• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • خط و نشان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر «اکثریت»کرسی‌های مجلس

    تقدیمی هدف:

    خط و نشان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر «اکثریت»کرسی‌های مجلس/پارلمان دهم چند فراکسیونی می‌شود؟

    xx

    سیاست > مجلس – نتایج انتخابات هفتم اسفند مشخص نکرد که حال و هوای مجلس دهم اصولگرایانه خواهد بود یا اصلاح‌طلبانه؛ از همین روست که چشم‌ها به موعد انتخاباتی دوم دوخته شده است؛ 10 اردیبهشت 95.

    مجلس دهم، نه یکدست اصولگراست نه یکدست اصلاح طلب. کفه ترازو با کمی اغماض تا 10 اردیبهشت ماه به نفع هر دو جریان بالانس شده است تا در نهایت صندوق‌های رای دومین مرحله انتخابات مجلس مشخص کنند که فراکسیون اکثریت مجلس دهم قرار است به نام راست گرایان ثبت شود یا چپ گرایان. هرچند در این میان هستند نمایندگانی که با برند «مستقلین» وارد بهارستان دهم شده‌اند اما جریان حرکتی مجلس مشخص می کند که این نمایندگان در نهایت به سمت کدام طیف سیاسی شیفت خواهند کرد.

    از فاصله 7 اسفند تا همین روزهایی که تبلیغات انتخاباتی برای دومین مرحله آغاز شده است، دو جریان تلاش کرده‌اند با پیروز خواندن خود برای طرف مقابل خط و نشان بکشند. یک سو اصولگرایان هستند که معتقدند گرچه در تهران با ناکامی روبرو شدند اما نتایج کلی انتخابات به نفع آنها رقم خورده است؛ برهمین اساس هم معتقدند که فراکسیون اکثریت مجلس دهم هم به مثابه مجالس هفتم، هشتم و نهم رویکردی اصولگرایانه خواهد داشت.

    در سویی دیگر هم این اصلاح طلبان به میدان سیاست بازگشته هستند که از قضا نتیجه انتخابات تهران به مذاق آنها بسیار خوش آمده و به قول محمدرضا عارف لیدر انتخاباتی شان به دنبال تهرانیزه کردن انتخابات مرحله دوم هم هستند تا شاید بعد از چند دوره اقلیت بودن، اکثریت کرسی‌های پارلمان دهم در اختیار آنها قرار گیرد و علم اصلاح‌طلبی در پارلمان بلندتر از سه مجلس قبلی شود.

    برخی نیز براین اعتقادند که دومین مرحله انتخابات و 68 نماینده‌ای که قرار است در این مرحله انتخاب شوند جهت حرکتی و سیر اصلی تحولات مجلس آینده را مشخص خواهد کرد.

    در جدول زیر تلاش شده است به برخی پیش‌بینی‌ها درباره ترکیب مجلس دهم اشاره شود. پیش‌بینی‌هایی که برای تحقق یا عدم تحقق آن باید حداقل تا شنبه یازدهم اردیبهشت که همه نتایج انتخابات اعلام می‌شود صبر کرد.

