• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • افزایش امید به آینده جمعیت فعال اقتصادی/ کیفیت رشد اقتصادی بالا رفت

    تقدیمی هدف:

    افزایش امید به آینده جمعیت فعال اقتصادی/ کیفیت رشد اقتصادی بالا رفت

    اقتصاد > بازارکار – افزایش تعداد اشتغال ایجاد شده نشانگر آن است که کیفیت رشد اقتصادی در ایران در سال های 1392 تا 1396 افزایش یافته است.

    زهرا علی‌اکبری: در چهار سال گذشته سالانه نزدیک به 500 هزار شغل در ایران ایجاد شده است .

    به گزارش خبرهدف، بررسی های صورت گرفته توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می دهد دولت یازدهم در حالی موفق شده است نسبت به ایجاد اشتغالی برابر با سالانه 490 هزار شغل در هر سال اقدام کند که کیفیت رشد اقتصادی در سال های قبل با کاهشی محسوس روبرو بود . افزایش تعداد اشتغال ایجاد شده نشانگر آن است که کیفیت رشد اقتصادی در ایران در سال های 1392 تا 1396 افزایش یافته است.

    عبارت کاهش کیفیت رشد اقتصادی بدان معناست که رشد اقتصاد موجبات ایجاد شغل در کشور را فراهم نکند. این پدیده غالبا در کشورهایی که دارای منابع طبیعی هستند دیده می شود. بررسی های بازوی کارشناسی مجلس شورای اسلامی نشان می دهد از سال 1387 تا سال 1393 رشد اقتصادی ایران رشدی غیر اشتغال زا بوده است و به این ترتیب فرصت تاریخی بزرگی از دست رفته است. این فرصت در حالی از دست رفت که بالاترین درآمد تاریخ نفت در همین سال ها نصیب ایران شد، اما فرصت تاریخی ایجاد شده از سوی دولتمردان مورد بهره برداری جدی قرار نگرفت .

    بر این اساس، در دوره تصدی دولت نهم خالص اشتغال کل دوره منفی 120 هزار فرصت شغلی بوده است. این بدان معناست که در این دوره زمانی هر سال 30 هزار فرصت شغلی از دست رفته است. با این حال در سال های استقرار دولت دهم، با بهبود درآمدهای نفتی اما وضعیت اشتغال چندان بهبودی نیافت و خالص اشتغال کل دوره برابر با 128 هزار شغل بوده است.

    دولت یازدهم توانسته است در سخت ترین دوران اقتصادی ایران سالانه برابر با 490 هزار شغل خالص ایجاد کنذ. به این ترتیب خالص اشتغال ایجاد شده در کل دوره برابر با یک میلیون و 960 هزار شغل برآورد شده است.

    به نظر می رسد اقتصاد ایران بار دیگر توانسته است رشد خود را با بنیان های ایجاد شغل هماهنگ کند. این نکته امروزه نه فقط برای ایران که برای بسیاری از کشورها از اهمیتی درخور برخوردار است چرا که رشد اقتصادی منفک از اشتغال نمی تواند در خدمت بهبود وضعیت توزیع درآمد و بهره مندی اقشار مردم از فرصت ایجاد شده قرار دهد .

    افزایش کیفیت رشد اقتصادی در سال های استقرار دولت یازدهم، در سال های پیش رو نیز مد نظر قرار دارد چرا که بیکاری یکی از مهمترین اولویت های اقتصاد و اجتماع ایران محسوب می شود. نرخ بیکاری دو رقمی سال هاست که اقتصاد ایران را تحت فشاری شدید قرار داده و دو برابر بودن نرخ بیکاری جوانان نسبت به نرخ بیکاری کل سبب شده است بخشی از ظرفیت های اقتصادی ایران قابلیت ظهور و بروز را پیدا نکند.

    بررسی ها نشان می دهد در سال های اخیر با افزایش امید به آینده جمعیت فعال اقتصادی نیز افزایش یافته است. این نشانه هر چند از منظر کارشناسان نشانه خوبی محسوب می شود اما اهمیت تمرکز بر سیاست های منجر به ایجاد شغل در کشور را گوشزد می کند.

    بر اساس این گزارش دولت برای سال جاری ایجاد یک میلیون شغل را هدف گذاری کرده است.در قالب برنامه ششم، رشد هشت درصدی ایجاد اشتغال پیش بینی شده است. بر این اساس ایجاد سالانه هشتصد تا یک میلیون شغل نیز در دستور کار قرار دارد .

    بخش مهمی از جمعیت بیکار ایران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و همین امر اهمیت ایجاد شغل متناسب با جمعیت تحصیلکرده را نیز بازگو می کند.بر این اساس ایران نیاز دارد برای استفاده از توان بالقوه و سرمایه های انسانی خود شرایط را برای ایجاد شغل مناسب با تحصیلکرده های بیکار فراهم کند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    سود اصلی را دلال می‌برد چون دستگاه جداسازی گل زعفران نداریم

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.