افتتاح رسمی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن

افتتاح رسمی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن

چاپ

افتتاح رسمی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن/ ترکمان: آمده‌ایم تا فرهنگ ایرانی را نشان دهیم

فرهنگ > کتاب – فعالیت‌های غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن صبح چهارشنبه اول شهریور به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف ، مراسم افتتاحیه غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب پکن با حضور هوشانگ جه، معاون وزیر صداوسیمای چین، ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، الماسیه رایزن فرهنگی ایران در پکن و شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه کتاب پکن صبح چهارشنبه (اول شهریور) آغاز شد.

امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: خوشحالیم که این اتفاق مبارک و حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن عملی شد و این حضور فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای فرهنگی است.

او در ادامه گفت: حدود 100 نفر از گروه‌های مختلف ما را در این نمایشگاه همراهی می‌کنند. 14 ناشر برگزیده از ایران، 13 آژانس ادبی فعال در ایران، 9 نفر از نویسندگان معاصر ایران، 10 نفر از هنرمندان مختلف در صنعت نشر، چهار گروه هنری نیز در غرفه ایران حضور خواهند داشت و به اجرای برنامه می‌پردازند.

شهرام‌نیا در ادامه گفت: بیش از 40 برنامه و نشست مشترک بین نویسندگان و ناشران ایران و چین برگزار می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها آغازی برای گسترش برنامه‌های مشترک ایران و چین باشد.

در ادامه برنامه افتتاح غرفه ایران، ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضران و تشکر از حضور نویسندگان گفت: ما برای حضور در این نمایشگاه با دل‌هایمان به شما پیوسته‌ایم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات در ادامه گفت: ما ملتی فرهنگ دوست و علاقه‌مند به فرهنگ هستیم و نشانه‌های آن را در این نمایشگاه ملاحظه خواهید کرد. در تمام کلمات و تک تک اوراق کتاب‌های ما خشونت و افراط‌گری را نهی می‌کند و ما ملتی هستیم که از جنگ طلبی بیزاریم.

ترکمان در ادامه با اشاره به مشاهیر نامدار ایران گفت: ملتی که خاقانی، حافظ، سعدی و خیام را دارد ملتی صلح طلب است و ما به دنبال این هستیم که فرهنگ خودمان را در برابر نگاه‌های پرمهر شما قرار دهیم.

هوشانگ جه، معاون وزیر صداوسیمای چین نیز در این مراسم گفت: حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن باعث آشنایی در کشور با یکدیگر می‌شود و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

معاون وزیر صداوسیمای چین در ادامه گفت: چین و ایران دو کشور متمدن هستند و به واسطه جاده ابریشم تبادلات فرهنگی مناسبی بین آن‌ها صورت می‌گیرد. اکنون شاهدیم که تبادلات فرهنگی بین ایران و چین گسترش یافته و حضور ایران به عنوان مهمان ویژه سکوی مناسبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی است. کشور چین از ترجمه آثار ادبی و چاپ دیجیتال کتاب و گسترش صنعت در چین و ایران استقبال و حمایت می‌کند.

پایان بخش مراسم افتتاحیه غرفه ایران اجرای گروه موسیقی لیان بود که با استقبال گسترده مواجه شد.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن ازتاریخ یکم تا پنجم شهریور ماه برگزار می شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.