمان جهانی بهداشت همچنین در نشست خبری مشترک با دکتر هاشمی وزیر بهداشت در سخنانی با موضوع اهداف توسعه پایدار با تمرکز بر پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیار مفتخرم که امروز در اینجا حضور يافته و سخنرانی خود را ايراد می نمایم در حالیکه جامعه سلامت شاهد گذر جهانی به «برنامه توسعه بعد از سال 2015» می باشد.

    دکتر چان عنوان کرد: اهداف توسعه هزاره نشان داد که برای سلامت عمومی مفید بوده و طی ده های گذشته تعداد مرگ و میر کودکان از بیش از 10 میلیون نفر بوده به رقم 6.3میلیون نفر در حال حاضر رسيده است و کماکان نيز اين روند با سرعت بيشتري نسبت به قبل در حال كاهش است.

    مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه در مقایسه با سال 1990، روزانه 17 هزار کودک، کمتر می میرند، گفت: اپیدمی ایدز در نقطه اوج خود قرار گرفته است با این حال امسال، با برنامه 15*15 موفق شدیم که درمان ضد ویروس را برای 15 میلیون نفر فراهم سازیم و همچنان شاهد حرکتهای مشابه در زمینه پاسخگویی به مالاریا و سل بوده ایم.

    وی یادآور شد: شواهد 15 سال اول این قرن به روشنی نشان می دهد که سرمایه گذاری در توسعه سلامت كارساز است و کنترل کردن بیماریها، تختهای بیمارستان، پرسنل و منابع را برای پاسخگویی به چالشهای پیچیده، پر زحمت و هزینه بر آزاد می نماید.

    دکتر چان ادامه داد: در دنياي به هم پيوسته امروز، سلامت تحت تأثیر عوامل نیرومندي از قبيل سالمندی جمعیت، شهرنشینی سریع و بازار جهانی محصولات ناسالم است و تحت تاثیر این عوامل، بیماریهای مزمن غیرواگیر، نظیر بیماریهای قلبی، سکته، سرطان، دیابت و بیماریهای تنفسی حاد در مقايسه با بیماریهای عفونی که علت اصلی، مرگ و میر در جهان بوده است، پیشی گرفته اند.

    وی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، بیماریهای غیرواگیر، عامل 3.4تمام مرگ و میرها می باشند و این تغییر روند دارای پیامد هاي عمیق می باشد.

    وی اظهار داشت: برای غلبه بر عوامل اصلی بیماریهای غیرواگیر به تغییر رفتار انسانها و همچنین تغییر رفتار گردانندگان قوی اقتصادی نياز است، صنایع توليدی که محصولات مضر نظیر دخانیات، الکل، تنقلات و نوشیدنیهای شکردار را تولید می کنند، نه دوستانه برخوردار کرده و نه مایل به همکاری می باشند، زیرا با انجام این کارها، توسعه اهداف تجاریشان ضعیف می شود.

    مدیرکل سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: این صنایع در مقابل اقدامات مالی و نظارتی که هدف آن تغییر رفتار می باشد، شدیداً مقاومت می کنند. روش آنها برایمقابله با چندین اقداماتی بسیار پیچیده و هزينه بر مي باشد.

    وی گفت: برای مثال، بسیاری از کشورها که برنامه ریزی برای بسته بندی ساده برای محصولات دخانی انجام دهند، به دلیل به خطر افتادن این صنعت مورد اعتراض و دادخواهی قرار گرفته اند.

    دکتر چان با اشاره به اینکه پیگیری اهداف توسعه هزاره با رفتارهای خصمانه و مقاومتهای قوی و پنهانی مواجه می شود، گفت: بعد پیچیده دیگر کار این است که بیماریهای غیرواگیر، راههایی که باعث پیشرفتهای اقتصادی اجتماعی می شوند را به چالش می کشند.

    وی گفت: رشد اقتصادی و مدرنیته، شهرنشینی راهها را برای گسترش سبک زندگی ناسالم باز نموده است و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی، شرایطی را ایجاد کرده که باعث افزایش بیماریهای غیرواگیر شده است.

    مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه افزایش بیماریهای غیرواگیر، تنها چالشی نیست که ما پیش رو داریم، گفت: شیوع ابولا در آفریقای غربی نشان داد که جهان برای پاسخگویی به اپیدمیهایی که جدی و پایدار می باشد، آمادگی لازم را ندارد و سازمان جهانی بهداشت نیز از این موضوع مستثنی نیست.

