• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • اینجا خانه شیخ فضل‌الله نوری‌، ۱۱۰ سال پس از مشروطه

    تقدیمی هدف:

    اینجا خانه شیخ فضل‌الله نوری‌، ۱۱۰ سال پس از مشروطه/ هر روز ویرانتر می‌شود

    ff

    جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری – ۱۱۰ سال از مشرطه می‌گذرد. اما خانه شیخ فضل‌الله نوری‌ در خیابان بهشت، درحال تخریب است؛ درِ خانه را که با کلنگ به سختی باز شده بود، دوباره گِل گرفته بودند. از بیرون خانه هم معلوم بود که ویرانه‌‌تر از قبل شده. حتی بخش‌هایی از سقف آن کاملا فرو ریخته و قاب چوبی پنجره‌های آن از جا در آمده.

     دو سال پیش زمانی که درِ بسته خانه آیت الله شیخ فضل الله نوری در خیابان بهشت در برنامه تهران‌گردی احمد مسجد جامعی، رییس وقت شورای شهر و با حضور مدیر میراث فرهنگی تهران و نمایندگان شهرداری باز شد، مسئولان قول دادند که این خانه ثبت ملی، سپس خریداری و به مناسبت حضور پررنگ این آیت الله در جنبش تنباکو و مشروطه حفظ شود.

    حالا زمان زیادی از آن روز گذشته، به مناسبت 110 سالگی صدور فرمان مشروطیت، به سراغ خانه آیت الله شیخ فضل‌الله نوری رفتیم تا ببینیم چقدر این قول‌ها عملی شده اما آنچه دیدیم، غم‌انگیزتر از دو سال پیش بود. درِ خانه را که با کلنگ به سختی باز شده بود، دوباره گِل گرفته بودند.

    از بیرون خانه هم معلوم بود که ویرانه‌‌تر از قبل شده. حتی بخش‌هایی از سقف آن کاملا فرو ریخته و قاب چوبی پنجره‌های آن از جا در آمده. در حالی که دو سال پیش زمانی بازدید خبرنگاران از این خانه، هنوز معماری دوره قاجاریه آن حفظ شده و در و پنجره‌ها و حوض آن سالم بود.

    «اینجا هنوز هم دست صنف کفاش‌هاست. قرار بود که این صنف پس از خریداری این خانه آن را بکوبد و تبدیل به حسینیه کند. خوشبختانه به دلیل اینکه صنف کفاش‌ها با مشکل بی‌پولی برخورد کرده، خانه را رها کردند و فعلا کاری به کارش ندارند.»

    یکی از همسایه‌ها می‌گوید. پیرمردی خوش صحبت که نگران هویت محله‌اش است و از اینکه این خانه روز به روز ویران‌تر می‌شود، دلخور.

    «با اینکه دیگه این محله مثل قدیم‌ها نیست. تنها همین خانه بود که دل به آن بسته بودیم که آن هم ویران‌تر از همیشه شده. هیچ کس به دادش نمی‌رسد. چند سال پیش مسئولان آمدند و گفتند اینجا را مرمت و بازسازی می‌کنیم، خانه مشروطه می‌کنیم و از این حرف‌ها… افسوس هیچ اتفاقی نیافتد.»

    گفته‌های این پیرمرد همسایه حکایت از آن دارد که اگر صنف کفاشان اراده می‌کردند، قطعا این خانه تا امروز خراب شده بود. مسئولان میراث فرهنگی اما همچنان در مورد خانه‌های تاریخی سکوت می‌کنند.

    تماس‌های مکرر به «رجبعلی خسروآبادی»، مدیرمیراث فرهنگی تهران، هم بی‌ثمر می‌ماند. در حالی که وقتی او، مدیر این اداره شد، قول داده بود، بناهای تاریخی تهران که هنوز ثبت نشدند را به دادشان برسد و به فهرست آثار تاریخی اضافه کند، به ویژه خانه شیخ فضل‌الله نوری که در حضور همه خبرنگاران قول قرار گرفتن آن را در زمره آثار ثبت شده ایران داد.

    به نظر می‌رسد این قول‌ها چنان خالی از اعتبار شده است که می‌توان آن‌ها را تنها وعده‌های توخالی به شمار آورد. چون در طی این دو سال حتی سنگ از روی سنگ برداشته نشده و هیچ اقدامی برای صیانت از این خانه صورت نگرفته است.

    مسئله اینجاست؛ در مورد ویرانی خانه ملکه توران که چند وقت پیش رخ داد، مسئولان میراث فرهنگی این خانه را در حین ویرانی ثبت اضطراری کردند که چندان هم به کار این خانه ارزشمند با معماری منحصر به فرد معاصر نیامد و در نهایت کمیته امداد آن را با بیل مکانیکی تکه تکه فرو ریخت. حال باید پرسید که باز هم این سرنوشت برای خانه شیخ فضل الله نوری و سایر خانه‌های تاریخی قرار است دوباره تکرار می‌شود؟

    آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که خانه آیت الله در خیابان بهشت، کوچه شیخ فضل الله نوری در کنار مسجد شیخ فضل الله نوری، در حال از بین رفتن است.
    نه تنها این خانه بلکه خانه آیت‌الله بهبهانی که او هم از بزرگان مشروطه بوده و در نزدیکی این خانه شیخ قرار دارد، نیز در حال ویرانی کامل است. اگرچه بخش‌های بسیاری از خانه آیت الله بهبهانی پیشتر تبدیل به پاساژ شده و تنها نام او در حد یک تابلو آبی کوچک شهرداری روی دیوارها به جا مانده اما هنوز امکان زنده کردن بخش باقی مانده وجود دارد که البته به نظر چندان در دستور کار مسئولان مربوطه نیست.

    در کتاب تاریخ مشروطه واقعه ترور شیخ فضل‌الله نوری که در روز ۱۹ دی‌ماه ۱۲۸۷ اتفاق افتاد چنین روایت شده است: «جمعه‌شب بود و شیخ از دیدن کسی به خانه برمی‌گشت که هنگام پیاده شدن از درشکه توسط شخصی که بعد معلوم شد کریم دواتگر است به وسیله ششلولی هدف قرار گرفت. گلوله‌ها به همراهان شیخ اصابت کرد و شیخ مجروح شد ولی جان سالم به در برد.»

    ماجراهای بعدی که این خانه را به شدت مهم می‌کند، محاصره خانه شیخ و سپس اعدامش در میدان توپخانه است، زمانی که جسد را تحویل خانواده شیخ دادند. خانواده شیخ فضل الله نوری مراسم غسل و کفن را در خانه انجام دادند و در قبرستان به طور نمادین قبرى براى او درست کردند ولى جنازه شیخ شهید را در یک اتاق کوچک دفن کردند و درهای آن اتاق را تیغه کردند و مراسمی ظاهری گرفتند.

    مردم کم‌کم فهمیدند که جنازه شیخ فضل الله نوری در خانه او دفن است، از صبح تا شب پشت دیوار خانه فاتحه می‌خواندند و می‌رفتند و این جریان که به گوش بدخواهان و مأمورین رسید سر و صدا بلند شد از این جهت تصمیم گرفتند که جسد شیخ شهید را به قم انتقال بدهند؛ پس از ۱۸ ماه قبر را شکافتند و سپس جسد شیخ فضل اللّه نورى را در صحن بزرگ حضرت معصومه ‏(س) به خاک سپردند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.