    نام / گرایش سیاسی

    اظهارنظر درباره ترکیب و حال و هوای مجلس دهم

    آشتیانی، رضا/اصولگرا اصولگرایان در مرحله اول انتخابات مجلس بیش از 50 درصد کرسی‌ها را از آن خود کردند، 17 نفر جزو مستقلین هستند وعده‌ای جزو معتدلین هستند که طبیعتا عده‌ای از آنها در مجلس آینده جذب اصولگرایان معتدل خواهند شد.
    باهنر،محمدرضا/اصولگرا در مجلس دهم جمعیت اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین نزدیک به هم است. فکر می‌کنم که در مجلس آینده اصلاح‌طلبانی که مواضع تند می‌گیرند حضور دارند، اما تعدادشان کم است. اگر قرار بر تقسیم مجلس به دو جریان باشد، اصولگراها بیشتر هستند و اما اگر آنها را به سه جریان اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقلین تقسیم کنیم، تعداد آنها به هم نزدیک می‌شود.
    تابش، محمدرضا /اصلاح‌طلب ترکیب مجلس آینده اگر به نفع اصلاح‌طلبان و اعتدالیون رقم بخورد بیشتر اعضای هیات رئیسه هم از این ترکیب خواهند بود.
    حاجی‌بابایی، حمیدرضا/اصولگرا مجلس دهم می‌تواند شبیه مجلس پنجم باشد و البته نامعلوم بودن تکلیف حدود 70 کرسی هم در این باره مهم است.
    حجاریان،سعید/اصلاح‌طلب در مجلس دهم دو فراکسیون موافقان و مخالفان «برجام» تشکیل خواهد شد و اکثریت «بهارستان» هم از آن فراکسیون «برجام» خواهد بود.
    رسولی،حسن /اصلاح‌طلب می‌توان پیش‌بینی کرد اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان که به احتمال زیاد در قالب فراکسیونی به نام امید در مجلس دهم فعالیت خواهند کرد. از 69 کرسی بعدی اصلاح طلبان می‌توانند 40 کرسی را به دست آورند. مجلس آینده متشکل از اکثریت اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و اصولگرایان معتدل و فراکسیونی متشکل از بخش تندرو جریان اصولگرا خواهد بود.
    رهبر،فاطمه /اصولگرا به احتمال زیاد در مجلس بعدی دو فراکسیون عمده اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود خواهند داشت. همان طور که در مجلس نهم هم دیدیم با توجه به اینکه اصولگرایان سلایقشان با یکدیگر متفاوت بود و دو فراکسیون تشکیل دادند، احتمالا در مجلس بعدی هم همین گونه خواهد بود.
    عارف، محمدرضا/اصلاح‌طلب از 69 کرسی باقیمانده حداقل باید 40 کرسی را به دست آوریم و در دیدگاه خوشبینانه ما می‌توانیم حتی تا 50 کرسی را هم به دست آوریم تا اکثریت مجلس دهم برای اصلاح‌طلبان شود و فراکسیون امید را در مجلس دهم تشکیل دهیم.
    عبدی، عباس/اصلاح‌طلب ترجیح من این است که این مجلس مثل مجلس پنجم شود.
    غرضی،سیدمحمد /مستقل مجلس دهم شورای اسلامی یک مجلس مختلطی می‌شود که مجبورند به نفع مصالح خودشان درگیری ایجاد کنند و در درگیری نیز هیچ کس توفیق پیروزی ندارد. فراکسیون‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود خواهد داشت و احتمال اینکه اختلاف میان آن‌‌ها به یک گروه یا فراکسیون دیگری بینجامد وجود دارد.
    فروزنده، لطف الله /صولگرا فکر می‌کنم در دور دوم انتخابات کاندیداهای اصولگرایان پیروز اصلی باشند و اکثریت مجلس دهم با اصولگرایان باشد.
    کاشفی،حسین/اصلاح‌طلب اکثریت در مجلس دهم با اصلاح‌طلبان و حامیان دولت خواهد بود و این مجلس، مجلس معتدل است که به دولت برای حل مشکلات کشور کمک می‌کند.
    کرباسچی،غلامحسین‌/اصلاح‌طلب طرفداران دولت در مجلس آینده اکثریت دارند.
    کواکبیان، مصطفی/اصلاح‌طلب پیش‌بینی‌ می کنم که 160 کرسی مجلس آینده از آن اصلاح‌طلبان و اعتدالگریان شود و اصولگرایان هم بتوانند 130 کرسی مجلس را در اختیار داشته باشند.
    کوهکن، محسن/اصولگرا در مجلس دهم اکثریت فاصله اندکی با اقلیت خواهد داشت و آرایش سیاسی نهایی مجلس نیز در جریان انتخاب هیأت رئیسه آن مشخص خواهد شد.
    محجوب، علیرضا /اصلاح‌طلب فعلا نمی‌شود نظر داد که اکثریت منتخبان را اصولگراها یا اصلاح‌طلبان یا افراد مستقل تشکیل می‌دهند زیرا بسیاری افراد وجود دارند که در فهرست اصلاح‌طلبان یا اصولگراها بودند، اما در عین حال مستقل هستند.
    مرعشی،حسین/ اصلاح‌طلب تا کنون95 اصلاح‌طلب به مجلس راه یافته‌اند که این تعداد به همراه حامیان دولت به 124 نفر می‌‌رسد. پیش بینی می‌‌کنم که در دور دوم انتخابات 45 کرسی دیگر نیز به این جریان اختصاص یابد.و فراکسیون اکثریت تشکیل شود. البته اصلاح‌طلبانی هم هستند که ممکن است عضو فراکسیون نباشند چون به اتحاد پایبند نیستند.
    منصوری آرانی،عباس/اصولگرا مجلس دهم چهار فراکسیون خواهد داشت. اصولگرایان، نزدیکان لاریجانی، نزدیکان دولت و اصلاح‌طلبان که در این بین فراکسیون اکثریت در دست نزدیکان رئیس مجلس کنونی خواهد بود.
    ناصری،عبدالله/اصلاح‌طلب اگر اصلاح‌طلبان در دور دوم 40 کرسی را بدست آوردند،‌ ریاست مجلس می‌تواند در اختیار عارف قرار گیرد؛ اما اگر این تعداد کرسی در مرحله دوم برای اصلاح‌طلبان بدست نیاید، آنچه که سرنوشت ریاست مجلس را تعیین می‌کند،‌ روز رای‌گیری برای تعیین رئیس قوه مقننه خواهد بود. این مجلس نسبت به سه دوره گذشته، مجلس بهتری خواهد بود
    نبی‌حبیبی، محمد/اصولگرا با توجه به آمار و ارقام اکثریت نسبی مجلس آینده با اصولگرایان است و فراکسیون اکثریت را اصولگرایان تشکیل خواهند داد.
    نعمتی، بهروز /اصولگرا تصور میکنم فراکسیون سومی هم غیر از اصلاح طلبان یا اصولگرایان در مجلس بعدی تشکیل شود. تابلوی اصلاح‌طلبان، اعتدالی‌ها و اصولگرایان معتدل همچنان «امید» خواهد بود. یعنی اصلاح‌طلبان نیز فراکسیونی به نام خود نخواهند داشت.
    نوباوه،بیژن /اصولگرا ترکیب مجلس دهم به کاندیداهایی که در مرحله دوم انتخاب می شوند بستگی دارد لذا از الان کسی نمی‌تواند اظهارنظری کند.
    یونسی،علی/اصلاح‌طلب در مجلس دهم نيز مصالح اصلاح‌طلبي و مجلس در ارتباط با مديريت آن در اولويت قرار خواهند داد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.