    وی ادامه داد: گزارش پانل ارزیابی موقت ابولا، نقدهای سازنده ای را به سازمان جهانی بهداشت ارائه داد که این سازمان در مقابله بحرانهای آینده آماده تر باشد.

    دکتر چان گفت: پيشنهادات پانل در راستاي اصلاحاتي است كه ما از قبيل آماده نمودن نیروی کار جهانی سلامت و ایجاد صندوق برای پاسخگویی فوری به وضعیتهای اضطراری در حال انجام آنها مي باشيم ، ما متعهد شده ایم که اصلاحات ضروری را در سازمان جهانی بهداشت ایجاد نموده که این سازمان بتواند در شرایط اضطراری امروزی پاسخگو باشد.

    وی با اعلام اینکه برنامه توسعه بعد از 2015 که در ماه سپتامبر نهایی خواهد شد، محصول بزرگترین فرآیند مشورتی در تاریخ سازمان ملل مي باشد، گفت: برنامه پيشنهادي برای توسعه پایدار، داراي 17 آرمان و 169 هدف می باشد. موضوع سلامت در آرمان 3 قرار گرفته است. اهداف توسعه هزاره مرتبط با سلامت بخشی از آرمان سلامت می باشد.

    دکتر چان گفت: تمرکز اهداف جدید روی بیماریهای غیرواگیر، آسیبها و پوشش همگانی سلامت است، سلامت در جای خودش به عنوان یک پیامد مطلوب در نظر گرفته می شود و راهی برای رسیدن به دیگر اهداف به شمار می رود ، سلامت به عنوان یک عامل قابل اعتماد برای پیشرفت به سمت توسعه پایدار بوده و بنابراین دارای جایگاه ویژه ای در برنامه توسعه است.

    وی در ادامه یادآور شد: هشت هدف دیگر نیز بطور آشکار به سلامت مرتبط می باشند زیرا آنها نیز به مسائلی همچون علتهای اساسی و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت می پردازند.

    دکتر چان عنوان کرد: در نظر گرفتن بیماریهای غیرواگیر در اهداف سلامت باعث ارتباط کشورهای فقیر و غنی بطور یکسان می شود، پوشش همگانی سلامت روح برنامه توسعه جدید بوده و تأکید آن بر برابری و حقوق اجتماعی است که هیچ کس از این برنامه کنار گذاشته نمی شود.

    بالاترین مقام بهداشتی جهان با بیان اینکه پوشش همگانی سلامت، بعنوان یک مفهوم متحد کننده، یک چارچوب برای ارائه یکپارچه خدمات بهداشتی و یکی از قدرتمندترین متعادل کنندگان اجتماعی میان تمام برنامه های سیاستگذاری در نظر گرفته می شود، گفت: به نظر من، پوشش همگانی سلامت یکی از قوی ترین مفاهیمی است که سلامت عمومی باید به آن بپردازد، این امر یکی از قدرتمندترین متعادل کنندگان اجتماعی میان تمام برنامه های سیاستگذاری در نظر گرفته می شود.

    وی با یادآوری این نکته که در حقیقت بیان نهایی منصفانه رفتار کردن است و بالاترین اساس اخلاقی سلامت عمومی را تایید می کند، گفت: هیچ کس نباید بخاطر دلائل غیرمنصفانه نظیر عوامل اجتماعی و اقتصادی از دسترسی به مداخلات ارتقاء دهنده سلامت و نجات دهنده زندگی محروم شود. هیچ کس نباید بخاطر هزینه نجات زندگی خود و خانواده خود دچار ورشکستگی مالی شود و مراقبت منصفانه سلامت باعث یکپارچگی، پایداری و هماهنگی اجتماعی در ارتباطات انسانی می شود.

    تاکید مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بر لزوم تخصیص منابع مورد نیاز به حوزه سلامت

    دکتر مارگارت چان یکی از ویژگی های طرح تحول سلامت را توجه به مناطق حاشیه نشین شهرها و ارائه خدمات اولیه سلامت به کلیه مناطق عنوان کرد و گفت: برنامه تحول نظام سلامت می تواند الگوی خوب و مناسبی برای حوزه سلامت سایر کشورها باشد.

    رییس سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر این که هر برنامه اصلاحاتی در کشورها نیاز به یک تعهد سیاسی دارد، اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ایران، رییس جمهور به عنوان متعهد سیاسی ، حامی برنامه تحول سلامت است.

