توکلی: چرا دولت لایحه چند دوازدهم نمی‌آورد؟

xx

چاپ

توکلی: چرا دولت لایحه چند دوازدهم نمی‌آورد؟/باهنر: شما که به یاد دارید دولت گذشته هم نمی‎آورد

xx

سیاست > مجلس – ماجرای تصویب قانون بودجه 95 و برنامه ششم همچنان از مسائل مورد بحث میان مجلس و دولت است.

به گزارش خبرهدف، از آنجا که دولت منتظر به سرانجام رسيدن مذاکرات هسته‌اي و برداشتن تحريم‎ها بود، ديرتر از 15 آذرماه که موعد مقرر قانوني بود، اين دو لايحه را تقديم مجلس کرد. نمايندگان مجلس هم که آماده شرکت در انتخابات مجلس دهم مي‎شدند، اعلام کردند که فرصت لازم براي بررسي آنها را ندارند و لازم است دولت لايحه چند دوازدهم به مجلس بياورد.

ممانعت دولت ار ازائه اين لايحه و اصرارش بر اينکه نمايندگان تا پايان فروردين ماه قانون بودجه 95 را تقديم دولت کند، تذکرات پياپي اي را در مجلس برانگيخته است. امروز هم احمد توکلي براي چندمين بار در صحن علني مجلس تذکر داد و گفت: هيات رئيسه با دولت مذاکره کند که وظيفه قانوني‌اش را انجام دهد و لايحه چند دوازدهم به مجلس بياورد. دولت نمي‌تواند بگويد نص صريح قانون را اجرا نمي کند و نمايندگان ناگزير شوند طرح چند دوازدهم بودجه تنظيم و تصويب کند.

محمدرضا باهنر که رياست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به وي گفت: شما که به خاطر داريد که در گذشته هم چند سال، چند دوازدهم داشته ايم که فقط يک موردش لايحه بوده و مابقي طرح در مجلس بوده است. ما و عزيزان عضو کميسيون تلفيق بودجه موظفيم قانون بودجه را به دولت ابلاغ کنيم.

به گفته وي، دولت اعلام کرده است که تا 26 و 27 فروردين در پرداخت ها مشکلي ندارد، اما براي پرداخت حقوق فروردين ماه بايد بودجه داشته باشد. ما هم اگر احساس کنيم که تصويب قانون بودجه به پايان فروردين نرسد، از دولت مي خواهيم لايحه چند دوازدهم به مجلس بفرستد و گرنه ما طرحش را مي نويسيم.