• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • اعتراض به حضور خواننده زیر زمینی در جشنواره فجر

    تقدیمی هدف:

    اعتراض به حضور خواننده زیر زمینی در جشنواره فجر

    سرپرست چریکه: آزادمان بگذارید تا آن‌چه را خاک می‌شود احیا کنیم

    فرهنگ > موسیقی – سه گروه موسیقی نواحی و یک گروه موسیقی دستگاهی از برنامه‌هایشان برای سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفتند.

    امروز یکشنبه 19 دی نشست خبری سه گروه موسیقی نواحی و یک گروه موسیقی دستگاهیِ شرکت‌کننده در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در طبقه دوم تالار وحدت برگزار شد.

    این هنرمندان مهرداد ناصحی (گروه آهنگ) در حوزه موسیقی دستگاهی و ژیوار شیخ‌الاسلامی (گروه ژیوار)، محسن آقایی (آوای موج) و سلمان حسینی (گروه چریکه) در حوزه موسیقی نواحی بودند.

    رپرتواری از مجموعه «چاووش»  

    مهرداد ناصحی، سرپرست گروه آهنگ در ابتدا گفت: «از آن جا که گروه  ما پایبند به موسیقی اصیل ایرانی است وقتی با پیشنهاد ستاد برگزاری جشنواره مبنی بر اجرای آثار «چاووش» رو به رو شدیم استقبال کردیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بازسازی این آثار به بهترین شکل ممکن انجام شود.»

    او در مورد قطعاتی که در کنسرت روز سه‌شنبه 28 دی ساعت 21:30 در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهند کرد افزود: «این کنسرت به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول شامل قسمت‌هایی از آثار «چاووش» در آواز دشتی و بیات ترک به همراه قطعات بداهه‌نوازی با صدای مهدی امامی خواننده گروه و بخش دوم شامل رپرتواری از آثار «چاووش» با همراهی ارکستر خواهد بود.»

    مهدی امامی نیز طی سخنانی کوتاه گفت: «این برنامه به پیشنهاد ستاد جشنواره به اجرای آثاری از گروه «چاوش» اختصاص دارد و برای هر دوی ما که پیش از این در خدمت زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی و استاد محمدرضا شجریان بوده‌ایم بسیار خوشحال‌کننده است که با اجرای آثاری از گروه «چاوش» به این استادان بزرگ موسیقی ایران ادای دین کنیم.»

    اگر این گونه است ما هم تک‌خوانی کنیم

    ژیوار شیخ‌الاسلامی سرپرست گروه ژیوار دومین هنرمندی بود که در مورد حضور در جشنواره موسیقی فجر صحبت کرد.

    او در ابتدا با اشاره به حضور یکی از بانوان در این جشنواره که به تازگی موفق به اخذ مجوز شده است گفت: « این اتفاق از یک سو قابل تقدیر است که خواننده‌ای زیرزمینی که پیش از این آثاری هم در فضای مجازی منتشر کرده است، موفق به اخذ مجوز و به جشنواره موسیقی فجر دعوت می‌شود اما از سوی دیگر چرا چنین امکانی برای دیگر خوانندگان وجود ندارد؟ من و دیگر خوانندگان زن هم قطعا توانایی انتشار قطعه را در فضای مجازی داریم اما به قوانین احترام می‌گذاریم و اگر این گونه است از این به بعد این کار را انجام خواهیم داد.»

    ژیوار شیخ‌الاسلامی در ادامه با اشاره به تفاوت قیمت بلیت اجراهای جشنواره گفت: «بهای بلیت کنسرت ما، بین 50 تا 60 هزار تومان است. این در حالی است که برای بلیت یکی دیگر از گروه‌های حاضر در بخش موسیقی بانوان قیمتی بین 70 تا 80 هزار تومان تعیین شده است. ما مسئله‌ای با پایین بودن قیمت بلیت نداریم اما نمی‌دانیم مبنای برگزارکنندگان برای این دسته‌بندی چه بوده است.»

    او ادامه داد: «قطعا از مسئولین برگزارکننده جشنواره که ما را به این رویداد موسیقایی دعوت کرده‌اند سپاسگزاریم اما این‌ها مسائلی است که بی‌توجهی به آن‌ها دل‌آزرده‌مان می‌کند.»

    ژیوار شیخ‌الاسلامی در مورد قطعاتی که پنجشنبه 23 دی ساعت 21:30 در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهند کرد گفت: «ما قطعاتی به آهنگسازی بهمن بهمرام را اجرا خواهیم کرد. قطعاتی فلکلور هم خواهیم داشت که تنظیم‌ها و جوابِ آوازهای آن نیز توسط بهمرام انجام شده است. در یک قطعه هم حرکات آیینی سنتی کردستان را اجرا می‌کنیم.»

    او در پایان افزود: «معتقدم جشنواره فجر متعلق به جوانان شهرستانی است که کمتر امکان دیده شدن دارند نه خوانندگان پاپی که در طول سال چند بار روی صحنه می روند. همچنین امیدوارم سال آینده روند برگزاری جشنواره به حالت قبل برگردد و گروه‌ها از طریق پر کردن فراخوان وارد جشنواره شوند نه با دعوت مسئولین برگزاری.»

