ایجاد پایگاه ملی حمایت از فعالیت‌های آموزشی سلامت اجتماعی

ایجاد پایگاه ملی حمایت از فعالیت‌های آموزشی سلامت اجتماعی

چاپ

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی، از ایجاد یک پایگاه ملی و منطقه‌ای برای هدایت و حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقای سلامت اجتماعی خبر داد.

دکتر مجید رضازاده در گفتگو با خبرنگارهدف از ایجاد یک پایگاه ملی و منطقه‌ای برای هدایت و حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقای سلامت اجتماعی افراد جامعه در چشم‌انداز توسعه بلندمدت کشور خبر داد و گفت: این پایگاه ملی و منطقه‌ای بواسطه آغاز همکاری های موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی با کرسی سلامت اجتماعی یونسکو و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ایجاد خواهد شد و در چارچوب اهداف علمی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی کشور فعالیت خواهد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: بسیار امیدواریم این پایگاه ملی و منطقه‌ای بتواند با استفاده از ظرفیت‌های ملی در حوزه علوم طبیعی و اجتماعی، مساله اساسی سلامت اجتماعی شهروندان و فرآیند توسعه ملی را از زوایای مختلف بررسی کند.

رضازاده افزود: این پایگاه ملی و منطقه‌ای با انجام فعالیت‌های آکادمیک در حوزه آموزش و پژوهش، برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها و انتشار خبرنامه و اطلاع‌رسانی، به دنبال ارتقای سلامت اجتماعی درجامعه است.

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی، همچنین برضرورت بهره مندی از ظرفیت های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی ازجمله موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در راستای سیاستگذاری های حوزه رفاه اجتماعی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: امروز با گسترش دانش و تخصص و نیز پیچیده تر شدن مسایل جامعه و مضایق منابع ملی، هزینه فرصت سیاستگذاری های بدون پشتوانه علمی، سلیقه ای، آمرانه و روزمره بسیار بالا رفته و حتی غیرممکن است.  در حالیکه تصمیم گیری مبتنی بر پژوهش و دانش با برقراری ارتباط میان تولیدکنندگان دانش و مصرف کنندگان می تواند در حوزه های سیاست گذاری و تصمیم گیری کمکی شایان نماید.

وی با بیان اینکه بدون شک امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تدوین نقشه رفاهی برای کشور داریم، تاکید کرد: برای این منظور لازم است تا از همه ظرفیت های موجود به نحو مناسبی بهره برده شود تا در مسیر آزمون و خطا قرار نگیریم. طبیعتا در شرایطی که با کمبود منابع در بخش های مختلف و ازجمله بخش رفاه اجتماعی مواجهیم ضرورت دارد تا در سیاستگذاری ها برمبنای یافته های علمی و پژوهشی اقدام کنیم و برای این منظور نقش دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی بسیار می تواند تعیین کننده باشد.