• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • تکرار نقش «سادات» توسط اردوغان؛امنیتی که آنکارا پیشکش تل آویو کرد

    تقدیمی هدف:

    تحرکات آنکارا برای نزدیکی به مسکو، تل آویو و قاهره در ماه های اخیر گمانه زنی های متفاوتی را در بین کارشناسان و تحلیلگران منطقه رقم زده است.

    خبرگزاری هدف

    نعغبل

    نعغبل

    – گروه بین الملل: در روزهای اخیر شاهد عقب نشینی هایی در مواضع رهبران حزب حاکم ترکیه در قبال روسیه، رژیم اسرائیل و مصر هستیم که در دو مورد اول «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با عقب نشینی از مواضع قبلی خود در سال ها و ماه های اخیر اقدام به عادی سازی روابط با مسکو و تل آویو کرد. همزمان با این عادی سازی روابط خبرهایی مبنی بر تلاش حزب حاکم ترکیه برای نزدیک شدن به دولت مصر منتشر می شوند!

    تحرکات اخیر در سیاست خارجی ترکیه از دو منظر قابل تحلیل است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

    نگاه خوش بینانه

    دخالت سال های گذشته ترکیه در سوریه نه تنها هیچگونه سودی برای این کشور نداشته بلکه موجبات انزوای منطقه ای و جهانی آنکارا را فراهم کرده است.

    در قدرت باقی ماندن «بشار اسد» در سوریه بعد از گذشت ۵ سال از درگیری های سوریه برخلاف وعده های «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه که وعده سقوط اسد ظرف چند ماه را داده بود و همچنین قدرت گرفتن کردها در شمال سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه که به منزله کابوسی برای آنکارا است، افزایش تنش ها و درگیری های داخلی با گروه تروریستی «پ ک ک»، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های روسیه در پی ساقط شدن جنگنده مسکو توسط ترکیه همگی حکایت از شکست سیاست های آنکارا در قبال تحولات سوریه و منطقه دارد.

    برخی کارشناسان بر این باور هستند که شکست سیاست خارجی منطقه ای ترکیه موجب شده است تا رهبران آنکارا به تجدید نظر کلی در سیاست خارجی خود بپردازند.

    «سنان اولجن»  از تحلیلگران ترکیه معتقد است برکناری «احمد داود اوغلو» طراح سیاست خارجی بلند پروازانه نخست وزیر پیشین ترکیه بیانگر تغییرات زیادی در سیاست خارجی این کشور است که ممکن است به تغییر سیاست آنکارا در قبال سوریه منجر شود.

    به اعتقاد وی ترکیه می خواهد خودش را با واقعیات عینی وفق دهد، واقعیاتی مانند اینکه اسد به رغم تمام کوشش ها برای سرنگونی اش همچنان با قدرت تمام بر سر کار است. ظهور داعش نیز باعث شده که تمرکز هم پیمانان ترکیه دیگر بر تغییر حکومت سوریه نباشد.

    به اعتقاد وی همچنین با گذشت زمان کردهای سوریه توانسته اند با نبردشان علیه داعش موفق به جلب توجه و حمایت جامعه جهانی شوند امری که حتی بین ترکیه و آمریکا و دیگر متحدان غربی اش شکاف ایجاد کرده است.

    «وردا اوزر» از دیگر تحلیلگران ترک معتقد است ترکیه به مقطعی استراتژیک رسیده است که آنکارا را ناچار کرده تا در مورد سیاستش در قبال سوریه دست به تمهیداتی استراتژیک بزند، تمهیداتی که با تغییر دولت در آنکارا آغاز شده است، به طوری که دولت جدید ترکیه به نخست وزیری«بینعلی ایلدریم» اعلام داشته که قصد دارد به دوستان آنکارا اضافه کند و از میزان دشمنانش بکاهد، امری که بیانگر تغییر سیاست خارجی ترکیه نه در سطح منطقه ای بلکه در سطحی کلان تر است.

    به اعتقاد این تحلیلگر ترک عادی سازی روابط با روسیه انگیزه ای قوی به آنکارا می دهد که از مخالفت با بشار اسد دست بکشد که به شدت مورد حمایت کرملین و تهران است.

    «بایرام بالجه» از دیگر تحلیلگران ترکیه در تبیین تغییر سیاست اخیر آنکارا مععتقد است عقب نشینی رهبران حزب حاکم عدالت و توسعه در قبال سوریه کافی نیست و این کشور باید تغییراتی اساسی در سیاست منطقه ای و جهانی اش به خاطر انزوای خود بدهد.

    به اعتقاد این تحلیلگر ترکیه در حال حاضر به جز آذربایجان دوست یا متحد قابل اتکایی در منطقه ندارد.

    بالجه معتقد است آنکارا در ایجاد موازنه جدید در سیاست خارجی خود که مبتنی بر دیدگاه های «داود اوغلو» بود به بن بست رسیده و به همین دلیل بهبود روابط با رژیم اسرائیل و روسیه برای شکستن یا حداقل کاستن از انزوای ترکیه به خصوص در بحران سوریه ضروری است.

    نگاه بدبینانه

    در قبال تحولات و تغییرات اخیر در سیاست خارجی ترکیه و عادی سازی روابط با روسیه و رژیم اسرائیل عده ای نیز بر این باورند که ماهیت اصلی سیاست خارجی حزب حاکم ترکیه در قبال دولت بشار اسد در سوریه تفاوتی نکرده و تنها ماموریت «رجب طیب اردوغان»  برای تغییر موازنه قوا به نفع رژیم اسرائیل به پایان رسیده است.

