• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • بانکرینگ قشم، رقیب تازه فجیره بانکرینگ قشم فرصت تازه پسابرجام برای حمل و نقل دریایی

    تقدیمی هدف:

    بانکرینگ قشم، رقیب تازه فجیره
    بانکرینگ قشم فرصت تازه پسابرجام برای حمل و نقل دریایی| سعیدی:جلوی واسطه گران را گرفتیم

    اقتصاد > بازرگانی – با راه اندازی سایت ۵۲ هزار تنی بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها)در منطقه سلخ قشم، فرصت ایجاد 8 میلیارد دلار درآمد سالانه برای کشور ایجاد شد.

     تحریم ها تاثیری نداشت. این کلید واژه را درسالهای گذشته بارها شنیدیم.خصوصا زمانی که هنوز دولت یازدهم سرکار نیامده بود. آیا واقعا تحریم ها تاثیری بر کشور نگذاشته است؟ شاید آنقدر فعالیت ایران در آن زمان کم رنگ بود که متوجه نمی شدند چه اتفاق هایی افتاده و  تحریم ها چه تاثیری  بر اقتصاد کشور گذاشته است. یا به قول محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه «اصلا ما را بازی نمی دادند».
    وقتی ایران تحریم شد،بسیاری از فعالیت های اقتصادی تعطیل شد.از مراودات بانکی گرفته تا فروش مهمترین کالای استراتژیک ایران،یعنی نفت.بعد هم تردد کشتی ها با پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد مشمول تحریم شد.این چنین شد که محدودیت ها به تدریج اما خزنده آثار منفی خود را بر اقتصاد ایران به جای گذاشت.کشتی های بزرگ، شاهراه اصلی زنجیره نفتی اند .وقتی تحریم اتفاق افتاد،نه تنها نفتکش های ایرانی امکان تردد در آبهای آزاد برای فروش نفت نداشتند،بلکه کشتی هایی هم که به مقصد ایران می آمدند،دیگر نیامدند.تغییر مسیر دادند و  یا به بنادر ترکیه رفتند یا همین نزدیک تر،کشورهای حاشیه خلیج فارس.

    ناچار شدیم، در زمان تحریم ها  با شرکت های ثالث وارد مذاکره شویم تا  بخشی از این زبان را جبران کنیم. حال که بیش از یک سال از برداشته شدن تحریم ها می گذارد، صنعت حمل و نقل برای بدست آوردن هویت خود در بنادر دیگر تلاش های زیادی کرده است. به گفته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه با حضور در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مطرح کرده بود که «برجام فرصتی است که باید از آن استفاده کرد.»

    شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از بخش های فعال در اقتصاد پسابرجام است.این شرکت توانست به سرعت از فضای برجام بهترین استفاده را بکند. یکی از فرصت های تازه پسابرجام که ایران درآن تقریبا هیچ نقشی نداشت، بانکرینگ (Bunkering) یا سوخت گیری و سوخت رسانی است. طرحی که بیش از یک دهه است،راه اندازی آن جز اهداف بوده و حالا بعد از اجرای برجام و رفع تحریم‌های بین‌المللی فرصت اجرایی کردن آن ایجاد شد. هدف، برنامه ریزی برای افزایش سهم ایران از بازاری است که در غیاب ایران فجیره تصاحب کرده است.بازاری که به گفته کارشناسان، می تواند 8 میلیارد دلار سالانه برای ایران به ارمغان بیاورد.حال آنکه به گفته محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک و نیم میلیارد دلار از درآمدهای صادرات پتروشیمی نصیب بروکرها می شود.سودی که در غیاب ایران در این صنعت بیشترین درآمد را نصیب واسطه‌گران کرد و چیزی به تولیدکننده‌ها نرسید.

    روز گذشته  فاز نخست بانکرینگ (سوخت رسانی دریایی) قشم در منطقه سلخ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی، کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش و سید حمید مؤمنی مدیرعامل منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

     مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه 87 درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: در ایران 85 درصد تجارت از طریق دریا انجام می‌شود و در پسابرجام توانسته‌ایم با توان لازم به تمام بنادر دنیا به جز دوکشور سفر کنیم.

    برجام قدرت بانکرینگ ایران در خلیج فارس را تقویت کرد

    سید حمید مؤمنی مدیرعامل منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت:« این طرح مهم نفتی با 850 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم با هدف خدمات متنوع و مورد نیاز بیش از 14 هزار کشتی عبوری از خلیج فارس به بهره برداری می‌رسد.»

    مومنی با اعلام اینکه 10 مخزن اتمسفری شرکت ستاره قشم گنجایش ظرفیت 52 هزار و 600 متر مکعب سوخت سنگین و گازوئیل را دارد، بیان کرد: در فاز اول بهره برداری از این طرح مهم نفتی، بیش از 3 هزار تن سوخت به کشتی‌ها پیش بینی شده است.

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: موقعیت منطقه سلخ جزیره قشم برای سوخت گیری در مقایسه با بندر فجیره امارات به دلیل کاهش 290 مایلی در رفت وبرگشت برای کشتی‌های بسیار مقرون به صرفه است.