    اجرای پرفورمنس «دی‌زنگرو» (مادر سیاه‌رو) در جشنواره موسیقی فجر

    محسن آقایی سرپرست گروه آوای موج همراه با بهروز فرح شیرازی روابط عمومی گروه در این نشست خبری حضور پیدا کرد.

    در ابتدا محسن آقایی گفت: «ما برای دومین سال است که در جشنواره شرکت می‌کنیم. طرحی که امسال ارائه کرده‌ایم، از دو سال پیش شروع شده و به موسیقی حاشیه خلیج‌فارس مربوط است. امسال سعی کرده‌ایم نقطه‌های مشترکی را از موسیقی بوشهر و منطقه جنوب روی صحنه بیاوریم و به موسیقی زار بپردازیم.»

    روابط عمومی گروه آوای موج نیز در این نشست گفت: «این گروه سال 86  در محله امامزاده شهر بوشهر که زادگاه موسیقی است، به سرپرستی محسن آقایی متولد شد.»

    او با ارائه توضیحاتی در مورد قطعه «دی‌زنگرو (مادر سیاه‌رو)» که در جشنواره اجرا خواهند کرد توضیح داد: «مردم بوشهر به ماه‌گرفتگی به ‌عنوان اتفاقی ماوراءالطبیعه نگاه و فکر می‌کردند کار اجنه است. برخی از آن‌ها تصورشان این بود که با استفاده از به صدا درآوردن ابزار و فلزات می‌توانند این نیروی فرازمینی را دور کنند در واقع، آن‌ها می‌خواستند ماه را از چنگال مادر سیاه‌روی ماه‌گرفتگی نجات دهند.»

    او اضافه کرد: «نکته دیگر داستان برده سیاه‌پوستی است که عاشق دختر رئیس کنسول‌گری انگلیس می‌شود و در فرهنگ عامیانه مردم بوشهر از این برده به عنوان ماه‌گرفتگی و از آن دختر به عنوان ماه یاد می‌شود. طول زمان این قطعه 15 دقیقه خواهد بود که همراه با پرفورمنس اجرا می‌شود.»

    در پایان محسن آقایی اعلام کرد: «یکی از نکات قابل توجهی که در جریان فعالیت‌های گروه آوای موج اجرایی شده، استفاده از کودکان کار برای حضور در برنامه‌های این گروه بوده است. ما در کنسرت پیش‌رو از خانواده‌های این کودکان که بین هشت تا 12  ساله هستند، دعوت کرده‌ایم تا با اجرای آواهای قدیمی منطقه‌ بوشهر، رنگ و بوی دیگری به اجرای ما دهند.»

    گروه آوای موج روز شنبه 25 دی ساعت 21:30 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهند رفت.

    سلمان حسینی: برای جذب مخاطب مسیرمان را تغییر نمی‌دهیم  

    سلمان حسینی سرپرست گروه چریکه هنرمند بعدی بود که به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

    سلمان حسینی در این نشست با اشاره به اجرای خود در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: «امسال برای نخستین بار است که گروه چریکه در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا می‌کند و تلاش می‌کنیم تا موسیقی و فرهنگ کرمانشاه را به درستی به مخاطبان معرفی کنیم.»

    او ادامه داد: «چریکه واژه‌ای کردی به معنای فریاد ناخودآگاه است که بسیار قدیمی بوده و در فرهنگ کردی در حال کمرنگ شدن است.»

    حسینی افزود: «تنبور، رباب، کمانچه و سازهای کوبه‌ای همچون دف از جمله سازهایی است که در موسیقی گروه تنبورنوازان چریکه شنیده می‌شود.»

    سرپرست گروه موسیقی چریکه همچنین توضیح داد: «تصور می‌کنم برخی از انواع موسیقی و همچنین بسترهای فرهنگی آن‌ها نیاز به حمایت دارند چرا که همه موسیقی‌هایی که در مرکز مشغول فعالیتند به نوعی بر ریشه موسیقی نواحی در استان‌ها سوار هستند.»

    او تصریح کرد: «ما نباید هیچ گاه خودمان را سانسور کنیم یا برای جذب مخاطب مسیر موسیقی خود را تغییر دهیم. به عنوان نمونه موسیقی ما تکرار زیاد دارد و هدفی را دنبال می‌کند که با هدف موسیقی پاپ یکی نیست. آزادمان بگذارید تا آن‌چه را در سینه پیرانمان زیر خاک می‌رود احیا کنیم.»

    حسینی در پایان گفت: «موسیقی تنبور به شکل‌های مختلفی در تهران اجرا می‌شود اما به شکل اصیل و مقامی خود کمتر معرفی شده و یکی از اهداف گروه ما این است که موسیقی خود را به شکل اصیل به مرکز معرفی کنیم.»

    گروه موسیقی چریکه روز پنجشنبه 23 دی ساعت 21:30 در سالن روی صحنه می رود.

    سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 22 دی تا اول بهمن به ریاست حمیدرضا نوربخش برگزار می شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.