تلخ و شیرین‌های اقتصاد ایران از نظر رییس اتاق بازرگانی تهران

ll

چاپ

تلخ و شیرین‌های اقتصاد ایران از نظر رییس اتاق بازرگانی تهران/ امکان حذف کارت بازرگانی وجود دارد

ll

اقتصاد > بازرگانی – رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به تشریح اتفاقات تلخ و شیرین اقتصاد سال 94 پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف، مسعود خوانساری در اولین جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران در سال ٩٥ اظهار داشت: سال ٩٤ سال سختي برای اقتصاد ایران بود و اتفاق‌هاي بدي در اقتصاد رخ داد؛ از قبیل كاهش قيمت نفت از ١١٠ دلار به كمتر از ٣٠ دلار، تداوم ركود، كسادی اقتصادي و نرخ رشد اقتصادي نزديك به صفر.

وی با بیان این‌که يكي از سال‌هاي سختي را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: اتفاق‌هاي خوبی نیز رخ داد. مثلا ١٥٠ هيات خارجي وارد كشور شدند و این اهميت خاصي براي كشور قائل بوده است. نرخ تورم نیز کاهش یافت و مشاركت بيش از ٦٠ درصد مردم را در انتخابات مجلس شاهد بودیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران عنوان کرد: در سال ٩٥ بيش از ١٠ درصد افزايش سفرهاي نوروزي داشتيم، فروش بليت‌هاي سينما ١٧ ميليارد تومان بوده است و اميدواريم سال ٩٥، سال پرنشاط و خوبي باشد.

خوانساری با تاکید بر این‌که بايد شعار اقتصاد مقاومتي را جدي گرفت، افزود: صادرات نفت تاكنون حدود يك ميليون و ٧٥٠ بشكه بوده كه با ميعانات ٢ ميليون بشكه مي‌شود.

وی متذکر شد: از دولت مي خواهيم فضاي كسب‌و‌كار بهبود پيدا كند؛ چراکه هنوز موانعي در سرمايه‌گذاري خارجي قرار دارد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با تاکید بر رونق صادرات غيرنفتي و مواجهه جدي با فساد، گفت: از مجلس مي‌خواهيم كه قانون جديدی تصويب نكنند و قانون‌هاي قديمي را بهبود بدهند. جلسه‌اي را نیز قبل از تشكيل مجلس با اعضا خواهيم داشت.

خوانساری خاطرنشان کرد: امكان حذف كارت بازرگاني وجود دارد كه اين موضوع از قبل وجود داشته است، ولي اتاق بازرگاني بايد يك عضويت فراگير را داشته باشد، ولي باز مي‌تواند حذف شود.