آیت الله علم الهدی سخنان دیروزش را اصلاح کرد

zz

چاپ

حمله به سفارتخانه بر خلاف مصالح نظام است

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – امام جمعه مشهد که روز گذشته در مراسم گرامیداشت شیخ نمر از افرادی که حمله کنندگان به سفارت عربستان را افراطی و تندرو خوانده بودند، انتقاد کرده بود، امروز سخنان خود را اصلاح کرد و گفت: حمله به سفارتخانه هابرخلاف مصالح نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرهدف

zz

به نقل از ایرنا، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به شهادت آیت الله شیخ نمر و حواث به وقوع پیوسته در سفارت و کنسولگری عربستان در ایران افزود: در حوادث اخیر دولت شیطانی عربستان بهانه جویی کرد و خود در درون سفارت خود آتش افروخت.
وی یادآورشد: سفارت عربستان چند روز قبل از این وقایع پیشنهاد فروش خودروهای خود را به سفارتخانه های دیگر کشورها در تهران داده بود که این نشان از یک توطئه از قبل ساماندهی شده دارد.
آیت الله علم الهدی افزود: آنها آتش سوزی در سفارت را بهانه کردند تا با ایران قطع ارتباط کنند اما بدانند که قطع رابطه دشمنان خدا با ما موجب افتخار است.
امام جمعه مشهد گفت: مردم نباید به دشمن میدان بدهند و اصولا در جمهوری اسلامی حمله به سفارتخانه و خانه ای که در سایه امنیت نظام تشکیل شده برخلاف مصالح نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: خشم انقلابی هم باید با بصیرت ارایه و نمایش داده شود و امیدوارم این مساله برای همیشه در جمهوری اسلامی پایان یابد.
آیت الله علم الهدی یادآورشد: زمانی که حضرت امام راحل حکم مهدورالدمی سلمان رشدی را صادر کرد عده ای از جوانان به سفارت انگلیس حمله کردند و رهبری کنونی که آن زمان رئیس جمهوری بودند در خطبه های نماز جمعه اعلام کردند که از دیوار سفارت بالارفتن هم به اسلام و هم به انقلاب ضرر قطعی می زند.
امام جمعه مشهد گفت: از دیوار سفارت بالا رفتن و تجاوز فیزیکی و علنی به سفارتخانه ها تجاوز به حوزه مسئولیت نظام است.
وی افزود: سیاستمداران باید بدانند دراین کشور از روز اول انقلاب ، جوهره انقلابی در عمق جامعه وجود داشته است که در ماجرای بنی صدر ، هشت سال دفاع مقدس، 18 تیر 78 و فتنه 88 همین جوهره حرکت انقلابی را بوجود آورد.
آیت الله علم الهدی گفت: سیاستمداران در همه حرکات باید پاسخگوی این جریان بسیجی و انقلابی باشند و درست نیست که فقط در چهارچوب ضوابط دیپلماسی برخورد شود.
وی افزود: مردم بسیجی و حزت اللهی رهبری دارد که اعلام کرد ‘من انقلابی هستم نه دیپلمات’ پس نمی شود مسایل را صرفا در حوزه دیپلماسی حل و فصل کرد لذا دولت ، مجلس و سیاستمداران همه باید انقلابی موضع بیگرند.

2929