حسینی‌صدر: امیدواریم شیطنت اعراب خدشه‌ای در اجرای برجام ایجاد نکند

zz

چاپ

حسینی‌صدر: امیدواریم شیطنت اعراب خدشه‌ای در اجرای برجام ایجاد نکند/ غربی‌ها به عهدخود وفادار بمانند

zz

سیاست > مجلس – عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است: ایران با پذیرش برجام حسن نیت خود را به طرف مقابل نشان داد.

موید حسینی‌صدر در گفت و گو با خبرهدف با اشاره به اجرای برجام تصریح کرد: حال، نوبت طرف مقابل است که با رفع تحریم ها پاسخ همراهی ایران با جامعه جهانی را بدهند.

وی افزود: دولت، دیپلمات ها، مجلس و همه کسانی که در داخل کشور تریبون دارند همکاری خوبی برای تحقق این توافق انجام دادند و امروز این معیاری بسیار قوی و مشخص است که ببینیم غربی ها پیمان شکنی می کنند یا به قول خودشان وفا می کنند.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: اينکه آن‎ها تحریم‎ها را رفع کردند و تحریم‌ها شکسته شد، نشان دهنده جایگاه تیمی است که طرفدار مذاکره و گفتگوست و اينکه چنين تفکري تقویت می شود. به اين ترتيب امکان همکاری های بیشتر ما برای ایجاد ثبات در منطقه و دنیا و توسعه روابط مان با کشورهای غربی افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: اگرخدای ناکرده در این مرحله کشورهای 1+5 علی رغم قول و قرارها و توافق صورت گرفته با بهانه تراشی، بدعهدی و پیمان شکنی پيش روند؛ دیگر مذاکره با آن ها قابل دفاع نیست.

این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: در طول سه سال مذاکره علی رغم اینکه آن ها امروز و فردا کردند و شرط های عجیب و غریب گذاشتند ولی دولت ما خوب همکاری کرد، مجلس پشتیبانی کرد و رهبری نیز مجوز دادند که این مذاکرات ادامه پیدا کند و توافق انجام شود. اما اگر غربی ها به مفاد توافقنامه پایبند نباشند، فضای داخل کشور دچار تردید می شود و دفاع از رویکرد مذاکره سخت تر خواهد شد که آثار فوق العاده منفی دارد. از این رو امیدواریم که غربی ها در این زمینه رفتار سنجیده ای داشته باشند.

عضو کمیته صلح و امنیت بین الملل در اتحادیه بین المجالس جهانی تصریح کرد: به نظر می رسد هر کسی که در این رابطه اظهار نظر می کند باید احتیاط کند و تا روز شنبه  صبر کند. چرا که اگر غربی ها دروغ نگویند که امیدواریم اینگونه باشد،آن گاه فضای بسیار خوبی در داخل کشور و در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این صورت می توان امیدوار بود که ایران با انگیزه و توان بیشتر برای حل مناقشات خود از ظرفیت خود استفاده کند و می شود به آینده بهتر در منطقه امیدوار بود. این امر به نفع همه کشورهای منطقه است. ضمن اینکه امیدواریم شیطنت های برخی کشورهای عربی خدشه ای در اجرای برجام ایجاد نکند.