• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • جزئیات پاداش۳۰۰میلیون تا۱میلیاردی دولت

    جزئیات پاداش۳۰۰میلیون تا۱میلیاردی دولت

    تقدیمی هدف:

    جزئیات پاداش۳۰۰میلیون تا۱میلیاردی دولت/سرنوشت تنخواه سفرهای خارجی.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد گزارش پاداش پایان خدمت کارکنان دولت گفت: ۱۳۵۲ نفر بالای ۳۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند و بالاترین پاداش هم حدود یک میلیارد تومان است.

    خبرگزاری هدف  : حسینی در بخشی از گفتگو با تاکید بر اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به وظیفه خود در زمینه گزارش تفریغ بودجه عمل نکرده است و می گوید: برای ۹۴ این کار را انجام نداده ایم. برای سال ۹۵ هم تاکنون کاری نکرده ایم، ما گزارشی را در دی ماه گرفتیم، پس باید تا پایان سال ۹۶ این گزارش با یک مقدار اغماض نهایتا تا اردیبهشت امسال در صحن علنی قرائت می شد. کمیسیون های تخصصی نه در سال گذشته، نه تا امسال یک کاغذ هم به ما نداده اند، یعنی اصلا کسی این را مطالبه نکرده است.

    وی افزود: تا پایان شهریور هر سال، کمیته حسابرسی کمیسیون برنامه و بودجه باید به گزارش حسابداری مجلس به اضافه اموال مجلس، رسیدگی کند و گزارش را در صحن علنی قرائت کند، اما کمیسیون تا امروز به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده است.

    نماینده مجلس دهم مشکل مجلس را نمایندگان تهران عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات مجلس دهم  که موجب می شود فضای مجالس گذشته در ارائه طرح ها و گزارش های نظارتی در مجلس وجود نداشته باشد، نمایندگان تهران هستند، در مجالس قبل نمایندگان تهران در کشور افراد شاخص و بدون دغدغه بودند.

    وی افزود: نمایندگان تهران مراجعات مردمی ندارند به همین دلیل درگیر مسائل حوزه انتخابیه نیستند، این افراد در مجلس نقش اصلی را ایفا می کردند و آن نگاه های کلان را در مجلس پیاده می کردند، تعدادی از نمایندگان نیز همراه می شدند و به این ترتیب نمایندگان تهران مجلس را راهبری می کردند.

    حسینی اضافه کرد: ترکیب نمایندگان تهران در دوره دهم اینگونه نیست، در این دوره از ۳۰ نماینده تهران، کمتر از ۱۰ نماینده سابقه مجلسی و حتی سابقه کار اجرایی کلان دارند. ۲۰ نماینده دیگر لیست امید چنین سابقه ای ندارند و حتی تا امروز مسئولیت یک اداره کوچک را هم نداشته اند. به این علت است که شما نقش مجلس دهم را کمرنگ می بینید و مشکل مجلس، نمایندگان تهران است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اگر لازم باشد دولت باید لایحه متمم بودجه سال ۹۷ را ارائه دهد، تصریح کرد: در حال حاضر در فروش نفت کاهش وصولی زیادی نداریم. در وصول درآمدهای مالیاتی فاصله پیش بینی های بودجه با درآمد های اخذ شده فاحش نیست، در سایر درآمدهایمان نیز همین حالت وجود دارد. سازمان برنامه و بودجه سناریوهایی را برای بودجه و اداره کشور تدوین کرده و در کمیسیون توضیحاتی در مورد این سناریو ها ارائه داده است.

