• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • جزئیات دستگیری تفنگداران آمریکایی از سوی سپاه به روایت محسن رضایی

    تقدیمی هدف:

    جزئیات دستگیری تفنگداران آمریکایی از سوی سپاه به روایت محسن رضایی محاسبات عربستان برای جنگ باایران

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف

    bb

    bb

    ، سردار محسن رضایی، که این بار باز هم لباس نظامی را درآورده بود و کت و شلوار پوشیده بود، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما از محاسبات عربستان پرده برداشت که قصد دارد در مقابل بستن تنگه هرمز از سوی ایران، تنگه باب المندب را روی شناورهای ایرانی بندد. مشروح اين گفت و گو را در ادامه بخوانيد:

    شما خبری از ابعاد تازه قضیه دستگيري شناورهاي آمريکايي در خليج فارس دارید؟
    از طرف خودم و فرماندهان دفاع مقدس از جناب آقای فدوی (فرمانده نیروی دریای سپاه) و فرزندان ملت ایران که کار موفق را انجام دادند، تشکر می کنم. من از بعد دیگری حادثه را باز می کنم. این حادثه بسیار خطرناک بود. کافی بود در این مواجهه درگیری و تیراندازی می شد و از طرفین عده ای کشته می شدند و ماجرای حساسی بود. این حادثه بسیار ماهرانه از سوی دوستان ما انجام شد. یک ارتش ابرقدرت اینطور آرام در دست نیروهای پاسدار ما قرار می گیرند، قدرتنمایی بالایی بود. به ویژه فضاسازیهای عربستان را به حاشیه زد و توانمندی نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.
    در شمال خلیج فارس دو ناو ژنرال دوگل فرانسوی و ناو هواپیمابر ترومن آمریکایی مستقر شده اند. تقریبا در یک ماه گذشته ۲۰ ناو به ناوهای قبلی اضافه شده و منطقه پر از نیرو شده. اینها مدعی هستند برای مقابله با داعش آمده ایم. دو قایق که بسیار مجهز هستند و بدنه شان طراحی شده که سلاحهای سبک روی آن کارایی ندارد و آرپی جی روی آن کمانه می کند، برای فعالیت در خلیج فارس و قایقهای تندروی سپاه طراحی شده اند. ۵ خدمه دارد ولی انواع سلاح و تیربار و مهمات فراوان دارند. اینها از ناو جدا شده بودند تا به بحرین بروند تا در مانور شرکت کنند. سیستم ناوبری قایقها، هلی کوپترها و هواپیماها و رادارهای ناوها بسیار پیشرفته بوده.

    نکته این ماجرا چیست؟
    دست خدا را باید همیشه دید و هوشیاری رزمندگان اسلام را مشاهده کرد. چرا این حوادث در ارتشهای دیگر اتفاق نمی افتد؟ راز و رمزی در پاسداران است. پاسداران نیروی دریای ما تجربه ۸ سال دفاع مقدس را دارند و در حمله البکر و الامیه با همین قایقها، این اسکله ها را گرفتیم و جنگ دریایی در خورعبدالله داشتیم. پاسدارانی که در جزایر ما مستقر هستند، تجربه جنگ دریایی دارند. اینها حرکت می کردند ولی برادران ما احساس می کنند دو قایق وارد آبهای سرزمینی و حوزه حفاظتی ما شده. برادران ما یک تاکتیک برای محاصره دارند. استفاده کردند و زمانی آمریکایی ها به خود آمدند که دیدند چاره ای جز تسلیم ندارند. البته آنها نیز معقول برخورد کردند. اینها را در ساحل جزیره فارسی پیاده کردند ولی هلی کوپترها و هواپیماها دست به کار غیراستاندارد و زشت زدند. یک هواپیما شیرجه روی جزیره کرد که سربازان آمریکایی در آن نگهداری می شدند. برادران روی کانال هواپیما آمدند و گفتند که اگر منطقه را ترک نکنی، برخورد می کنیم. این کار هواپیما بسیار تحریک آمیز و غیراستاندارد بود و جا دارد جناب آقای ظریف در این باره شکایت کند. چون یک بار دیگر این کار را بکنند، ممکن است تبدیل به بحران شود.

