باز هم زور باران به آلودگی هوا نرسید

mm

چاپ

شرایط در آستانه اضطرارمهدکودک‌ها و دبستان‌ها دو روز تعطیل شد

امتیاز به مطلب 12 نفر

باز هم زور باران به آلودگی هوا نرسیدشرایط در آستانه اضطرارمهدکودک‌ها و دبستان‌ها دو روز تعطیل شد

جامعه > محیط زیست – باوجود بارندگی عصر و شب گذشته،‌ اما کیفیت هوای تهران همچنان در محدوده ناسالم و در آستانه اضطرار است.
mm

mm

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده که متوسط ذرات معلق در هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته، روی عدد ۱۴۱ قرار گرفته؛ ناسالم برای گروه های حساس و البته در آستانه اضطرار. این در حالی است که از عصر روز جمعه تا حدود نیمه های شب، برف و باران بارید و ناپایدار جوی در پایتخت دیده شد.

البته روز گذشته هم با همین شرایط هوایی شروع شد و در ۲۴ ساعت منتهی به صبح روز جمعه ۲۷ آذر ۹۴، در همین محدوده بود؛ ۱۴۸ و در آستانه ناسالم برای همه گروه‌ها.

تعطیلی مدارس پیش دبستانی، دبستانی و مهدهای کودک به شرط اعلام آموزش و پرورش

صبح امروز کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران با حضور اعضای کمیته تشکیل جلسه داد و در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران تصمیماتی اتخاذ شد.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دراین باره به ایسنا گفت: در جلسه صبح امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مقرر شد تا آرم‌های طرح ترافیک روزانه تا پایان هفته صادر نشوند. در جلسه امروز صبح این کمیته مقرر شد تا پایان هفته اورژانس برای شهروندان تهرانی به حالت آماده باش باشد.

وی گفت: همچنین فعالیت معادن شن و ماسه اطراف استان و فعالیت‌های عمرانی در محدوده تهران، ری و شمیرانات تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد تا شیوه نامه کمیته اضطرار آلودگی استان تهران تغییر و بازنگری شود ادامه داد: طبق مصوبه این جلسه مقرر شد مدارس پیش دبستانی و دبستانی و همچنین مهدهای کودک فردا و پس فردا تعطیل باشند. البته تعطیلی مدارس و مهدهای کودک منوط به هماهنگی آموزش و پرورش و اعلام این وزارتخانه خواهد بود.