• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • خداحافظی با عروسک‌های دوست‌داشتنی

    تقدیمی هدف:

    خداحافظی با عروسک‌های دوست‌داشتنی

    مرضیه برومند دبیر هفدهمین جشنواره شد

    ff

    فرهنگ > تئاتر – شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

    مراسم پایانی شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک یکشنبه شب هفتم شهریور ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. کار اجرای مراسم را فاطمه معتمدآریا به همراه عروسک مبارک برعهده داشت.

    برومند: جشنواره رنگ زد به شهر خاکستری مان

    نخستین سخنران این مراسم مرضیه برومند دبیر این دوره از جشنواره بود.

    مرضیه برومند در ابتدای مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک گفت: «بنام خدایی که آسمان آبی را آفرید، خداوندی که هستی را آفرید و هر چه موهبت داشت به ما انسان ها ارزانی کرد. بنام خدایی که اندیشه و هنر را آفرید و اندیشه و هنر را در ذات انسان نهاد تا به درک بهتری از هستی برسد. خداوندی که هنر را در برخی انسان ها به شکل خاص تری به ودیعه گذاشته است. در تار حسین علیزاده، در دوتار دوتارنوازان خراسان، در آوای عاشیق های آذربایجان، در صدای آسمانی استاد شجریان، در صدای استاد شهرام ناظری.. و چه چیزی بیشتر از هنر انسان را به خدا نزدیک تر می کند البته برای رسیدن به خداوند زبان های مختلفی وجود دارد و امیدوارم برخی یاد بگیرند.»

    دبیر جشنواره ادامه داد: «باز هم خداوند را شکر می کنم که گاهی تقدیرش را بر این قرار می دهد که غم و اندوه باشد و این هم نعمت خداوند است چرا که اگر غم و اندوه نباشد، انسان ها قدر شادی را نمی دانند. هیهات که انسان بزرگی از میان ما رفت انسانی که ستایشگر هستی بود. انسانی هستی را دوست داشت و تا آخرین لحظه که سرپا بود، برای هنر و تئاتر و نمایش کار کرد.آمد، دید، نمایش داد و رفت. استاد من داود رشیدی شوهر خواهر عزیزم عاشق شادی بود، هر جا او بود، شادی هم بود و از او اجازه گرفتم که شاد باشیم.»

    این کارگردان افزود: «این جشنواه هم تمام شد و خوشحالم که توانست شادی و نشاط بیاورد. جشنواره رنگ زد به شهر خاکستری مان. به هر حال جشنواره ما کاستی هایی هم داشت. امیدوارم حسن هایش را حفظ و کاستی هایش را جبران کنیم. از بچه های نمایش عروسکی تشکر می کنم. از کسانی که در سراسر ایران کار عروسکی می کنند تا هنر نمایش عروسکی را زنده نگه دارند، تشکر می کنم. از ستاد جشنواره هم تشکر می کنم . تمام کارهای جشنواره خارج از ساختمان اداری انجام شد و دوستان در اداره کل هنرهای نمایشی مثل شیر پشت ما بودند  و شاید این موضوع باعث شود که جشنواره ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم. از همه کسانی که در برگزاری جشنواره کمک کردند و هم چنین سازمان و ارگان هایی که همراه ما بوند از جمله سازمان صداوسیما، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه هنرمندان نیز تشکر می کنم.»

    پیام‌های تصویری جشنواره

    بعد از سخنان برومند، معتمدآریا روی صحنه حاضر شد و با اشاره به نزدیکی فضای کاری‌اش به کارهای عروسکی گفت: «دل، وجود و کار من با کار عروسکی عجین است: پر از عروسک هایی که به دست گرفتم و به من کمک کردند بزرگ شوم. من همواره همراه شما دوستان نمایش عروسکی هستم دوستانی که از سراسر ایران و کشورهای دیگر به این جشنواره آمدند.‌همه جشنواره‌ها پر از فراز و نشیب است اما اجازه ما دست عروسک‌هاست و عروسک ها برای ما تصمیم می‌گیرند اما تصمیماتشان را کمی دیر می گیرند.»

    بعد از پخش یک اجرای عروسکی کوتاه که مریم سعادت کارگردانی آن را برعهده داشت، مراسم با پخش پیام‌های تصویری علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و پیمان شریعتی رئیس اداره کل هنرهای نمایشی ادامه یافت و سپس گزارشی تصویری به روایت مرضیه برومند از روند برگزاری جشنواره پخش شد.

    بزرگداشت‌ها

    مراسم با بزرگداشت‌های چهره‌های شاخص هنری ادامه یافت. در نخستین بخش بزرگداشت‌ها از ددی بودامجی تقدیر به عمل آمد. برای تقدیر از این هنرمند آتیلا پسیانی و مهربان فیروزگری موبد زرتشتیان روی سن آمدند و لوح تقدیر بودامجی را به او تقدیم کنند

    بودامجی پس از دریافت لوح تقدیر  گفت: «این بزرگداشت کار هیجان‌انگیزی بود و من از ستاد جشنواره تشکر می‌کنم. من دوستان بسیاری در ایران دارم که برخی این جا هستند مثل بهروز غریب‌پور و برخی مثل ذوالفقاری دیگر در میان ما نیستند.‌»

    او از حاضران درخواست کرد به احترام داود رشیدی که امروز به خاک سپرده شد یک دقیقه بایستند و سکوت کنند.