    مدیر عامل شرکت کشتی رانی افزود: یکی از همین پروژه‌ها راه‌اندازی سایت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها است، چرا باید ایران که دارای منابع ارزشمند نفت و گاز است این منابع را به بنادر فجیره صادر کرده تا بازرگانی آنها در جای دیگری صورت گیرد.

    سعیدی با بیان اینکه نباید فقط تولیدکننده باشیم، باید خدمات با ارزش افزوده نیز ارائه دهیم، گفت: در بخش پتروشیمی به عنوان یک تولیدکننده فعالیت می‌کنیم اما سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار از قِبل محصولات پتروشیمی درآمد نصیب بروکرها می‌شود چرا نباید این پول به جیب تولیدکنندگان ایرانی برود؟

    وی ظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرفیت سایت بانکرینگ سلخ در فاز‌های 50 هزار تنی به 500 هزارتن افزایش می‌یابد. با این کار در وضعیت پسابرجام که 17 خط بین‌المللی به آب‌های ایران تردد دارند می‌توانیم بهترین بازارها را برای سوخت رسانی به کشورها به دست بیاوریم.

    سعیدی با اشاره به اینکه 87 درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: در ایران 85 درصد تجارت از طریق دریا انجام می‌شود و در پسابرجام توانسته‌ایم با توان لازم به تمام بنادر دنیا به جز دوکشور سفر کنیم.

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 42 درصد هزینه‌های کشتی مربوط به سوخت است گفت: اگر زیرساخت مناسب سوخت‌رسانی در کشور را فراهم کنیم کشتی‌ها به جای انحراف 130 مایلی که به فجیره می‌روند در سایت‌های سوخت‌رسانی ایران تامین سوخت کرده که این مسئله باعث ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی سالم برای مردم ایران خواهد شد.

    وی با یادآوری که در دوران تحریم فقط یک سرویس از شانگهای به بنادر خلیج فارس و بنادر جنوبی کشور داشتیم، بیان کرد: هم‌اکنون 5 سرویس مشترک کشتیرانی به تمام نقاط دنیا یعنی اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای شرقی و آمریکای شمالی راه‌اندازی شده است.

    سال های گذشته از قطر عقب افتادیم

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید قدرت منطقه در بانکرینگ باشیم، گفت: به طور قطع برای رسیدن به این هدف باید سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش دهیم.

    وی با بیان اینکه امروز فاز اول پروژه بانکرینگ سلخ به ظرفیت 500 هزارتن افتتاح شده و کلنگ ساخت فاز بعدی با ظرفیت 500 هزار تن بر زمین می‌خورد، گفت: برای گسترش نقش ژئوپولتیک ایران در منطقه باید زنجیره انرژی در منطقه را گسترش دهیم.

    ربیعی افزود: اهمیت و مفهوم قدرت در منطقه بسیار حائز اهمیت است و باید از طریق گسترش فعالیت‌های اقتصادی در منطقه به قدرت دست یابیم.

    ربیعی با تاکید بر اینکه در کشتیرانی باید به موضوع متنوع کردن فعالیت‌ها و خدمات توجه شود، گفت: معتقدم باید حوضچه‌های خشک ایجاد شود و آن رابه زنجیره کار و کشتیرانی گره بزنیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشیم. آنچه را که امروز افتتاح کردیم بخشی از گستره زنجیره کشتیرانی است و اخیراً قرارداد خرید 10 فروند کشتی را از کره نهایی کردیم و قراردادی هم با سنگاپور در این حوزه منعقد شد و به زودی با کانادایی‌ها قرارداد خواهیم بست.

    در دولت قبل 157 میلیون دلار پول نقد هدر رفت؟

    وی در خصوص سفارش ساخت کشتی به کره گفت: متاسفانه درباره سفارش ساخت و خرید 10 فروند کشتی از کره‌جنوبی فضاسازی ناعادلانه‌ای صورت گرفت.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: چرا زمانی که در دولت قبل 157 میلیون دلار پول زبان بسته ایرانی برای خرید کشتی‌ها از خارج از کشور باطل شد کسی اعتراضی نکرد؟ این در حالی است که در آن زمان پول نقد داده شده بود اما این قرارداد با فاینانس به امضا رسیده است که این اولین فاینانسی بود که در ایران در شرایط پس از برجام به نتیجه رسید و پس از آن فاینانس‌ها برای پروژه‌های دیگر ایجاد شده‌اند.

    ربیعی با بیان اینکه پروژه بعدی که در قشم به نتیجه می‌رسانیم تعمیرات کشتی های بزرگ است، اظهار داشت: باید در بخش‌هایی مانند کشتیرانی که ظرفیت زیادی برای درآمدزایی و ارتقاء اقتصاد را دارند سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود.

    با تمام این دروازه هایی که برداشته شدن تحریم ها بر کشور و صادرات، واردات ایران باز شده است، سوال اینجاست که برخی ها هنوز فکر می کنند«برجام» تاثیری بر کشور نداشته و جلوی پیشرفت کشور را گرفته است؟

     

    35224

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.