اراده ملت ایران در گام نخست پیروز شد

چاپ

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اکنون بیش از 40 کشور در دنیا مشغول غنی‌سازی هستند و آژانس هم بر همین مبنا بر کشورهایی که سوخت هسته‌ای تولید می‌کنند، نظارت می‌کند. اذعان قدرت‌های بزرگ به این حق ایران (حقوق هسته‌ای) از دیدگاه سیاسی بسیار ارزشمند است.
دستاورد این تلاش‌ها جلوه بیشتر کرامت و بزرگی ملت ایران بود و در این مذاکرات دنیا به این احساس رسید که تکریم ملت ایران پاسخ خواهد داد و تحریم نمی‌تواند کارساز باشد. برای ایجاد اعتماد در سایه‌ تبلیغات ناصحیح، دشمنان چهره‌ای را ترسیم کرده بودند و در واقع می‌خواستند ایران‌هراسی را در ا فکار عمومی جا بیاندازند.
این مطالب برگرفته از اظهارات مسوولان بلندپایه کشور در حمایت از تیم هسته‌ای مذاکره کننده کشورمان است، در گفت‌وگوی ایسنا با 28 نفر از نمایندگان مجلس و کارشناسان سیاسی نیز در ادبیات‌هایی متفاوت این اظهارات و چگونگی رسیدن به دستاوردهای مذاکرات مذکور مورد تاکید و تایید قرار گرفته است.

ایران توانست با راهبرد نرمش قهرمانانه به حقوق خود دست یابد
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: ایران توانست با پیگیری راهبرد نرمش قهرمانانه ضمن حفظ پر قدرت مواضع خود به حقوق خود دست یابد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و 1+5 ضمن مثبت ارزیابی کردن نتایج این مذاکرات خاطر نشان کرد: آنچه که برای جمهوری اسلامی ایران مهم است این است که قدرت‌های بیگانه چه بخواهند چه نخواهند، ما غنی‌سازی را حق خود می‌دانیم و این مسئله را همواره ادامه می‌دهیم و هرگز از موضع خود کوتاه نمی‌آییم.
وی با بیان اینکه به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران توسط دشمنان جای توجه دارد، تصریح کرد: اصل راهبرد نرمش قهرمانانه‌ای که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند، موجب شد که دولت ایران وارد مذاکره با طرف‌های مخالف با سیاست‌های خود شود و ضمن حفظ پر قدرت مواضع خود بدون اینکه بخواهد بازی بدهد به حقوق ملت ایران دست پیدا کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توافقات صورت گرفته در ژنو 3 گام نخست است، گفت: گام نهایی زمانی برداشته می‌شود که تحریم‌ها به کلی برطرف شده و پرونده هسته‌یی ایران از سوی شورای امنیت ملی به آژانس هسته‌یی بازگردد و مانند یک پرونده عادی پیگیری شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی دنبال کردن منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده ما تاکنون و همچنین از این پس نیز همواره مورد حمایت و پشتیبانی همه مردم، از رهبری گرفته تا آحاد ملت تا گروه‌ها و احزاب مورد حمایت قرار می‌گیرند.