بخش ویدئوآرت جشنواره هنر جوان داوران خود را شناخت

gvan

چاپ

بخش ویدئوآرت هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان كه با موضوع خانواده از منظر اسلام برگزار می شود، داوران خود را شناخت. به گزارش هدف:داوری این بخش كه با موضوع خانواده از منظر اسلام (فرصت‌ها، تهدیدها، چشم‌انداز) برگزار می شود را اصغر كفشچیان مقدم، احمد نادعلیان و بهنام كامرانی بر عهده دارند.
بیوگرافی داوران این جشنواره بدین شرح است:
* اصغر كفشچیان مقدم متولد 1342 مشهد است.  او دكترای هنرهای تجسمی دارد و به عنوان طراح، نقاش، هنرمند حوزه هنر جدید، پژوهشگر و عضو هیئت علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران فعالیت می كند.
از سوابق وی می توان به انتشار كتاب های مجموعه كاریكاتور، چاپ آثار كاریكاتور در نشریات داخلی، مدیر گروه نقاشی و مجسمه سازی دانشكده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدید تهران، داور و عضو شورای سیاست‌گذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شركت در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی هنری اشاره كرد.
*احمد نادعلیان متولد 1342 در سنگسر، فعالیت‌های هنری‌اش را از سال 1356 شروع كرد. وی دكترای خود را در زمینه تخصصی نقاشی و تزئینات دیواری از دانشگاه مركزی انگلستان(UCE) اخذ كرد. در گذشته بیشتر طراحی می‌كرد، نقاشی و كاریكاتور می‌كشید و عكس می‌گرفت.
اما در سال‌های اخیر بیشتر در زمینه نقاشی با خاك، حجاری، چیدمان، هنر محیطی، كارهای چندرسانه‌ای و اینترنت فعالیت دارد.
كسب نشان نت‌آرت در سال 2002 میلادی، جایزه بزرگ و سیمرغ طلایی دوسالانه تاشكند در سال 2005 میلادی، عنوان یكی از بهترین هنرمندان محیطی سال در امریكا  سال 2006، ثبت شدن اثر مهر استوانه‌ای و چاپ آن در خلیج فارس در تقویم دیواری هنر محیطی امریكا در سال 2009، اعزام برای معرفی هنر معاصر ایران در دوسالانه ونیز در سال 2003 نیز از دیگر افتخارت هنری وی به شمار می رود.
نادعلیان یكی از هنرمندان برجسته كشور در حوزه هنر محیطی است و منتقدان بسیاری از جمله ادوارد لوسی اسمیت، رابرت سی مورگان، جان كی گرانده و سام باور آثار او را در مجلات شان در حوزه بین‌المللی معرفی كرده‌اند.
*بهنام كامرانی متولد 1347 در شهر شیراز است. وی در ابتدا وارد دانشكده پزشكی دانشگاه شیراز شد اما به دلیل علاقه فراوان به نقاشی، از رشته پزشكی انصراف داد و در رشته پژوهش در هنر دكترای خود را با پایان نامه ای درباره نقاشی های مینیاتور در كتاب های طب سنتی به پایان رساند. وی در حال حاضر عضو پیوسته انجمن نقاشان، عضوهیات علمی دانشگاه هنر و عضو شورای نویسندگان فصلنامه هنر فردا است. او بیش از 11 نمایشگاه انفرادی و بیش از70 نمایشگاه گروهی در ایران، فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، ژاپن، چین، ارمنستان، تركیه، سوریه، اردن، آمریكا، سوئیس، آلمان و یونان برگزار نموده است.  نویسنده كتاب كارگاه نقاشی، كتاب های درسی آموزش و پرورش و مقالات و نقدهای متعدد در كتاب ها و نشریات ازجمله سوابق هنری وی به شمار می آید. اولین ویدئوآرت بهنام كامرانی با نام  «گالری» یا نگارخانه است، و «پیراهن جبرئیل» اولین اثری است كه از او به نمایش درآمده است. آثار دیگر او چشمه، لبه، برج آزادی، تاب، دور، سقف، سایه، صخره، ستاره ها هستند. بهنام كامرانی هنر جدید را با چیدمان‌هایش شروع می كند.
یادآور می شود، مهلت ثبت نام اولیه در سایت تا 20 شهریور و مهلت ارسال آثار در جشنواره تا 31 شهریور1394 است و هنرمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، طبقه همكف، دبیرخانه مركزی جشنواره های حوزه هنری ارسال كنند.