    رتبه بالای ایران در زمینه شاخص های بهداشتی در منطقه خاورمیانه/ تولید دارو از مهم ترين نقاط قوت کشور 

    مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه، بر لزوم تخصیص منابع مورد نیاز به حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: خوشبختانه این منابع در ایران به حوزه سلامت با هدف ارائه خدمات پیشگیری و درمانی اختصاص داده شد.

    مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین، با اشاره به این که 149 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت هستند، گفت: کشور ایران در منطقه خاورمیانه که 22 کشور از این منطقه عضو سازمان جهانی بهداشت هستند، رتبه بالایی به لحاظ شاخص بهداشتی دارد.

    دکتر چان در خصوص اقدامات سازمان جهانی بهداشت در زمینه کمک های دارویی به بیماران در زمان تحریم،با تاکید بر این که سلامت حق هر فردی است، افزود: دارو یک محصول جهانی است و لازم است همه افراد به دارو دسترسی داشته باشند و سازمان جهانی بهداشت هر اقدامی را که بتواند در این زمینه انجام می دهد تا از بیماران ایرانی با هدف دستیابی به داروی مورد نظر حمایت کند.

    مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین، به وجود ظرفیت های علمی و دارویی در ایران اشاره کرد و گفت: ایران در زمینه تولید علم و دارو و تحقیقات علمی اقدامات خوبی داشته است که از مهمترین نقاط قوت این کشور به شمار می رود.

    دکتر چان همچنین، تخصیص اعتبارات لازم به حوزه سلامت، کاهش هزینه های درمانی و تحت پوشش بیمه قراردادن میلیون ها ایرانی را از اقدامات خوب ایران در حوزه سلامت بیان کرد و گفت: این عوامل باعث شد تا هیچ خانواده ای در ایران به دلیل هزینه های درمانی فقیر نشود.

    تامین سلامت فقط مربوط به دولت نیست

    دکتر چان مراقبت از سلامت را وظیفه هر فرد دانست و گفت:  عدم استعمال دخانیات، عدم مصرف الکل، افزایش فعالیت های بدنی و تغییر در سبک زندگی می تواند به سلامت افراد کمک کند.
    وی در ادامه با اشاره به این که 74 درصد مردم به دلیل بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی و ریوی، دیابت و سرطان جان خود را از دست می‌دهند، افزود: البته این بیماری ها قابل پیشگیری هستند.
    مدیر کل سازمان جهانی بهداشت بابیان این که سلامت فقط مسئله ای دولتی نیست، افزود: لازم است همه جامعه از جمله سازمان های مردم نهاد (NGO ها)، بخش خصوصی، محققان و دانشمندان فعالیت های لازم را برای مراقبت از سلامت داشته باشند.

    به گفته وی دولت ایران در حوزه سلامت به درستی حرکت کرده و درک صحیحی از یک سیاست منسجم دارد و توانسته است به افراد محروم توجه کند.
    او همچنین، در خصوص سند پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر، تدوین این سند را اقدامی مطلوب عنوان کرد و گفت: راهکارهای علمی در اجرای این سند بسیار اهمیت دارد.

    مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در خصوص 3 کشور بحران‌زده در منطقه خاورمیانه که ایران تلاش‌های زیادی برای کمک به آنها انجام داده است، گفت: در خاورمیانه 22 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت هستندکه بیش از 3 کشور دچار بحران هستند و از دولت ایران برای کمک و حمایت از مردم یمن و سوریه تشکر می‌کنم که توانسته است در همبستگی با مردم این مناطق خوب عمل کند.

    دستاوردهای قابل توجه ایران در مولفه های اهداف توسعه هزاره/ پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر اولویت اصلی جلوگیری از مرگ و میر زودرس در ایران

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در نشست اهداف توسعه پایدار با تمرکز بر پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر ضمن مرور رویکرد توسعه پایدار و نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حضور شما در کشور عزیز ما در هنگامه توافق تاریخی بر جام هسته ای ایران با جامعه جهانی صورت می گیردکه افق های جدید و متنوعی را در تعامل سازنده با جامعه بین الملل به ارمغان می آورد و نشان می دهد مهم ترین بحران ها نیز با گفت و گو و تعامل سازنده قابل حل هستند. این مهم در زمینه نظام سلامت نیز صادق است.

    دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد که فضای سازنده فعلی به یادگیری ایران از تجربیات بین المللی کمک کند و تجربیات ایران نیز بتواند در این فضای جدید در بهبود سلامت مردم دنیا، با محوریت سازمان جهانی بهداشت مورد استفاده قرار گیرد.

    وی گفت: در بازه زمانی 15 سال گذشته که اهداف توسعه هزاره توسط سازمان ملل متحد مورد پذیرش واقع شد، علیرغم تحریم های ناجوانمردانه علیه کشور که متاسفانه مولفه های نظام سلامت کشور را نیز آماج اثرات نامطلوب خود قرار داد، دستاورد های نظام سلامت ایران در زمینه کاهش مرگ و میر مادران باردار، مرگ و میر نوزادان و کودکان و همچنین مبارزه موثر با بیماریهای ایدز، سل، مالاریا و سایر بیماریهای عفونی، بسیار قابل توجه بوده است.

    مالاریا در ایران ریشه کن شده است

    وزیر بهداشت یادآور شد: با افتخار اعلام می کنم که به عنوان یک نمونه مالاریا که تا یک دهه پیش در ایران هزاران قربانی می گرفت؛  در ایران ریشه کن شده است و در حال حاضر کمتر از 250 مورد مالاریا در کشور وجود دارد . وضعیت دستاوردهای ایران در سایر مولفه های اهداف توسعه هزاره نیز قابل توجه است و اصولا کشور ما هم راستا با جامعه بین الملل به تحقق این اهداف و عرضه موثر تجربیات خود به سایر کشورها متعهد است.

    وی خطاب به دکتر چان گفت: از شروع تکاپوی بین المللی در تعریف اهداف توسعه پایدار و تعیین گزینه های مطلوب پس از سال 2015 ، جمهوری اسلامی ایران به تعیین اهدافی عملیاتی و مبتنی بر شواهد در تعیین و تحقق نگرش توسعه همه جامعه و محوریت سلامت متعهد بوده است.

    دستیابی ایران به رتبه ممتاز منطقه و جهان اسلام در حوزه سلامت تا سال 2025 

    حسن هاشمی ادامه داد: حال که این اهداف در بازه زمانی کوتاهی پس از این، در شهریور ماه جاری توسط تمامی اعضای سازمان ملل متحد به تصویب خواهد رسید، با افتخار اعلام می کنم که ج.ا.ایران براساس قانون اساسی، برنامه های پنج ساله توسعه ملی، اسناد بالادستی و اراده و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، به دستیابی به موقعیتی ممتاز در تمامی زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پایبند است و در نظر دارد تا سال 2025 الهام بخش در جهان اسلام و ممتاز در منطقه باشد.

    وزیر بهداشت با بیان اینکه ما معتقدیم اهداف پیشنهادی توسعه پایدار(SDG) بستر مناسبی جهت فراهم آوری چارچوبی مستند و قابل اندازه گیری برای دستیابی به جامعه مطلوب تر بشری به وجود می آورد، گفت: از اینروست که برخی اهداف فرعی مرتبط با هدف توسعه پایدار شماره سه مرتبط با سلامت، از سالها پیش براساس برنامه جامع و ملی در کشورمان در حال اجرا هستند.

    او با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدا بر اساس شواهد و باور ژرف به اهمیت سلامت، سلامت را به عنوان اولویت اصلی خود معرفی کرد، گفت: در مقام عمل نیز، هم راستا با راهکارهای سازمان جهانی بهداشت، نسبت به تحقق پوشش همگانی سلامت، به عنوان جامع ترین مفهوم تحقق عادلانه خدمات با کیفیت سلامت، فارغ از دغدغه های مالی همت گمارد.

    دسترسی شهروندان به خدمات سلامت با بیمه شدن 10 میلیون نفر

    دکتر هاشمی گفت: در قالب طرح تحول سلامت که از اردیبهشت ماه 1393 با هدف تحقق پوشش همگانی سلامت در ایران آغازشد، بیش از 10 میلیون نفر بیمه شده اند و دسترسی و کیفیت خدمات سلامت و رضایتمندی شهروندان افزایش یافته است.