    نقشی مخربی که «اردوغان» برای تغییر موازنه قوا به نفع تل آویو در سال های گذشته در منطقه بازی کرد و ویرانی های کلانی که برای کشورهای اسلامی منطقه به ویژه سوریه برجای گذاشت را می توان با نقش«انور سادات» در جریان پیمان ننگین کمپ دیوید مقایسه کرد که طی آن انور سادات رئیس جمهور وقت مصر با میانجیگری آمریکا و طی گفتگوهای سری پیمان سازشی را بین رژیم اسرائیل و مصر امضاء کرد.

    سیاست های اتخاذ شده از سوی ترکیه در سال های گذشته سوریه را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است که تا سال‌ها خطری از جانب دمشق، تل‌آویو را تهدید نخواهد کرد.

    «صادق ملکی» تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی در خصوص تحولات اخیر در ترکیه و عادی سازی روابط آنکارا و تل آویو این دو متحد استراتژیک قدیمی می گوید: در نظام بین‌الملل، منافع تعیین‌کننده روابط کشورهاست و روابط آنکارا – تل‌آویو نیز از این امر مستثنا نیست.

    وی بر این باور است که اردوغان و تیمش استاد استفاده از فرصت‌ها و تغییر مواضع براساس واقعیت حاکم صحنه سیاست هستند که نگاهی به عملکرد ترک‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که آنان در سیاست خارجی همواره سیاست چندوجهی و منافع‌ محور را تعقیب کرده‌اند.

    ملکی با اشاره به کوتاه آمدن ترکیه از شروطش برای عادی سازی روابط با تل آویو معتقد است هر چقدر داووس حرکتی نمایشی بود، توافق آنکارا و تل‌آویو تحولی نمایشی نیست و یک حرکت راهبردی با تبعات وسیع برای دو طرف و منطقه خواهد بود زیرا ترکیه و اسرائیل مهم‌ترین شریک راهبردی غرب در خاورمیانه بوده و هستند.

    وی با تاکید می کند که عادی سازی روابط آنکارا و تل آویو به منزله «پایان ماموریت اردوغان »است زیرا که اردوغان در سال‌های اخیر در سایه موج حرکت ضد اسرائیلی خویش، با حمایت از داعش و با ویرانی خط اول مقاومت، توانست بزرگ‌ترین حاشیه امنیتی را برای رژیم اسرائیل ایجاد کند.

    «امبرین زامان» از تحلیلگران ترک نیز با طرح این مسئله که ترکیه در تلاش برای مذاکرات پشت پرده با دولت «بشار اسد» بوده است، معتقد است که هم پیمانی آمریکا با کردهای سوری موجب ناامیدی فزاینده آنکارا شده است و هدف ترکیه از نزدیکی به روسیه و تل آویو برنامه ریزی برای مهار کردها است.

    این تحلیلگر در عین حال معتقد است اینکه دولت ترکیه بخواهد دست «بشار اسد» را بطور واقعی بفشارد نوعی خوش خیالی است و اقدامات اخیرش صرفا نوعی احتیاط و ملاحظه گری است.

    «هادی محمدی» دیگر تحلیلگر ایرانی در خصوص روابط حزب حاکم ترکیه و رژیم صهیونیستی می گوید:  اردوغان و تیم حکومتی وی فراموش نکرده‌اند که در اواخر دهه نود میلادی و در مباحث درون‌حزبی، رسیدن به قدرت سیاسی و حفظ آن را در گرو نزدیک شدن و تعامل موثر در کنار رژیم صهیونیست‌ها و لابی صهیونیستی در آمریکا دانسته و به همین سبب داود اوغلو که مشوق این منطق بود شاید به عنوان یک عنصر نفوذی در جریان اسلامگرا مسئول ارتباط با صهیونیست‌ها شد.

    وی همچنین معتقد است: با اینکه تیم اردوغان و داود اوغلو گاهی دست به خیمه شب‌بازی ضد صهیونیستی هم می‌زنند و ژست‌های هالیوودی در مقابل صهیونیستها از خود نشان می‌دهند، ولی سطح روابط اقتصادی، اطلاعاتی، امنیتی، نظامی دو طرف در طول سال های گذشته  با استحکام ادامه یافته است. در 5 سال اخیر نه تنها مناسبات در مولفه‌های فوق به خوبی جریان داشته، بلکه اساسا، سیاست خارجی و منطقه‌ای ترکیه و دولت اردوغان، کاملا اسرائیلی شده و در خدمت رژیم صهیونیستی و منطبق بر آن بوده است.

    نتیجه اینکه شاید بتوان گفت اقدامات و تغییر تاکتیکی سیاست های ترکیه در منطقه در قبال رژیم صهیونیستی و تحولات سوریه و تلاش دولتمردان این کشور برای نزدیکی به بشار اسد بعد از تبدیل سوریه به یک ویرانه و نزدیکی به رژیم صهیونیستی و روسیه به عنوان نزدیکترین متحد ایران در سوریه را  تلاش حزب حاکم عدالت و توسعه برای فشار به حزب الله لبنان و ایران با هدف زمینه سازی برای «کمپ دیویدی» دیگر با عنوان«برجام سوریه» نامید.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.