برگزاری مجمع تیروکمان با شائبه مهندسی بودن انتخابات

چاپ

دوره مدیریت ۶ ساله محمدعلی شجاعی در فدراسیون تیروکمان که همواره با چالش هایی مواجه بود فردا با برگزاری انتخابات تمام می شود اگرچه خودِ این انتخابات هم باحواشی همراه است.

به گزارش خبرنگار هدف،  طبق اعلام وزارت ورزش، تیروکمان اولین فدراسیونی است که انتخابات آن در سال جاری برگزار می شود. فدراسیونی که طی ۶ سال مدیریت محمدعلی شجاعی و به خصوص در سال های پایانی مدیریت وی با حاشیه های زیادی همراه بود. این حواشی در طول مدت زمانی که اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات این فدراسیون هم انجام می شد، ادامه داشت تا به امروز که یک روز به برگزاری مجمع انتخاباتی باقی مانده است.

ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون تیروکمان اسفندماه سال گذشته انجام شد. ۱۳ نفر برای این انتخابات ثبت نام کردند اما پیش از ارسال پرونده این کاندیداها به مراجع ذی صلاح برای بررسی سوابق و تائید صلاحیت آنها، سه نفر از  کاندیداها (حجت‌الله واعظمی مربی سابق تیم ملی تیروکمان، امیر یگانه دبیر هیات تیروکمان ارتش و محمدرضا سامانی بازیکن سابق تیم ملی تیروکمان) به خاطر رزومه مدیریتی و نقص مدارک، رد شدند که موضوع توسط خود وزارتخانه به آنها اعلام شد.

هفته گذشته وزارت ورزش از میان ۱۰ کاندیدایی که پرونده آنها در مرحله بررسی و تائید صلاحیت قرار داشت، اسامی ۷ نفر را به عنوان کاندیداهایی که تاییدیه صلاحیت آنها اعلام شده است، اعلام کرد. روز گذشته هم احمد ارشدی (ذی حساب کمیته ملی پارالمپیک) تائید صلاحیت شد این در حالی است که در این فاصله مهدی مبینی و سیدرضا میرابوطالبی اعلام استعفا کردند.

استعفای همین افراد و به خصوص مهدی مبینی که یکی از کاندیداهای دارای شانس انتخابات فدراسیون تیروکمان به حساب می آید و نسبت به دیگر نامزدها، رقیب نزدیک تری به شعبانی بهار بود، حواشی انتخابات را بیشتر کرد. شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش است که ظاهرا برای وی در چارت پیش بینی شده وزارتخانه، صندلی مشخصی در نظر گرفته نشده است. همین مسئله و اقداماتی که توسط وی طی یک ماه گذشته انجام شد و البته استعفای مبینی، کافی است برای اینکه این کاندیدا به صندلی ریاست چهار سال آینده فدراسیون تیروکمان خیلی نزدیک تر دیده شود.

در هر صورت فدراسیون تیروکمان که به دلیل پایان دوره ریاست محمدعلی شجاعی، از خردادماه سال گذشته رئیس قانونی ندارد فردا (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) تعیین کننده ترین روز خود در سال های اخیر را تجربه خواهد کرد. روزی که بالاخره بعد از ۶ سال انتخابات دوباره ای برای این فدراسیون برگزار می شود تا شاید این رشته از حواشی سال های گذشته فاصله بگیرد. هرچند که خود این انتخاب هم با حواشی زیادی همراه بوده است. حاشیه هایی که با ادعای کریم صفایی مبنی بر اینکه نامش برای تائید صلاحیت رد نشده، آغاز شد.

صفایی که ریاست فدراسیون تیروکمان را هم در کارنامه دارد، همراه با ارشدی و به دلیل بازنشسته بودن باید مجوزهای لازم را به وزارت ورزش ارائه می کردند تا مجاز به حضور در انتخابات شوند،  تا به امروز اما در مورد تائید صلاحیت وی هیچ اطلاع رسانی رسمی انجام نشده است.

با این اوصاف غلامرضا شعبانی بهار، احمد ارشدی، حمید رضا یاری، منصور عبدی، محسن باقریان فرخ آبادی و حمیدرضا بتو ۶ کاندیدایی هستند که در انتخابات فدراسیون تیروکمان حضور خواهند داشت. این انتخابات ساعت ۱۰ صبح فردا در آکادمی ملی المپیک آغاز می شود تا مشخص شود طبق گمانی زنی ها معاون وزیر ورزش صندلی ریاست تیروکمان را در اختیار می گیرد یا یکی از ۵ کاندیدای دیگر؟!