    وی عنوان کرد: مشارکت مردم و تبلور مسئولیت پذیری تک تک شهروندان در احساس مسئولیت نسبت به سلامت خویش، به عنوان اصلی متعالی در محور وظایف وزارت بهداشت قرار دارد. به عنوان مثال، پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر، به عنوان عامل اصلی مرگ و میر زودرس ایرانیان، به عنوان یکی از اولویت های اصلی نظام سلامت ایران در دولت یازدهم مطرح بوده است.

    مدل ایران، الگویی پیشرو برای سایر کشورها در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری غیرواگیر

    وی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدل ایران در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری غیرواگیرمی تواند به عنوان الگویی پیشرو در سطح منطقه مدیترانه شرقی و سایر کشورها مورد توجه قرار گیرد.

    حسن هاشمی با ابراز خرسندی از حضور دکتر چان و آقای دکتر علوان، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در ایران تصریح کرد: این حضور فرصت مناسبی است که دیدگاه های سازمان جهانی بهداشت از زبان بلند پایه ترین مقام سلامت جهان مطرح شود و دغدغه ها، فرصت ها، چالش ها و نکاتی که کشورهای جهان و منطقه با آنها در تحقق این اهداف مواجه اند با شما دست اندرکاران ارشد نظام سلامت ایران به اشتراک گذارده شود.

    تفکر جهانی و عملکرد بومی با محوریت سلامت لازمه توسعه پایدار

    دکتر هاشمی گفت: تجربیات چند دهه سازمان جهانی بهداشت و به ویژه بحران اخیر ابولا و Mers-Co نشان داد که مقوله سلامت به مرز پای بند نیست و از این روست که تفکر جهانی و عملکرد بومی، با محوریت سلامت، لازمه توسعه پایدار همه جانبه است.بی تردید رویکرد نوین به تهیه اهداف توسعه پایدار و جامعیت آنها که ابعاد گوناگون توسعه اعم از نظام سلامت و سایر نظامها را در بر می گیرد، نویدی بر رویکرد همه جانبه به بهتر زیستن انسانهاست و یقین دارم حضور خانم دکتر چان در کشور و سخنان ایشان ما را در درک بهتری از این اهداف یاری خواهند نمود.

    اجرای طرح تحول سلامت در ایران الگویی برای سایر کشورهاست

    مدیر کل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت نیز بهبود پوشش همگانی سلامت و پوشش فراگیر بیمه درمانی را یکی از مهمترین دغدغه ها ی کشورها در زمینه سلامت دانست و با بیان این که اجرای طرح تحول سلامت یکی از اقدامات بسیار خوب ایران در حوزه سلامت بوده است گفت: منطقه مدیترانه شرقی شامل 22 کشور است و ایران با اجرای برنامه تحول سلامت، نقش الگو و رهبری کشورهای منطقه را در زمینه پوشش همگانی سلامت و ارایه خدمات درمانی اولیه به مردم دارد.

    دکترعلوان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در ایران  و  افزایش پوشش خدمات بهداشتی درمانی در کشور خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح بین 8 تا 10 میلیون نفر از حاشیه نشینان کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار گرفته اند و این اقدام، دستاوردی بزرگ و ابتکار خوبی است که جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت انجام داه است و کشورهای دیگر منطقه می توانند در این زمینه از ایران الگو بگیرند.

    وی تصریح کرد: طرح تحول سلامت در یکسال و نیم گذشته دستاوردهای بسیار خوبی داشته است و ما علاقه مند به همکاری با دولت ایران در این زمینه هستیم.

    مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت نیمی از کشورهای منطقه را بحران زده توصیف کرد و سه کشور سوریه، عراق و یمن را به شدت در شرایط بحرانی دانست. وی شناسایی بیماریهای خطرناک و کمک به کشورها برای ارایه خدمات ابتدایی و اولیه بهداشتی درمانی به مردم را از دیگر وظایف سازمان جهانی بهداشت به کشورها عنوان کرد.

    به گفته دکتر علوان سازمان جهانی بهداشت می کوشد هر آنچه که وی از آن به عنوان آخرین وسیله و راه نجات جان مردم کشورهای بحران زده از آن نام برد، به طریق ممکن تامین نماید .

    مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پایان با بیان اینکه ما در سازمان جهانی بهداشت نقش رهبری را ایفا می نماییم افزود: تلاش ما بر این است که از اپیدمی بیماریها پیشگیری کنیم و تا کنون این اقدامات را در سوریه و عراق انجام داده ایم.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    علت گرایش خانواده ها به قلیان کشی

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.