آیاحجت الاسلام ناطق امام جمعه تهران می شود؟

چاپ

– برادر علی اکبر ناطق نوری حضور احتمالی وی در پشت تریبون نمازجمعه تهران را رد نکرد.

احمد ناطق نوری،

jjj

jjj

در خصوص پیشنهاد به برادرش برای  حضور در نماز جمعه تهران به عنوان خطیب که  این روزها در فضای رسانه ای شنیده می شود، گفت: می توانید از خود ایشان سئوال کنید. وی افزود: آقای ناطق در چند روز اخیر در مازندران حضور داشته و من ایشان را زیارت نکرده ام.

این نماینده مجلس هشتم خاطرنشان کرد: نمی دانم ایشان این پیشنهاد را بپذیرد یا نه اما در سال های گذشته و در مقاطع مختلف که این پیشنهاد به ایشان شده بود نپذیرفته بودند و این بار هم  فکر نمی کنم در این مورد، نظرشان عوض شده باشد.

در همین حال، پیشتر حسین سبحانی نیا عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در رابطه با مطرح شدن پیشنهادی مبنی بر امام جمعه شدن ناطق نوری در تهران گفته بود که این اتفاق مبارک را به فال نیک می گیریم چرا که  آقای ناطق نوری به عنوان یکی از چهره‌های باسابقه انقلاب با مسائل اساسی و خطوط کلی نظام آشنایی کامل دارد بنا براین وی می تواند با نگاه اعتدالی و فراجناحی خاص خود، در این جایگاه نیز نقش موثری را ایفا کند. وی تاکید کرده بود: شرایط کشور نیز این را می طلبد که ما باید وحدت خود را حفظ کرده و از همه ظرفیت های کشور که نسبت به رهبری و نظام متعهد هستند استفاده کنیم و نیروهای انقلاب را از بدنه انقلاب جدا نکنیم .

این در حالی است که پیش از این برخی گروههای اصلاح طلب و اصولگرای معتدل به دنبال لیدری ناطق نوری برای گروه خود و خواستار ایفای نقش او برای وحدت بخشی به جریان خودشده بودند که وی این پیشنهادها را نپذیرفته بود. هر چند که در حال حاضر نیز این گروهها با توجه به انتخابات مجلس دهم هنوز چشم به ناطق دارند و به رایزنی ها خود برای متقاعد کردن وی به جهت پذیرش این نقش تلاش می کنند.

این روزها نیز موضوع پیوستن حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری به جمع ائمه جمعه تهران شنیده می شود و باید دید که آیا وی این پیشنهاد را می پذیرد یا ترجیح می دهد که همچون چندسال اخیر حضور رسانه ای کمتری داشته باشد.