• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • اولین پیوند سر انسان به بدن یک جسد واقعیت دارد؟

    تقدیمی هدف:

    اولین پیوند سر انسان به بدن یک جسد واقعیت دارد؟/همه‌چیز درباره جراحی جنجالی

    دانش > پزشکی – به‌گفته‌ی سرجیو کاناورو، اولین پیوند سر انسان روی یک جسد در چین، با موفقیت انجام شد. او هنوز نتوانسته است ادعای خود را اثبات کند؛ اما گفته است به‌زودی جزئیات این عمل جراحی پیوند سر را منتشر خواهد کرد.

    سرجیو کاناورو، جراح مغز و اعصاب ایتالیایی و رئیس گروه نورومدلاسیون، می‌گوید با پیشرفت‌هایی که تاکنون صورت گرفته است می‌توان بر مشکل رد پیوند نخاع فائق آمد. او از ۹ سالگی به‌طور مرتب کتاب‌های کمیک را از روزنامه‌فروشی در شهر تورین ایتالیا تهیه و مطالعه می‌کرد و امیدوار بود که روزی بتواند سر یک انسان را به انسانی دیگر پیوند بزند.

    جری سیلور، عصب‌شناس دانشگاه کیس وسترن، در مقاله‌ای در مجله‌ی New Scientist گفته است که این پیوند نمی‌تواند در مورد انسان کارایی داشته باشد. پیوند سر نباید با پیوند مغز اشتباه گرفته شود، در این جراحی سر بیمار جدا و به بدن شخصی معلول یا مرده، پیوند زده می‌شود. این عمل با موفقیت روی موش‌ها، سگ‌ها و میمون‌ها انجام شده است؛ گرچه تنها تعداد انگشت‌شماری از آزمایش‌های گذشته روی حیوانات جواب داده و در نهایت این حیوانات تا چند روز پس از عمل بیشتر زنده نمانده‌اند.کاناورو می‌گوید: «اولین پیوند سر انسان به بدن یک جسد با موفقیت انجام شد، در مرحله‌ی بعدی پیوند سر را روی یک انسان زنده انجام خواهیم داد که دچار مرگ مغزی شده است. اکنون دانشمندان برای انجام این عمل جراحی پیوند سر روی انسان زنده آماده‌اند.» امروزه انجام عمل پیوند مغز جزو دغدغه‌های اصلی پزشکان به شمار می‌آید و یکی از اصلی‌ترین موانع در چنین پیوندی، ناتوانی در پیوند بافت عصبی است؛ چرا که بافت‌های عصبی آسیب‌دیده قادر به انتقال درست سیگنال‌های مغزی نیستند.

    کاناورو ادعا می‌کند برای اطمینان خاطر قبل از عمل یادشده، عمل پیوند سر موش با موفقت انجام شده است، اما پزشکان اظهار ناامیدی می‌کنند و هشدار می‌دهند اگر پیوند بعد از چند ماه پس زده شود یا ناهماهنگی‌‌ به‌ وجود آید، عواقب جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت. هنوز فرد گیرنده و اهدا‌کننده‌ مشخص نشده است و کاناورو در ادامه می‌گوید: من چگونگی عمل جراحی را برای جامعه‌ی پزشکی آمریکا تشریح کردم؛ اما به‌دلیل مسائل پزشکی و اخلاقی، کسی مرا را درک نکرد.