    این تجاوز است؟

    نه، چون قبل از رسیدن به بالای سر جزیره فارسی به آنها اخطار دادند و او دور زد و رفت. معمولا ارتش‌های دنیا اطلاعات دقیقی به روسايشان نمی دهند. آقای ظریف باید اطلاعات دقیق به آنها بدهند و حتما باید اینها توبیخ شوند که فنون و استانداردهای نظامی را رعایت کنند. هواپیماي آنها نرسیده به آسمان جزیره فارسی با اخطار بچه های ما منطقه را ترک کرد.

    ناوها هم موضع داشتند؟

    بله، ناوها آرایش جنگی گرفتند. جزیره فارسی خیلی فاصله از سرزمین ما دارد و در عمق خلیج فارس است. با همه احوال اینها جزیره را محاصره کرده بودند و بعد از ۴۰-۵۰ دقیقه آرام شدند و دیدند چاره ای جز احترام ندارند. مردم حتما عکسهای نظامیان اینها را دیدند. دیدید چقدر اینها با آرامش در اتاق پاسداران که ارتشهای دنیا از آنها می ترسند، نشسته اند. نظامیان آمریکا هم تبلیغات دروغین نظامشان را قبول نکردند که پاسدارها تروریست هستند. دنیا اقتدار ما را فهمیده و منطق و روحیه و اخلاق ما را فهمیدند. اگر این قایقها قصد حمله را داشتند، ما هم طور دیگری برخورد می کردیم. دوستان ما متوجه شدند اینها اشتباه مسیر را رفته اند. برای همین با آنها برخورد انسانی کردند. اگر اینها تیراندازی می کردند برخوردها نوع دیگری بود.

    این برخورد مقتدرانه چه پیامی داشت؟

    این برخورد دو پیام دارد. یکی برای کشورهای منطقه است که شما با آتش بازی نکنید. ایران این است که قایقهای بزرگترین ارتش دنیا را به راحتی بگیرد و از موضع قدرت آزادشان کند. عربستان به خود ننازد که مردم بی پناه یمن را می کشد. این که هنر نیست. شما الان می خواهید با چنین قدرتی به نام ایران درگیر شوید. برخی دارند عربستان را هل می دهند. اولین پیام این برخورد برای عربستان بود که حواستان جمع باشد. چنین قدرتی بغل گوش شماست که مدرنترین ارتش جهان را متوقف می کند. طوری شد آقای کری چندین بار با وزیر خارجه ایران تماس می گیرد که فکری کن. اینها اشتباه کردند و نباید وارد آبهای شما می شدند. این پیام برای عربستان است. یک پیام دیگر هم برای آمریکایی هاست. ایران چنین کشوری است که در اوج اقتدار با شما برخورد انسانی داشته. مقایسه کنید با کشورهایی که تروریست تربیت می کنند. شما با ایرانی مخالفت می کنید که در آن دموکراسی و اخلاق است. ولی از کشوری حمایت می کنید که مرکز تروریست است به دیگران تجاوز می کند و دیکتاتوری و استبداد در آنهاست. این پیام برای مردم آمریکا بود که می بینند بچه هاشان را سربازان ایران آزاد کرده. این اقتدار برای آینده کشور بسیار مهم بود در شرایطی که آمریکایی ها درس نمی گیرند و از یک تحریم به تحریم دیگر می روند.

    اقدامات اخیر آمریکایی ها مخالف روح برجام است. مانند غرامت به کارکنان سفارتشان یا بودجه برای ترویج دموکراسی در ایران و دشوار کردن رفع تحریمهای ایران. این رفتار آمریکایی چه تحلیلی دارد؟

    به نظر می رسد آنها دچار سرگردانی شده اند یعنی درست نمی توانند تصمیم بگیرند. اولین بار است آمریکایی ها با کشوری مانند ایران مواجه می شوند و قدرت تصمیم گیری ندارند. این درست است که می گویند تحریمهای جدید ایران ارتباط با موشکهاست نه هسته ای. ولی معنای این کار چیست؟ از یک طرف تحریمها را برمی دارید ولی با بهانه دیگری برمی دارید؟ این سوال برای مردم دنیا هست که از تحریمهای گذشته چی به دست آوردید؟ ایران که هسته ای و غنی سازی را ادامه می دهد. چه نتیجه ای شما گرفتید؟ این تحریمها جواب روشنی ندارد. کنگره یک کار می کند. رئیس جمهور یک کار دیگر می کند. روسای آینده آمریکا پیامهای دیگر می دهند. در تاریخ آمریکا این همه حرفهای متناقض سابقه ندارد. اینها فرمول غلبه به ایران را نمی دانند. آنها نتوانستند پدیده جمهوری اسلامی را مغلوب کنند. این تحریمها نیز بی خاصیت خواهد بود. بر فرض اینکه تحریمها تصویب شود، هیچ تاثیری روی ما ندارد. ما به ساخت موشک و دفاع از خودمان ادامه می دهیم. برای امنیت و دفاعمان با کسی مذاکره نمی کنیم. در مسئله تروریزم می خواهند علیه ما کار کنند. کدام تروریسم؟ تروریسم داعش و تکفیری ها هستند. برای اقناع افکار عمومی دنیا هم حرفی ندارند.