    او از طرف یونیمای جهانی از مدیران ایرانی حاضر در جشنواره خواست که فضای اجرا برای نمایشگران عروسکی در طول سال فراهم کنند تا اجراها به جشنواره محدود نشود.

    در ادامه با پخش تیزری درباره بهروز غریب‌پور از او درخواست شد تا برای تقدیر روی سن بیاید.  غریب پور با حضور روی صحنه گفت: «آقای بودامجی درخواستی درباره اجرای نمایش عروسکی در طول سال داشتند که باید بگویم ما در طول سال نمایش عروسکی داریم و البته کمبود سالن و امکانات هم‌داریم که به همت علی مرادخانی و دوستان برطرف خواهد شد.»

    او در ادامه با یادی از داود رشیدی گفت: «نمی‌خواهم مجلس را با یاد فراق این بازیگر تلخ کنم اما او استاد ما بود همان طور که حمید سمندریان و بسیاری دوستان دیگر بودند.نباید تلاش‌های آن‌ها را فراموش کرد. آن ها با سختی‌هایی بیشتر از ما رو به رو بودند.‌»

    غریب‌پور همچنین در ادامه سخنان خود به موضوع لغو کنسرت‌های موسیقی در مشهد هم اشاره کرد.

    اهدای جوایز

    در ادامه برای اهدای جوایز ویژه از منیژه حکمت و فرشته طائرپور درخواست شد که روی سن بیایند. ‌

    هما جدی‌کار، پوپک علیپور، منیر موسوی‌زاده، مرتضی اسدی‌مرام، اسماعیلی، سعید موسوی راد هنرمندانی بودند که در این قسمت تندیس دریافت کردند.

    فرشته طائرپور پس از اهدای جوایز گفت: «جوانان نمایش عروسکی به خاطر احترام و محبتی که مرضیه برومند نسبت به جوان‌ترها دارند باید قدردان او باشند.»

    او افزود: «امیدوارم شاهد این نگاه تخصصی در جشنواره سینمای کودک هم باشیم. از مرادخانی هم به دلیل این اعتماد به سهم خود سپاسگزارم.»

    منیژه حکمت هم گفت: «از تمام بچه‌های عروسکی که به کودکان ما دنیای امن بهتری می‌دهند تشکر می‌کنم. ما از بزرگان ناامید شدیم که تغییری ایجاد کنند، اما این بچه‌ها با کمترین امکانات دنیایی رقم می‌زنند که اتفاق نادری است. به تمام بچه‌های عروسکی تعظیم می‌کنم و امیدوارم مدیران قدر این بچه‌ها را بدانند.»

    فاطمه معتمدآریا و مبارک از سه هنرمند زن: مرضیه برومند، فرشته طائرپور و منیژه حکمت قول گرفتند که فکر سلامتی شان باشند و هیچ وقت بچه‌های عروسکی را ترک نکنند.

    جوایز بخش بین‌الملل

    در بخش بین‌الملل نمایش‌های ادیسه از روسیه، بازتاب و حقیقت از هند، ترانه ای از ماه و خورشید از کشور لهستان و شیرین از کشور افغانستان و نویسنده از کشور هلند موفق به دریافت تندیس شدند.

    دبیری دوباره مرضیه برومند در دور بعدی جشنواره

    پس از اهدای تندیس بخش‌های مختلف مهدی شفیعی دبیر هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک را معرفی کرد و گفت: «خوشحالم که جشنواره ای پرانرژی و شاد با حضور شما برگزار شد. سپاس از مرضیه برومند که با همه آلامی که داشتند و در حالی که همه ما عزادار داود رشیدی هستیم متعهدانه رفتار کردند. صبح که ایشان را در مراسم خاکسپاری دیدم برایم سوال بود که در مراسم اختتامیه حضور ایشان را خواهیم داشت. باید تعهد را از مرضیه برومند یاد بگیریم. در دوره شانزدهم شاهد جشنواره‌ای متفاوت‌تر به لحاظ کیفیت آثار و حضور مخاطب بود. خانه عروسک طی دو سال گذشته فعال بود و همه این عوامل باعث برگزاری بهتر جشنواره شانزدهم شد. در جشنواره هفدهم هم از ایشان می‌خواهیم تا با تدبیر خود جشنواره را به خوبی برگزار کنند.»

    مرضیه برومند پس از اعلام دبیری اش گفت: «باید دو سال دیگر هم از جیب بخورم. به منیژه حکمت و فرشته طائرپور قول داده بودم که همکاری د اشته باشیم اما گویا باز هم باید در خدمت جشنواره عروسکی باشم.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.