اخبار داغ دنیای آی‌تی اروپا از ممنوعیت نصب دوربین روی پهپاد در سوئد

چاپ

اخبار داغ دنیای آی‌تی اروپا از ممنوعیت نصب دوربین روی پهپاد در سوئد تا برنده شدن رانندگان اوبرانگلیس

فناوری اطلاعات > اینترنت – باهم مروری بر مهمترین اخبار فناوری اطلاعات در منطقه اروپا در روز دوشنبه مورخه 10 آبان 1395 می‌کنیم:

شماره 1 – دادگاه عالی سوئد نصب دوربین جاسوسی روی پهپاد را ممنوع اعلام کرد اما پلیس می‌تواند با دریافت اجازه مخصوص این کار را انجام دهد!

شماره 2 – سازمان نظارت بر حریم خصوصی اروپا نامه‌ای رسمی به واتس اپ نوشت و از آنها خواست تا دست از به اشتراک‌گذاری دیتای کاربران با فیس بوک نزند. همچنین در نامه‌ای جداگانه از یاهو بابت اسکن ایمیل کاربران برای سازمان جاسوسی آمریکا توضیح خواست.

شماره 3 – کوآلکوم آمریکایی شرکت نیمه‌هادی هلندی NXP را به قیمت 47 میلیارد دلار خرید.

شماره 4- کمپانی نرم‌افزاری Misys انگلیس (در کار دیجیتال بنکینگ)، به دلیل عدم اطمینان از بازار، نقشه خود مبنی بر عرضه عمومی سهام را بر هم زد.

شماره 5 – کمپانی TransferWise لندن، که ارزشش با سرمایه گذاری‌های اخیر به 1.1 میلیارد دلار رسیده، اعلام کرد به‌زودی برای انجام پرداخت‌های بین المللی با کمپانی‌های آمریکایی وارد شراکت جدیدی می‌شود.

شماره 6 – کمپانی AMS اتریش، کمپانی heptagon را که در کار تصویرسازی سه بعدی است به قیمت 845 میلیون یورو خرید.

شماره 7 – رانندگان اوبر در انگلیس کیس حقوقی علیه خود را وتو کردند. قاضی انگلیسی خویش‌فرما بودن رانندگان اوبر را رد کرده و اعلام کرد کارفرما باید بر اساس میزان دستمزد قانونی این کشور به آنها حقوق دهد.

شماره 8 – کمپانی آلمانی Trivago که در کار رزرو آنلاین هتل در اروپاست و زیر نظر Expedia کار می‌کند، به‌زودی سهامش در نیویورک عرضه می‌شود.

شماره  9 – با کمک اینتل کپیتال بیش از 15 میلیون دلار سرمایه جدید برای توسعه کمپانی پاریسی Chronocam، متخصص در ساخت حسگرهای بینایی ماشین و تجاری‌سازی محصولات جدید جمع شد.

شماره 10 – کمپانی سوئدی Starbreeze کمپانی بلژیکی Nozon، متخصص در واقعیت مجازی و ویژوآل افکت را خرید.