خبری خوش برای فرزندان افراد بازنشسته

چاپ

خبری خوش برای فرزندان افراد بازنشسته؛ در ادارات استخدام می شوید. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه‌اندازی سامانه ثبت مشخصات فرزندان افراد بازنشسته خبر داد و گفت: تا به امروز فرزندان دارای مدارک بالا ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است این فرزندان جایگزین بازنشستگان در صندوق‌ها و واحدهای مربوطه شوند.

به گزارش خبر هدف ، جمشید تقی‌زاده در اختتامیه جشنواره ورزشی بازنشستگان گفت: فراکسیون بازنشستگان در مجلس تشکیل شده و همچنین موضوع همسان‌سازی حقوق این افراد در دستور کار مجلس قرار گرفته و امیدواریم به نتیجه برسد.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت مشخصات فرزندان افراد بازنشسته گفت: در این سامانه 250 نفر از فرزندان بازنشستگان دارای مدرک دکترا و 800 نفر دارای مدرک فوق‌لیسانس بودند که قرار است این افراد را جایگزین بازنشستگان در صندوق‌ها و واحدهای مربوطه کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود و باید این افراد مانند شاغلان از حداقل حقوق برخوردار باشند و سعی می‌کنیم از طریق لایحه‌ای به مجلس این موضوع را رسیدگی کنیم.
وی ادامه داد: در بحث افزایش امید به زندگی، ورزش و فعالیت فیزیکی بسیار مؤثر است به همین منظور جشنواره ورزشی را برگزار کردیم و برنامه‌ریزی‌هایی را برای راه‌اندازی فدراسیون ورزشی بازنشستگان داریم؛ این پیشنهاد به وزیر ورزش داده شده و امیدواریم تا سال آینده راه‌اندازی شود.
تقی‌زاده گفت: با راه‌اندازی فدراسیون ورزشی، مسابقات بازنشستگان منظم‌تر خواهد بود و حتی اعزام ملی و ارتقای مراحل بالاتر ورزشی را خواهیم داشت.
وی از راه‌اندازی دهکده سلامت خبر داد و گفت:‌ رایزنی با استانداران انجام شده است و در تهران 40 هکتار و در هر استان 20 هکتار پیش‌بینی شده است.
وی در مورد هزینه ایجاد دهکده‌های سلامت گفت: اعتبار آن دولتی نیست چرا که اعتقاد داریم مالیاتی که شرکت‌های وابسته به صندوق پرداخت می‌کنند را می‌توان در این بخش هزینه کرد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: جشنواره ورزشی در سال گذشته با حضور 6 هزار بازنشسته آغاز شده و در نهایت 455 نفر به مسابقات پایانی راه یافته‌اند و طی سه روز در 5 رشته شنا، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و تیراندازی با تفنگ بادی به رقابت می‌پردازند.
وی در پایان گفت: بر اساس آمار تا 30 سال آینده یک سوم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و ما نیازمند توجه ویژه به ورزش آنها هستیم.