اصغر رحیمی:مدال‎آوران المپیک آرژانتین پاداش پای سکو اهدا می‎گیرند

چاپ

بنا بر اعلام سرپرست کاروان المپیک جوانان، ورزشکاران مدال‎آور این بازی‎ها پاداش پای سکو دریافت می‏‎کنند. این پاداش بر اساس جدول مدالی و با تصویب هیات اجرایی، مشخص می‎شود.

اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگارهدف  با اشاره به پیگیری برنامه های مربوط به آماده سازی کاروان اعزامی به بازی های المپیک جوانان آرژانتین در مورد «ترکیب این کاروان و اینکه چه زمانی نهایی می شود؟» توضیح داد و گفت: بازی های المپیک جوانان مهرماه برگزار می شود. طبق اعلام کمیته برگزاری بازی ها تا تیرماه هم فرصت داریم تا ترکیب ورزشکاران مان در هر رشته و کادر فنی آنها را مشخص و نهایی کنیم. قاعدتا در همین فاصله زمانی ترکیب کاروان را نهایی می کنیم.

وی با یادآوری اینکه برای کاروان المپیک جوانان آرژانتین تا به امروز ۳۲ سهمیه کسب شده است، ادامه داد: البته هنوز فرصت داریم تا این تعداد سهمیه را بیشتر کنیم. رقابت های انتخابی برای المپیک جوانان تا تیرماه ادامه دارد. ما هم این شانس را داریم که در دو رشته کاراته و دوومیدانی سهمیه های جدیدی به کاروان اضافه کنیم. در صحبتی که با مسئولان این دو فدراسیون داشتیم، نسبت به کسب سهمیه ابرازمیدواری شد. احتمالا در کاراته ۳ سهمیه بگیریم و در دوومیدانی هم گسب سه چهار سهمیه محتمل است.

سرپرست کاروان بازی های المپیک جوانان ۲۰۱۸ در مورد اینکه «احتمال دارد سهمیه ای هم به صورت وایلد کارت به ایران اختصاص داده شود؟»، گفت: چنین چیزی نیست. برای المپیک آرژانتین و برخی رشته های این دوره بازی ها سهمیه وایلد کارت وجود دارد اما قاعدتا به کشورهایی اختصاص پیدا می کند که سهمیه ای برای حضور در بازی ها کسب نکرده اند. فقط در اولین دوره بازی ها بود که کاروان ایران در کنار سهمیه های کسب شده، تعدادی سهمیه وایلد کارت هم در اختیار گرفت اما از دوره دوم این سهمیه ها (وایلد کارت) به همه کشورها اختصاص پیدا نکرد.

وی در این رابطه ادامه داد: یکی از اهداف المپیک حضور و مشارکت هر چه بیشتر کشورها در بازی هاست. به همین دلیل است که با اعطای سهمیه وایلد کارت، کشورهایی که سهمیه های کسب نکرده اند را به حضور در بازی ها دعوت می کنند.

«کاروان ایران در حضور در اولین و دومین دوره بازی های المپیک جوانان به ترتیب صاحب ۵ مدال (۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز) و ۶ مدال (۳ طلا و ۳ برنز) شد. در مورد سومین دوره این بازی ها و مدال آوری ورزشکاران ایران پیش بینی انجام شده است؟»، رحیمی در پاسخ به این پرسش گفت: باید ترکیب کاروان نهایی شود تا بتوانیم پیش بینی دقیقی در این زمینه داشته باشیم اما قطعا بحث مدال آوری در این بازی ها همانند بازی های المپیک و آسیایی اهمیت خود را دارد و مبنای اعزام است. قاعدتا با توجه به اینکه تا به امروز دو برابر دوره قبل صاحب سهمیه شده ایم، تعداد مدال های مان هم بیشتر خواهد بود.

