جوان‌ترین بانوی کاندیدای اصلاح طلب:

ll

چاپ

جوان‌ترین بانوی کاندیدای اصلاح طلب: پیگیر مطالبات نسل سوم انقلاب در خانه ملت خواهم بود

ll

سیاست > انتخابات – نامزد دهمین دوره از انتخابات مجلس دهم گفت: لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان را از نظر قرار گرفتن افراد متخصص و مجرب با وجود رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب لیست کار آمد و قدرتمندی می‌دانم.

سیده فاطمه حسینی جوان ترین بانوي کانديداي اصلاح طلب در گفت وگو با خبرهدف در مورد انگیزه های حضورش در انتخابات مجلس دهم گفت: با توجه به اینکه من خودم هم جوان هستم دغدغه اصلی ام رساندن صدای نسل سوم انقلاب به گوش مسئولان و پيگيري مطالبات آن ها در خانه ملت است. باید کاری کنیم که جوانان با خودباوری محورهای اصلی توسعه در کشور را به دست گیرند.

وی در خصوص برنامه هایش برای حضور در مجلس گفت: یکی از مهمترین برنامه های من، فراهم آوري فضای امن برای سرمایه گذاری های خارجی از طريق تدوين قوانين کارآمد است تا از این طریق بتوان اشتغال زایی نمود و نیروی جوان کشور را به سمت خودباوری و کارآفرینی سوق داد.

حسيني که از فارغ التحصيلات برتر دو دانشگاه تهران و اميرکبير است، ادامه داد: مشارکت اجتماعی در چارچوب سازمان های مردم نهاد در جوامع پیشرفته مقوله بسیار مهمی است، اما این مهم در کشور ما نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر مورد توجه افکار عمومي قرار گرفته است. ما باید بتوانیم با تقويت حس خود اتکایی در جوانان و تشويق به حضورشان در سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی میزان مشارکت آنان را در مقوله های گوناگون اجتماعی افزایش دهیم و به پیشرفت کشورمان کمک کنیم.

حسینی حساسیت اصلی خود در حوزه زنان را اشتغال زایی برای آنان برشمرد و گفت: نرخ 45 درصدی بیکاری در میان زنان جوان که فارغ التحصیل دانشگاه و در رده سنی 20 تا 24 سال هستند، نشان دهنده نابرابری فرصت های شغلی میان زنان و مردان است. باید بتوان بسترهای شغلی مناسب برای زنان جوان و سرپرست خانوار ایجاد کرد. چرا که مقوله اشتغال یک موضوع فراجنسیتی است و نباید تبعیض میان زنان و مردان در این خصوص وجود داشته باشد.

وی همچنین ایجاد بسترهای مناسب برای ایفای نقش زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … را از برنامه هایش برای حضور در مجلس نام برد.

عضوسازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد شانس پذیرفته شدن و رای آوردنش در مجلس گفت: خوشبختانه با لطف خدا و عنایت مردم همانطور که جوان ترین نامزد زن اصلاح طلب در تهران و در عین حال دارای تحصیلات آکادميک و مادر دو فرزند نیز هستم، با توجه به شور و نشاط و بازخوردهای مثبتی که تا به الان از جوانان مردم عزیز گرفتم شانس رای آوری ام را بسیار امیدوار کننده می دانم.

اين نامزد انتخابات مجلس دهم در خصوص ترکیب لیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفت: با توجه به محدودیت های موجود که بر همگان عیان هست و امکان حضور نیافتن تمام افراد شایسته در انتخابات و با توجه به جلسات و مباحثات زیاد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در خصوص گرد آوری این لیست، من شخصا این لیست را کارآمد می دانم. چرا که شاید لیست ائتلاف اصلاح طلبان از نظر وزنه سیاسی و عدم حضور چهره های شاخص اصلاح طلب به دلیل رد صلاحیت ها دچار کمبود باشد، اما از نظر قرار گرفتن افراد متخصص و مجرب لیست قدرتمندی است. انشاالله با حضور چنين افرادي در عرصه رقابت هاي انتخاباتي مجلس کار آمدی خواهیم داشت.