• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • بازار جهانی نفت در مسیر تعادل

    تقدیمی هدف:

    بازار جهانی نفت در مسیر تعادل

    ایران در اولین ماه پس از برداشته شدن تحریم‌هابالاترین تولید را در ۴سال گذشته داشت

    ss

    اقتصاد > انرژی – برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال 2016 رشد عرضه نفت کمتر از رشد تقاضای آن باشد و در نتیجه بازار در مسیر تعادل قرار بگیرد.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف موسسه عالی آموزش و پژوهش، مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گزارشی را منتشر کرده است که در آن تحولات بازار جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی در فصل اول سال 2016 بررسی شده است.

    براساس گزارش موسسه نیاوران، میانگین قیمت نفت خام برنت از 43 دلار در فصل چهارم سال 2015، به 35 دلار در فصل اول سال جاری میلادی رسید.

    با وجود این که از اواسط ماه ژانویه، به دنبال مطرح شدن احتمال عدم افزایش تولید عربستان و روسیه در طرح فریز نفتی، قیمت نفت روند افزایشی داشت، اما این افزایش نتوانست کاهش شدید قیمت را که در ابتدای ماه ژانویه رخ داده بود، جبران کند، بنابراین میانگین قیمت نفت در فصل اول سال 2016 نسبت به فصل قبل 8 دلار کاهش یافت.

    در همین راستا با بررسی پیش‌بینی موسسات معتبر بین‌المللی در خصوص قیمت نفت‌خام می‌توان دریافت با وجود آنکه این موسسات، پیش‌بینی قیمت نفت‌خام خود را برای سال 2016 به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دادهاند، اما بازهم میانگین پیش‌بینی آنها برای متوسط قیمت نفت خام در سال 2016 کمتر از میانگین سال 2015 است و بانک جهانی در پیش‌بینی ماه جولای خود میانگین قیمت نفت خام برنت را 43 دلار در هر بشکه اعلام کرده است.

    تقاضای جهانی نفت در فصل اول سال 2016 به دلیل زمستان معتدل در کشورهای OECD، عادت کردن مصرف‌کنندگان به قیمت‌های پایین نفت و همچنین حذف یارانه انرژی در کشورهای غیرOECD نسبت به فصل قبل، 700 هزار بشکه در روز کاهش یافت و تقاضا به 94.8 میلیون بشکه در روز رسید.

    بنابر داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی در سال 2015 تقاضای کشورهای OECD، 400 هزار بشکه در روز افزایش یافت. انتظار می‌رود  در سال 2016 این رشد به میزان قابل ملاحظه کاهش یابد و به 30 هزار بشکه در روز برسد.

    در مقابل، رشد تقاضای روزانه کشورهای غیرOECD که در سال 2015 برابر 1.4 میلیون بشکه در روز بوده است، در سال 2016 به 1.17 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و در مجموع رشد تقاضای جهانی 1.2 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

    داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه آوریل نشان می‌دهد در فصل اول سال 2016 عرضه جهانی نفت، 96.4 میلیون بشکه در روز بود. در این فصل عرضه روزانه کشورهای عضو اوپک به دنبال افزایش صادرات ایران 100 هزار بشکه نسبت به فصل قبل افزایش یافت، اما در مقابل عرضه کشورهای غیر اوپک تقریبا یک میلیون بشکه در روز کاهش داشت.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماه آوریل پیش‌بینی کرد در سال 2016 عرضه جهانی نفت 500 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و به 96.26 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

    انتظار می‌رود عرضه نفت کشورهای خارج از اوپک نسبت به سال گذشته 700 هزار بشکه کاهش و عرضه نفت کشورهای اوپک 1200 هزار بشکه افزایش یابد؛ به نحوی که کاهش عرضه کشورهای غیراوپک را جبران کند. در مجموع، انتظار می‌رود در سال 2016 رشد عرضه نفت کمتر از رشد تقاضای آن باشد و در نتیجه این‌گونه به نظر می‌رسد که بازار در مسیر تعادل قرار گرفته است.

    پالایش نفت‌خام در فصل اول سال 2016 نسبت به فصل قبل با 100 هزار بشکه کاهش به 79.1 میلیون بشکه در روز رسید؛ عمده‌ترین دلیل کاهش پالایش نفت، کاهش فعالیت برخی از پالایشگران کشورهای OECD است.

    اگرچه قیمت بنزین، سوخت دیزل و نفت کوره در چهار بازار اصلی جهان در سال 2015 روند کاهشی داشته است، اما در فصل اول سال 2016 روند قیمت این حامل‌ها تغییر جهت داد.

    به گزارش از آژانس بین‌المللی انرژی، ایران در ماه فوریه که اولین ماه پس از برداشته شدن تحریم‌ها بود، با تولید 3.22 میلیون بشکه در روز بالاترین تولید را در چهار سال گذشته داشته است. این میزان تولید 220 هزار بشکه نسبت به ماه قبل و 380 هزار بشکه از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

    در ماه مارس نیز حجم صادرات ایران 150 هزار بشکه در روز افزایش یافت و ایران دوباره به بازار اروپا بازگشت و عرضه نفت را به شرکای تجاری خود در آسیا بالا برد؛ به طوری که در ماه فوریه فروش نفت‌خام ایران به اروپا، به 140 هزار بشکه در روز رسید.

    در ماه فوریه صادرات میعانات، تنها 80 هزار بشکه در روز بود که از میانگین صادرات میعانات در سال 2015 -130 هزار بشکه در روز- پایین‌تر است. همچنین ایران نفت خام فوق سبک از میدان گازی پارس‌جنوبی را در دریا ذخیره‌سازی کرده است که این حجم ذخیره‌سازی‌ها در ماه فوریه 4 میلیون بشکه افزایش یافته و به 42 میلیون بشکه رسیده است که بیشترین رقم از ماه آگوست 2015 است.

    ایران در حال حاضر 21 کشتی بسیار بزرگ حمل نفت‌خام را برای ذخیره‌سازی به کار گرفته است که 50 درصد از ناوگان حمل‌ونقل نفتی ایران است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.