بررسی شایعات و ابهامات درباره انتخابات فدراسیون فوتبال

ff

چاپ

بررسی شایعات و ابهامات درباره انتخابات فدراسیون فوتبال / در چه صورت دوباره نامزدها ثبت نام می کنند؟

ff

ورزش > مدیریت ورزش – این روز ها بحث درباره انتخابات فدراسیون فوتبال بسیار داغ است.

به گزارش خبرگزاری خبر هدف؛ این روزها ابهام درباره زمان برگزاری انتخابات زیاد است. اینکه انتخابات سر موعد برقرار می شود یا نه؟ در این مطلب تلاش می شود به ابهام های موجود درباره اساسنامه و روند تصویب آن پاسخ داده شود.
اول
در حال حاضر اساسنامه فدراسیون فوتبال مشکل دارد و به تائید هیات دولت نرسیده است. اگر اساسنامه فعلی به هیات دولت برود و توسط وزیران تائید شود، انتخابات سر موعد برقرار می شود. اما این خوشبینانه ترین حالت است و فقط در شرایطی اتفاق می افتد که اساسنامه فعلی تائید شود.
دوم
اگر اساسنامه فعلی مورد تائید نباشد و تغییرات در آن اعمال شود، قطعا باید به فیفا برود. در این حالت، اساسنامه اصلاح شده به هیات وزیران می رود و اگر تائید شود، باید به فیفا برود. آنجاست که فیفا دقیقا بندهای تغییر یافته اساسنامه را می پرسد و نظرنهایی اش را اعلام می کند. در صورتی که این تغییرات باعث شود چارچوب انتخابات عوض شود، قطعا دوباره ثبت نام ها صورت می گیرد. در واقع همه چیز فعلا در زمین وزارتخانه است. آنها هستند که می خواهند تغییرات را اعمال کنند. اما این هم مراحل قانونی دارد. اگر اساسنامه اصلاح شود، ابتدا باید به هیات رئیسه برود و از آنجا هم در مجمع مورد تصویب قرار گیرد. اگر مورد تصویب قرار گرفت به هیات دولت خواهد رفت اگر نه باید دوباره مورد بحث و اصلاح قرار می گیرد تا سرانجام به تصویب نهایی برسد. اگر بنا به تغییرات باشد، دوباره اساسنامه باید یک پروسه قانونی را برای تصویب طی کند و احتمال ثبت نام دوباره کاندیداها خواهد بود اگرنه در صورتی که در اساسنامه به چارچوب انتخابات کاری نداشته باشند و دیگر بندها را اصلاح کنند، ثبت نام دیگری در کار نخواهد بود.