    تلا‌ش‌های جراح ایتالیایی برای حمایت‌ نهادهای پزشکی از پروژه‌‌اش ثمری نداشته است و به این دلیل اولین پیوند سر در چین انجام خواهد شد. سرجیو کاناور در این عمل جراحی با شیائوپینگ رن، جراح اعصاب دانشگاه پزشکی هاربین چین، همکاری خواهد کرد. قبل از این که پیوند سر در مورد انسان‌ها صورت گیرد، باید تمام مشکلات و موارد مربوط به آن در حیوانات بررسی شود. عضو پیوندی در حمام آب نمک سرد قرار می‌گیرد؛ این فرآیند می‌تواند کلیه را تا ۴۸ ساعت، کبد را تا ۲۴ ساعت و قلب را حدود ۵ تا ۱۰ ساعت زنده نگه دارد. اما فرآیند زنده نگه داشتن سر به‌مراتب مشکل‌تر است؛ چرا که سر یک عضو مستقل نیست. بلکه یکی از سنگین‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات تشکیل‌دهنده‌ی بدن به‌شمار می‌آید. سر به‌تنهایی جایگاه اعضایی چون مغز، چشم، گوش، بینی، دهان، پوست، غدد هیپوفیز و بزاقی است.در سال ۱۹۷۰، یک جراح اعصاب به‌نام رابرت وایت، سر یک میمون را به بدن میمون دیگری پیوند زد. نخاع میمون هرگز به بدن جدید پیوند نخورد و به‌همین دلیل این میمون فلج باقی ماند؛ اما گردش خون در مغز به‌ این معنا بود که میمون می‌تواند همچنان ببیند، بشنود، حس بویایی داشته باشد و طعم غذاها را بچشد. در نهایت سیستم ایمنی بدن، پیوند سر را پس زد و میمون مرد. بزرگ‌ترین مشکل در انجام این پیوند، اتصال نخاع به مغز است؛ به‌طوری‌ که سر بتواند بدن جدید را کنترل کند. از طرف دیگر این عمل بسیار دشوار است؛ چرا که اگر مغز برای مدتی طولانی بدون اکسیژن بماند، می‌میرد.

    در این میان مهمترین قسمت کار، گرفتن پیوند نخاعی است. دکتر کاناورو معتقد است در این خصوص اگر پلی اتیلن گلیکول کار نکند، می‌توان از جایگزین‌های دیگری مانند تزریق سلول‌های بنیادی یا سلول‌های دیواره‌ی بینی که خاصیت خودترمیمی دارند استفاده کرد؛ ولی او روش شیمیایی را ساده‌تر و کمتر تهاجمی‌ می‌داند. این عمل جراحی ۱۸ ساعت به‌طول خواهد انجامید و پزشکان باید ستون فقرات، اعصاب و رگ‌های خونی را به یکدیگر با موفقیت پیوند بزنند.

    دکتر کاناورو می‌گوید در صورتی که این عمل موفقیت‌آمیز باشد به بسیاری از افرادی که دچار فلج نخاعی یا بیماری‌های ناتوان‌کننده هستند امکان راه رفتن و زندگی تازه‌ای را می‌دهد. او حتی اعلام کرده که این عمل برای کسانی مثل پروفسور هاوکینگ که مبتلا به بیماری نورون‌های حرکتی است هم می‌تواند انجام شود. داوطلب روسی این عمل می‌گوید، چیزی برای از دست دادن ندارد و حاضر است به پزشکان برای این عمل جنجالی اعتماد کند. اکنون مهم‌ترین چالش پیش روی آن‌ها انتقادهای اخلاقی است؛ کسی نمی‌داند تأثیر چنین عملی از نظر روان‌شناسی چطور خواهد بود؛ اگر بدن فرد با سر فرد دیگری به حیات بازگردد، چه عواقبی به دنبال دارد؟

    اما ماجرای جراحی پیوند سر به اینجا ختم نمی‌شود؛ بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند این خبر به‌دلایلی دروغ است و پیوند سر انسان هیچ‌وقت انجام نخواهد شد. برخی رسانه‌ها می‌گویند عمل جراحی که چند روز پیش انجام شد، روی دو فرد مرده صورت گرفته است و هیچ انسان زنده‌ای در کار نبود. هرچند رگ‌های اصلی و اعصاب در این جراحی به‌هم متصل شده است؛ اما این عمل زمانی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که روی انسان زنده انجام شود و بتوان نتیجه‌ی آن را به‌چشم دید. بسیاری از همکاران دکتر کاناورو هم ایده او را تخیل محض می‌دانند و می‌گویند موفقیت چنین عملی غیرممکن است. تا زمانی که کاناورو ادعای خود را اثبات نکند، نمی‌توان صحت این جراحی را تأیید کرد. هنوز هیچ مدرکی برای اثبات موفقیت‌آمیز بودن این عمل از سوی کاناورو، ارائه نشده است اما او گفته است که جزئیات این عمل را به‌زودی منتشر خواهد کرد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.