بررسی مشکلات مسافران در پایانه‌های اصلی پایتخت/ از جارزنی دلالان تا سواری‌های شخصی

چاپ

بررسی مشکلات مسافران در پایانه‌های اصلی پایتخت/ از جارزنی دلالان تا سواری‌های شخصی

جامعه > مشکلات مردم – مشکلات مسافرانی که از شهرستان‌های دور و نزدیک و با خودروهای بین شهری به تهران تردد می‌کنند بررسی و چاره‌اندیشی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف، در نشست هم‌اندیشی مدیرعامل سازمان پایانه های تهران با رئیس و نمایندگان اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور مشکلات مسافران و راهکارهای کاهش این مشکلات بررسی شد.
در این جلسه رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کرایه بین‌شهری کشور از فاصله زیاد بین محل پیاده شدن مسافر و سکوهای سوار شدن گلایه کرد و گفت: در این مسیر ضمن خستگی و نارضایتی مسافران، دلالان بار و مسافر، فعالیت دارند که این موضوع خوشایند مسافران نیست.
رحمت اله حاج محمدعلی، فعالیت مسافربرهاي شخصي را از ديگر مشکلات موجود برشمرد و گفت: وجود خودروهاي مسافربر شخصي در حاشيه پايانه‌هاي مسافربري مشكلات عديده‌ای را به وجود آورده که به ویژه بخش حمل و نقل مسافر را در بخش سواري كرايه بين‌شهري تهديد كرده و ايمني و امنیت حمل و نقل را كاهش داده است.
در این نشست مقرر شد افزایش همکاری و تعامل سازنده میان سازمان پایانه‌ها و شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری کشور، هم‌اندیشی برای اتخاذ تصمیم‌های یکپارچه، هماهنگی و توجه به الزامات مربوط به اتحادیه، توجه ویژه به ایجاد تسهیلات و ایمنی لازم در پایانه‌های مسافری از جمله دسترسی آسان مسافران به سکوهای سوار و پیاده شدن، ساماندهی محیط پیرامونی پایانه‌ها، نحوه ساماندهي مسافربرهاي شخصي، حمل بارهاي تجاري توسط ناوگان مسافربري، رسیدگی به وضعیت اتوماسیون حمل بار و … در دستور کار سازمانهای مربوط به حوزه جابجایی مسافر بین شهری قرار گیرد.