برانکو: پالتو کرم رنگ برایم شانس می‌آورد

برانکو: پالتو کرم رنگ برایم شانس می‌آورد

چاپ

برانکو: پالتو کرم رنگ برایم شانس می‌آورد/ مهم خوب بازی کردن بازیکنان است نه مدل موی آن‌ها

ورزش > لیگ برتر – برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس مهمان برنامه نود این هفته بود.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف  برانكو ایوانكوویچ كه امسال توانسته پرسپولیس را قهرمان زودهنگام لیگ برتر كند، مهمان برنامه نود بود و به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد.

*پارسال یك مقطعی آخر جدول بودید. ولی آخر فصل در كورس قهرمانی بودید و قهرمانی را از دست دادید. فكر می كردید امسال این قدر راحت قهرمان شوید؟

ما در ابتدای شروع فصل هم اهداف را اعلام كردیم و تیم را با بازیكنان جدید بستیم. ماهینی و سید جلال و بیرانوند. هدف اصلی برای قهرمانی بود. بعد از مدت زیادی پرسپولیس قهرمان شد. ما می دانیم كه فشاری روی خودمان قرار داده بودیم با این هدف و از ابتدا هم اهداف را پنهان نكرده بودیم.

*مقطع طلایی پرسپولیس شما زمانی بود كه تحت فشار قرار گرفتید و باشگاه خوب ایستاد پشت شما و حمایت كرد از شما. مدیریت هم نقش داشت در قهرمانی شما.

بله من تشكر می كنم از طاهری. موافقم با نظر شما كه در ابتدای فصل پارسال وضعیت سختی داشتیم و 6 هفته اول ته جدول بودیم. طاهری هم مجبور بود فشارها و حملات را تحمل كند. او اعتقاد به كار ما و فلسفه ما داشت. پرسپولیس قدرت خودش را نشان داد.

*كی به این باور رسیدید كه می تواند قهرمان شود؟

ما از ابتدا اهداف را مشخص كردیم. تسلطی داشتیم از ابتدا بر تیم های دیگر. من و بقیه بازیكنان تحت فشار بودیم. آن ها به بهترین نحو عمل كردند. از هفته اول به بازیكنانم اعتماد داشتند. زمان هم كه پیش رفت وضعیت بهبود پیدا كرد. فقط احتمال تصادف می توانست جلوگیری از قهرمانی ما باشد.

*در سه كشور متفاوت قهرمان شده اید. كدام لذت بخش تر بود؟

به نتایجی كه گرفته ام افتخار می كنم. بعد از رفتن من از ایران بعد از جام جهانی، تیم دینامو زاگرب را در اختیار گرفتم و سال اول هم لیگ هم جام حذفی را قهرمان شدیم. با 20 امتیاز اختلاف امتیاز در مقابل تیم دوم جدول. این قهرمانی همیشه در خاطرم خواهد ماند. در چین هم سال اول قهرمان شدم و 13 امتیاز از تیم دوم بالاتر بودیم. الان هم اینجا قهرمان شدیم. اما این قهرمانی برای من اهمیت خاصی دارد و عزیز است. بعد از 9 سال پرسپولیس قهرمان شده آن هم با قاطعیت.

*بهتر نیست محسن مسلمان درباره مدل موی خودش تجدید نظر كند؟

مو و ظاهر، مسائل شخصی بازیكنان است و باید به آن ها حق داد. همه جای دنیا همین طوری است. مهم این است كه خوب بازی كنند. ما باید سه بازی آخر را خوب بازی كنیم در غیر این صورت خوب جلوه نخواهد كرد.

*رابطه نزدیكی با فرشاد دارید؟

من با همه ارتباط خوبی دارم. بازیكنانی مثل فرشاد را دوست دارم. همه بازیكنانی كه یك فضای خوش بینی در تیم ایجاد می كنند را دوست دارم. این ها جوان هستند. تمرین در كنار جدیتش باید رضایتمندی هم ایجاد كند. اما قبل از هر چیزی آن ها را دوست دارم چون در تمرینات تلاش می كنند.

*بهترین بازیكن فصل پرسپولیس؟

من یك مسئله را عرض می كنم. ما تیم هستیم. با هم می بریم. با هم می بازیم و با هم مساوی می كنیم. هرگز فرد را در نظر نمی گیرم. به جز جلسات درونی كه مسائل را مطرح می كنیم. بازیكنان برای من مهم ترین مسئله هستند. اما به جز مدیریت و مدیرعامل خوب و عالی مثل طاهری و هیات مدیره، بدون این ها نمی شود كار كرد اما بازیكنان از همه مهم تر هستند.
*اگر برگردیم به اول فصل، آن اوكراینی ها را جذب می كردید؟

رادوشوویچ دروازه بان ما هموطن من هم هست. اما او را نمی شناختم. شما نمی دانید كدام بازیكن جواب خواهد داد. بازیكنی كه از استرالیا آوردیم با تیمش قهرمان شده بود. فكر می كردیم جواب ما را خواهد داد. اوكراینی ها هم همین طور. فكر می كردیم بهتر از بازیكنانی هستند كه در اختیار داریم. 7 روز قبل از شروع لیگ آمدند. آماده نبودند. در چنین موقعیتی وقتی تیم برنده می شود به سختی می توان بازیكن را تغییر داد. روی نیمكت ما بودند و این خودش یك كیفیت مضاعف ما بود كه فقط با بازیكنان ایرانی قهرمان شدیم به جز رادوشوویچ. تنها تیم ایرانی هستیم كه بدون بازیكن خارجی بازی كردیم و قاطعانه قهرمان شدیم.

*پالتو كرم رنگی كه می پوشید برایتان شانس می آورد؟

قبل از هر چیزی چون گرم است می پوشم. اما خب شانس هم می آورد. چیزی كه شانس می آورد را عوض نمی كنم.

*واقعا به چنین چیزهایی فكر می كنید؟

دو سه تا داشتم. یك بارانی هم بود. یك مشكی هم داشتم. بله در فصل زمستان معمولا این را می پوشیدم. وقتی خیلی سرد می شد آن مشكی رنگ را می پوشیدم.

*خیلی هم نتیجه بخواهید این كرم رنگ را می پوشید؟

بله. الان این را در دمای 40 درجه مسقط هم قرار است بپوشم. (می خندد)

*اگر واقعا می برید بپوشید.

اگر لازم باشد برای برد دو تا روی هم می پوشم.

.*بعد از بازی با الریان گفتید كه نمی گذارم طارمی پنالتی بزند اما چند روز بعد مقابل ماشین سازی پنالتی زد.

مقابل ماشین سازی سید جلال باید پنالتی می زد. او كاپیتان تیم و دست راست بنده در زمین است. او حق دارد تصمیم را تغییر بدهد. معمولا دو نفر پنالتی زن تعیین می شود. در آن لحظه تصمیم گرفته می شود كه چه كسی بزند. او خواست كه به مهدی اعتماد به نفس دوباره بدهد و من هم قبول كردم.

*بعد از پنالتی طارمی و رضاییان نگفتید این چه وضع پنالتی زدن است؟

من انتقاد كردم با اینكه گل شد. من موافق این پنالتی ها نیستم. دوست دارم جوانمردانه باشد. خیلی بازیكنان هستند كه پنالتی را گل نمی زنند. پنالتی های حساس را باید خیلی دقت كرد.

*دربی را باختید…

آنجا یك جوی بچه ها را گرفت.  شانس های زیادی را هدر دادیم و به تیر دروازه زدیم.