    نماینده مردم در مجلس دهم در بخش دیگری از گفتگو یکی از مهمترین مشکلات اصلی کشور را در زمینه اقتصادی را عدم ثبات قوانین دانست و گفت: چرا سرمایه گذار خارجی به کشور ما نمی آید؟ یکی از علت های آن همین بی اعتمادی به قوانین ما است، می گوید آیا من امروز با این قانون و این رفتار و با این هزینه ها حساب کتاب کنم، قیمت تمام شده من می شود فلان مقدار ، ۱۰ درصد هم سود من است، من کار می کنم. ما یکدفعه در مجلس می نشینیم می گوییم آموزش و پرورش مشکل دارد چه کار کنیم؟ یک درصد روی فلان چیز بکشیم، این روش نیست ولی رویه است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد گزارش دیوان محاسبات در مورد پاداش های غیر متعارف به کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این گزارش با این رویکرد تهیه شده که اسامی کسانی که بالای ۳۰۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی استفاده نشده دارند را در سراسر کشور اعلام کند؛ البته به جز  قوه مقننه، قضائیه و نیروهای نظامی و سپاه، ۱۳۵۲ نفر بازنشسته شده اند که بالای ۳۰۰ میلیون تومان پاداش و مرخصی مصرف نشده داشته اند.

    وی افزود: شب عید امسال، بر اساس حکم تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ سقفی حدود ۲۵۰-۲۴۰ میلیون برای پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در نظر گرفته شد.بسیاری از این افراد بر اساس قانون قبلی پاداششان رقم بالاتری می شد و به سن بازنشستگی رسیده بودند، تقاضای بازنشستگی دادند که حقشان هم بوده و می توانستند استفاده کنند، میانگین این ۱۳۵۲ نفر حدود ۴۷۶ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند. بالاترین پاداش پرداخت شده حدود یک میلیارد تومان است که این عدد مربوط به یک نفر است،  ۷۵ نفر در بانک مرکزی بازنشسته شده اند، یک تعداد از دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های وزارت علوم.

    حسینی اضافه کرد: در زمان بررسی این تبصره از قانون بودجه مخالفان این تبصره معتقد بودند که تمام نخبگان و افراد توانمند خود را بازنشسته می کنند تا بر اساس قانون قبلی پاداش بیشتری دریافت کنند، برای بررسی این موضوع خواستار ارائه گزارشی از تعداد افراد بازنشسته شدم. بر اساس گزارش موجود  ۲۴۲ نفر در دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های وزارت علوم ما در سراسر استان  بازنشسته شده اند و بیشتراز ۳۰۰ میلیون پاداش گرفته اند، شاید افراد دیگری هم بودند که زیر ۳۰۰ میلیون بوده اند، جزو این گزارش نیست، تعدادی از وزارت نفت هم که فکر می کنم ۴ نفر بوده اند.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: ۱۱ نفر علی رغم اینکه بازنشسته شده اند و پاداش و مرخصی را دریافت کرده اند، طبق قانون موجود دوباره به کار برگشته اند که این ۱۱ نفر جمعا در حد ۶ میلیارد تومان پول گرفته اند؛ کمترین آنها ۳۵۰ میلیون گرفته و بیشترین ۸۰۰ میلیون گرفته، در بین این ۱۱ نفر یک نفر داریم که ۸۰۰ میلیون گرفته از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است. آن ۸۰۰ میلیونی دبیرکل بانک مرکزی است. این ۱۱ نفر یک نفر از وزارت کشور است،  ۶-۵ نفر هم مربوط به وزارت نفت هستند، ۳-۴ نفر اسم دیگر هست که زیاد معروف نبودند، این ها علی رغم اینکه این رقم را گرفته اند، میانگین این ۱۱ نفر حدود ۶۵۰ میلیون تومان پاداش بازنشستگی دریافت کرده اند

    حسینی همچنین در بخش دیگری از گفتگو عدم تسویه حساب برخی از نمایندگان پس از سفر خارجی با مجلس خبر می دهد و می گوید: همه جا وجود دارد، برخی ها پول ها را می گیرند که تسویه کنند، تسویه نمی کنند؛ مثلا نماینده پول و  تنخواه گرفته و به خارج از کشور رفته، باید برگردد، هزینه هایش را بدهد، نمی آید که تسویه کند، در مجلس هم این موارد اتفاق افتاده است.

    وی افزود: بسیاری از نماینده ها بابت تحقیق و تفحص پول گرفتند که به مشاوره ها و غیرذالک بدهند، حتی به عنوان علی الحساب، اسناد و مدارک نمی آورند و همین طور  پرونده باز مانده است. به حساب های مجلس نگاه کردم، بسیاری از این موارد وجود دارد.

     

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.