استرس کیفیت کشتی‌ها را کاهش داده است

چاپ

استرس کیفیت کشتی‌ها را کاهش داده است/ وزن‌کشی جدید غیرعلمی است.مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد در حاشیه نخستین روز رقابت‌های انتخابی گفت: نباید کاری کرد که فشار روانی و استرس برد و باخت، بر کیفیت مبارزات مدعیان تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار هدف، مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان از صبح امروز چهارشنبه و با برگزاری مسابقات ۱۰ وزن (۵ وزن آزاد و ۵ وزن فرنگی) در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شده است.

در همین راستا «محمد طلایی» مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد در حاشیه نخستین روز از این رقابتها گفت: ورزش قهرمانی همواره با برد و باخت همراه است. به عنوان مثال حسن یزدانی در رقابتهای جام جهانی با شکست مواجه شد اما دوباره پیشرفت داشت و به شرایط ایده آل رسید. آنچه مسلم است یک کشتی گیر مدعی نباید همواره به برد و باخت بیاندیشد، چراکه استرس و هیجانات برد و باخت باعث افت کیفیت مبارزات و توانایی کشتی گیران خواهد شد.

وی افزود: ما نیز باید طوری عمل کنیم که جو و محیط مبارزات و رقابتها به گونه ای باشد که کشتی گیران بیشتر از برد وباخت به کیفیت کشتی گرفتن خود باشند. در غیر اینصورت با افت کیفیت و همچنین پایین آمدن جسارت و جنگندگی کشتی گیران همراه خواهیم بود.

طلایی با انتقاد از قوانین جدید وزن کشی گفت: متاسفانه بسیاری از کشتی گیران با توجه به وزن کم کردن طبق قانون جدید نمی توانند موفق باشند. کشتی گیران با توجه به قوانین جدید به هیچ عنوان زمان کافی برای وزن کم کردن و همچنین ریکاوری ندارند. در واقع قوانین جدید با هدف سر وزن بودن همیشگی کشتی گیران تدوین و اجرایی شده اما در عمل تمامی کشتی گیران ضرر خواهند کرد. وزن کشی با قوانین جدید کاملا غیر علمی است.

مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد در پایان با اظهار امیدواری به روند پیشرفت جوانان مدعی و باانگیزه گفت: کشتی آزاد ایران بعد از بازیهای المپیک در حال پوست اندازی است و خوشبختانه جوانان خوب و توانمندی در اوزان مختلف داریم. البته این جوانان نیاز به توجه و  میدان دادن هستند و باید به آنان فرصت پیشرفت داد.