بات‌نِت‌های جنایی در خدمت هکرهای دولتی روسیه

بات‌نِت‌های جنایی در خدمت هکرهای دولتی روسیه

چاپ

فناوری اطلاعات > اینترنت – هکرهای دولتی روسیه با استفاده از بات نت‌های دنیای زیرزمینی هکرها وارد کمپین‌های جاسوسی دنیای غرب می‌شوند.

به گزارش خبرهدف ، نیویورک‌تایمز در گزارشی مبسوط از هکرهای دولتی روسیه نام‌برده است که به‌ظاهر آزاد بوده ولی درواقع برای سازمان جاسوسی روسیه / FSB هک می‌کنند.

در این گزارش آمده است بات نت موسوم به Gameover ZeuS ساخت هکر معروف ایوگنی بوگاچوف / Evgeniy Bogachev که از سازمان‌های اطلاعاتی-دفاعی آمریکایی جاسوسی می‌کند، توسط FSB توسعه داده‌شده است.

بر اساس این گزارش بات نت مذکور در سال‌های 2011 و 2014 کامپیوترهای آمریکایی را آلوده کرد و با کلیدواژه‌هایی مانند شورشیان سوریه، عملیات اکراین، کلمات انگلیسی top secret یا Department of Defense اسناد موجود در سرورها را به سرقت برد.

روسیه اظهارنظری درباره بوگاچوف نکرده اما وی و سایر هکرهای مظنون از طرف آمریکا تحریم شده‌اند.

اکراین می‌گوید لوگاچوف زیر نظر واحدی سری در FSB فعالیت می‌کند و روسیه اجازه داده است تا وی به‌صورت آزادانه در ویلایی در حومه شهر و البته تحت مراقبت به نوشتن کدهای مخرب ادامه دهد.

اما درنهایت آمریکا نتوانسته است رابطه هکرها را با دولت روسیه شناسایی و ثابت کند و فقط به تنبیه‌های این‌چنینی روی آورده است.