    برخی می گویند بر اساس برجام‌، ما می توانیم اقدامات اخیر آمریکا را نقض برجام در نظر بگیریم؟

    با توجه به اصلاحات مقام معظم رهبری در برجام با این حرف موافقم. اگر ایشان دخالت نمی کرد ما دچار نواقص در مصوبات مجلس و شورای عالی امنیت ملی بودیم. این نواقص رفع شده. من موافقم که این مجموعه ادامه یابد. ولی در عمل نباید شتابزده عمل کنیم. این علامت غلطی است. در آزادسازی ملوانان، به نظر من باید خیلی خونسرد عمل کنیم. باید اینها آزاد می شدند. نمی خواهم چیزی بگویم ولی دوستان سیاسی ما و دولتمردان ما نباید دستپاچه و شتاب زده عمل کنند. لذا درباره برجام هیچ شتابزدگی خاصی نباید باشد. اگر کوچکترین تخلفی کنند باید برخورد کنیم. مطمئنا مسیر برجام تا آخر پیش می رود و نباید فکر کنیم مشکلی پیش می آید. آمریکایی ها راهی جز انجام تعهدات خود ندارند و باید ما نیز مطمئن شویم آنها به وظایفشان عمل می کنند.

    نامه رئیس جمهور هم باعث عقب نشینی آمریکایی ها شد؟

    ما تجربه خوبی از آمریکا نداریم. بارها حرف زدند و در عمل زیرحرفشان زدند. نباید فکر کرد ما دیگر تحریم نمی شویم. البته دوستان ما همیشه تلاششان را انجام می دهند. ممکن است برداشت کنند با یک تحریم دیگر موشکهای ما را کنترل می کنند ولی اشتباه است و ما زیربار این تحریمها نمی رویم.

    اجرای برجام نزدیک است. بعد از

    bb

    bb

    شرایط اقتصادی ما چطور خواهد بود؟
    قطعا شروع برجام تجارت ما را آسانتر می کند. ولی باید چیزی برای تجارت داشته باشیم. اگر کالا و خدمات برای تجارت نداشته باشیم و همچنان بخواهیم نفت را مبادله کنیم تاثیر زیادی نخواهد داشت. اوضاع بهتر می شود ولی حجم انتظارات جامعه و جوانان با این قیمت نفت فرضا با دوبرابر شدن فروش ما، با این قیمت اندک ۳۰-۴۰ دلاری فایده ندارد. در شرایط تحریم ما ۱ میلیون بشکه نفت به قیمت ۱۰۰ دلار می فروختیم. الان ۲ میلیون بشکه نفت با قیمت ۳۰ دلار بفروشیم باز هم درآمدمان کمتر است. تا ما اقتصادمان را کالامحور نکنیم نمی توانیم از این فرصت استفاده کنیم. در شهرکهای صنعتی سر بزنید ۸۰ درصد کارخانجات ما کار نمی کنند. اگر نقدیندگی نباشد، مشکلات کسب و کار حل نشود، آیا چرخ تولید راه می افتد؟ دولت باید اقتصاد را درون زا کند و مشکلات کارآفرینان را برطرف کند. تمام اینها در اقتصاد مقاومتی دیده شده. اگر دولت بر این اساس حرکت کند و مشکلات را حل کند، آن موقع ما می توانیم از برجام استفاده کنیم.
    CNN امروز گفت نفت تا ۱۰ دلار هم می رسد؟
    البته ۱۰ دلار خیلی باور سختی دارد. عدد نگوییم. شرایط به هیچ وجه خوب نیست. رشد اقتصادی دنیا پایین است. رشد اقتصادی چین که می گویند ۶ درصد است، کمتر است ولی خودشان اعلام نمی کنند. ۵۰۰ میلیون بشکه نفت اضافی روی دریاست. عربستان نیز بدون ترس و نگرانی دارد نفت پمپاژ می کند. این که قیمت نفت پایین است و دولت از این ناحیه دچار مشکل می شود، واقعیت است.سخت است قیمت نفت را پیش بینی کنیم ولی به هر حال پایین است.

