• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • برجام موفقیت بزرگ دیپلماتیک بود

    تقدیمی هدف:

    برجام موفقیت بزرگ دیپلماتیک بود/ ترامپ و اردوغان همسو نیستند

    نماینده پارلمان اروپا با اشاره به اینکه برجام یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک است، گفت: همکاری ترامپ و اردوغان برای همسایگان ترکیه خطرناک است.

    خبرگزاری هدف- گروه بین الملل- : با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا شاهد رویکرد جدیدی از وی در حوزه سیاست خارجی هستیم. سیاست خارجی شماری از کشورها متاثر از سیاست ها و استراتژی های اعلام شده از سوی ترامپ شده است.

    در این میان ترکیه و مناسبات فیمابین آن با آمریکا و اتحادیه اروپا نیز بحث برانگیز شده است. به همین مناسبت خبرنگارهدف گفتگویی با «رناته زومر» نماینده پارلمان اروپا، عضو کمیسیون سیاست خارجی و همچنین عضو کمیته دوستی اروپا-ترکیه انجام داده که در ادامه آمده است.

    *با توجه به روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ارزیابی شما از مناسبات آتی آنکارا-واشنگتن چیست؟

    با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا می توان گفت که نگرانی هایی در زمینه مناسبات دوجانبه وجود دارد. این امر قابل تصور هست که در خصوص مناسبات واشنگتن-آنکارا با موج خطرناک و بیمناکی روبرو شویم که می تواند پیامدهای غیر منتظره ای را به همراه داشته باشد.

    ترامپ می تواند با موافقت تقاضای دولت ترکیه مبنی بر تحویل «فتح الله گولن» رهبر مخالفان ترکیه حسن نیت خود را به دولت این کشور نشان دهد تا بتوان همکاری های دوجانبه یا خرید تجهیزات نظامی آمریکایی را پیش برد.

    به نظر من ترامپ و اردوغان شخصیت های غیر همسویی با یکدیگر دارند. همکاری تنگاتنگ میان دو رئیس جمهوری می تواند عواقب خطرناک برای همسایه های ترکیه، اتحادیه اروپا و خاورمیانه در برداشته باشد.

    *مناسبات ترکیه – اتحادیه اروپا را در دوره ریاست جمهوری ترامپ چطور ارزیابی می کنید؟

    ترامپ به صراحت اعلام کرد که شهروندان آمریکایی برای وی در اولویت هستند. برنامه های رئیس جمهوری جدید آمریکا بر اساس ملی گرایی و حمایت از تولیدات داخلی برنامه ریزی و تدوین شده است. در این میان طبیعی است که مناسبات آمریکا-اتحادیه اروپا نیز دچار نقصان هایی شود.  مشکل اینجا است که ترامپ به عنوان یک ملاک هیچ شناختی از سیاست خارجی و سیاست امنیتی ندارد.

    در این میان وزرای ترامپ سخنان و مواضع ضد ناتو وی را به نوعی پس گرفتند. ما باید همچنان منتظر بمانیم که آیا ترامپ توان یادگیری سیاست خارجی را پیدا خواهد کرد؟

    اما چنانچه ترامپ زمانی بخواهد از روی علاقمندی های ملی گرایانه در آینده با دیکتاتورها همکاری داشته باشد، در این صورت اردوغان را در برابر اروپا تقویت و قدرتمند خواهد کرد و این امر می تواند مناسبات ترکیه- اتحادیه اروپا را به نقطه صفر برساند.

    *مناسبات آتی اتحادیه اروپا- ترکیه را چطور ارزیابی می کنید ؟

    مناسبات ترکیه- اتحادیه اروپا در سالهای اخیر بسیار بدتر از قبل شده است، زیرا سرزمین اردوغان همواره از ارزش های بنیادی اروپا بر اساس قواعد کپنهاگ دور بوده است. تا زمانی که اردوغان و کشورش واکنش درستی در این رابطه نداشته باشند هیچ بهبودی میان روابط دوجانبه بوجود نمی آید.

    تا زمانی که ترکیه به درخواست های اتحادیه اروپا جامه عمل نپوشانده و به تهدیدهای خود درباره پناهجویان ادامه دهد، نمی توان انتظار تغییر چشمگیری را در مناسبات آنها با اروپا داشت.

    اردوغان یک الگوی دشمنی با اروپا را بنا کرد که بواسطه آن ناکامی های موجود در حوزه سیاست داخلی را به نوعی سرپوش بگذارد که این امر نزول در زمینه های اقتصادی این کشور را نیز در بر داشت.

    اردوغان تلاش می کند که اتحادیه اروپا را در این میان مقصر دانسته و در این مسیر شمشیرش را از رو ببندد.

    اگر اردوغان بخواهد همین گونه ادامه دهد ما همکاری های سیاسی خود با ترکیه را متوقف می کنیم، سپس او می تواند بدون هیچ مزاحمتی دیکتاتوری خود را بازسازی کرده و بدنبال آن مخالفان در ترکیه دیگر متحدانی از بیرون نخواهند داشت.

    پارلمان اروپا بار دیگر به صراحت اعلام می کند که اردوغان تنها مقصر موقعیت و وضعیت کنونی در ترکیه است. تا زمانی که اوضاع و فضای سیاست داخلی در ترکیه بهتر نشود، ما روند مذاکره بر سر عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را مسکوت می کنیم و ترکیه نمی تواند از لغو روادید برای سفر به کشورهای اروپایی برخوردار شود.

    در عین حال ما باید همچنان در حال گفتگو با دولت ترکیه باقی بمانیم، بطور مثال در زمینه گسترش اتخادیه گمرکی میان ترکیه- اتحادیه اروپا تا از این راه برای تاثیرگذاری بیشتر بر این کشور استفاده کنیم.

    عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در آینده نزدیک به هیچ وجه قابل تصور نیست.

    *دونالد ترامپ بارها به لغو توافق هسته ای با ایران تهدید کرده است. رویکرد واقعی او در خصوص برجام چگونه خواهد بود؟

    توافق هسته ای غرب با ایران بطور خارق العاده ای پس از انجام مذاکرات سخت و فشرده بدست آمد که می توان از آن بعنوان یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک یاد کرد. این غیر مسئولانه است که بر اساس یک ناشی گری در سیاست خارجی، با اظهار نظر های نسنجیده و بی فکر بار دیگر هیزم در آتش ریخته شود. هرگونه عملکرد مقابله جویانه می تواند بار دیگر سبب بروز تنش در منطقه شود.

    من امیدوارم که مشاوران ترامپ بتوانند رئیس جمهورشان را متقاعد کنند که هر برخورد و عملکرد نسنجیده و کنترل نشده می تواند پیامدهای غیرقابل پیش بینی را در بر داشته باشد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.