رحیمی همچنین در رابطه با پاداش مدال آورا بازی های المپیک جوانان تاکید کرد: قطعا برای مدال آوران این بازی ها هم پاداش پیش بینی شود. در حال آماده کردن جدولی هستیم تا با تصویب هیات اجرایی و بر اساس آن بتوانیم به ورزشکاران مدال آور در بوینوس آیرس پاداش پای سکو اهدا کنیم. حتما این موضوع را در اولین فرصت نهایی می کنیم.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه نظارت بر رونده آماده سازی ورزشکاران اعزامی به آرژانتین باجدیت دنبال می شود، خاطرنشان کرد: در جریان نشست هایی که کمیته ملی المپیک با مسئولان فدراسیون ها و برای حضور در بازی های آسیایی داشت، برنامه آنها برای المپیک جوانان را هم پیگیری کردیم اما لازم است این پیگیری در نشستهای تخصصی تر با مربیان تیم ها و ورزشکاران اعزامی ادامه خواهد داشت. روز گذشته هم در نشست هیات اجرایی گزارشی از وضعیت کلی کاروان ایران برای المپیک آرژانتین ارائه شد. قرار است یکی از نشست های ستاد عالی هم به همین موضوع اختصاص پیدا کند.

سرپرست کاروان المپیک ۲۰۱۸ جوانان همچنین در مورد پرچمدار این کاروان گفت: در این مورد هنوز بررسی دقیق و جمع بندی نداشتیم اما قاعدتا باید منتظر بمانیم ترکیب تیم ها و رشته ها نهایی شویم تا بر اساس فهرست ورزشکاران اعزامی، اقدام به تصمی گیری کنیم. در این زمینه به یکسری مسائل مانند ویژگی های اخلاقی و شاخص بودن توجه خواهیم داشت. البته موضوعی مانند اینکه ورزشکاری در دوره قبل هم حضور داشته یا حتی مدال آور هم بوده می تواند از فاکتورهای تعیین کننده باشد. البته با توجه به محدودیت رده سنی ورزشکاران در المپیک جوانان، احتمال اینکه ورزشکاری در دو دوره متوالی باشد، خیلی کم است اما بعید هم نیست. بعد از نهایی شدن ترکیب کاروان این مسئله را بررسی می کنیم.

«بعد از اولین نشست هماهنگی سرپرستان کاروان های اعزامی به بازی های المپیک جوانان، اعلام کردید که امکانات آرژانتین استاندارد نیست. آیا در این زمینه اقدامی مانند اعتراض به کمیته بین المللی المپیک داشته اید؟ اصلا موضوع پیگیری شده است؟»، اصغر رحیمی در پاسخ به این پرسش خبرنگار هدف گفت: المپیک جوانان با شعار المپیک ارزان برگزار می شود اما نه با این منظور که امکانات لازم فراهم نشود. فکر می کنم تصور برگزارکنندگان المپیک آرژانتین این است که چون این بازی ها در رده سنی جوانان برگزار می شود، آنها قرار است یکسری بچه را مدیریت کنند. این چیزی بود که از نشست یک ماه پیش متوجه شدم چون خیلی از امکانات استاندارد نبود. در همین رابطه نامه ای هم برای رابط منطقه ای در آسیا ارسال کردیم. ابراز امیدواری شده تا زمان آغاز بازی ها، مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرنگارهدف سومین دوره بازی های المپیک جوانان ۱۲ تا ۲۶ مهرماه در بوینوس آیرس آرژانتین برگزار می شود. فوتسال (۱۰ سهمیه)، تکواندو (۶ سهمیه)، کشتی آزاد و فرنگی (۴ سهمیه)، قایقرانی (۳ سهمیه)، تیراندازی، وزنه برداری و تیروکمان (۲ سهمیه)، تنیس روی میز، ژیمناستیک و سوارکاری (ِیک سهمیه) رشته هایی هستند که ورزشکاران شان برای المپیک آرژانتین کسب سهمیه کرده اند.