    نقش عربستان در این قصه و منطقه چیست؟

    قطعا عربستان برای کارهای خود یک جدول دارد ولی متوجه نیست انتهای این جدول چه حادثه وحشتناکی برایشان طراحی کرده اند. تیم جدید عربستان دارد تلاش می کند برنامه ریزی کند. در یمن، هم در عدن تلاش کردند هم جیوتی را در اختیار گرفتند. یعنی دو طرف تنگه باب المندب را در اختیار گرفتند که در صورت درگیری و بستن تنگه هرمز، آن تنگه را ببندند. باب المندب در مقابل تنگه هرمز. این جدول آنهاست. ولی آنها نمی فهمند این برنامه به چه حادثه وحشتناکی می رسد. فکر کردند ایران نمی تواند از نیروی زمینی خود علیه آنها استفاده کند. فکر می کنند جنگ هوایی و موشکی می کنیم. محاسبه کرده اند ولی صددرصد اشتباه می کنند. آنها برآورد واقعی و اطلاعات دقیق ندارد. لذا تا زمانی که روی اتوبان حرکت می کنند، به یمن حمله می کنند، آیت الله نمر را شهید می کنند – ایشان که لشکر نداشت- بهانه سفارت را در ایران درآورند که از این حوادث در سراسر دنیا هست، عده ای کشور دور خودشان جمع کردند، اینها که پیروزی نیست. اینها غرور کاذب بهشان دست می دهند و وقتی وارد زمین واقعی می شوند، آن وقت یک سیلی محکم می خورند و از خواب بیدار می شوند و می فهمند عجب مسیر اشتباهی در پیش گرفتند. البته برای ما مسلم است دستی اینها را هل می دهند. با درصدی، دخالت اسراییل و آمریکا را پشت سر هیات حاکمه می بینیم. می گویند ما چاه های نفت شرق عربستان را به کشورهای دیگر و سرمایه گذاران اروپایی و آمریکایی واگذار می کنیم. این که مقدمه تجزیه عربستان است. نمی فهمید اینجا را وقتی فروختید دولت در آنجا تشکیل می شود؟ این یک خودکشی است. یا نمی فهمند یا می فهمند و خودکشی می کنند. یک دست هوشمندی دارد اینها را هل می دهد به سمت مسیری. مثلا رفته اند سودان را تحریک کرده اند. جیبوتی را تحریک کردند. در تاجیکستان که فارسی زبان است دارند کار می کنند. اینها که موفقیت نیست، سراب است. برای ما مزاحمت درست می کنند ولی برای آنها فایده ای ندارد.

    فضای انتخابات آینده مجلس و خبرگان را چطور می بینید؟ چطور می شود انتخابات پرشور برقرار کرد و جلوی منافذ را گرفت؟

    دو نکته مهم در سخنان مقام معظم رهبری بود. اول نیاز ما به مشارکت فراگیر و لشکرکشی دموکراتیک بود. این در امنیت ملی ما موثر است و هم در افزایش اقتدار ما. روی دیگر سکه را بنده به عنوان یک سرباز عرض می کنم. سالهای آینده به خصوص ۴-۵ سال آینده بسیار مهم است. نباید به پشت سرنگاه کنیم. باید به ۴ سال آینده نگاه کنیم. اقتدار و امنیت ما مورد هدف قرار می گیرد. کارهای عربستان این است که به حیثیت و اقتدار ما آسیب بزنند. لذا باید نمایندگانی انتخاب شوند که روی اندیشه های امام، مقام معظم رهبری و استقلال کشور جدی باشند. بنده که آینده را نگاه می کنم و لباس پاسداری به تن کردم. ملت نیز باید مدافعین خود را به مجلس بفرستند و کسانی را به مجلس بفرستند که روی مسیر انقلاب جدی باشند. تهدیدات علیه ما زیاد است. باید هوشیار باشیم ولی تاکید می کنم تا آخرین قطره خون از ملت دفاع می کنیم و نمی گذاریم آرامش و امنیت در کشور از بین برود. قدر آرامش و امنیت و رهبر انقلاب و پاسداران را بدانیم. عشق پاسداران به رهبری باعث شد که کیلومترها دورتر از مرزهای ما، تفنگداران آمریکایی اسیر شدند. اگر این عشق نبود بارها و بارها این کشور اشغال می شد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.