درخواست ایران برای میزبانی تیم ها در جام جهانی قطر تایید شد

چاپ

دوحه – ایرنا – دبیرکل ‘کمیته عالی طرحها و میراث’ قطر که مسئولیت برگزاری جام جهانی فوتبال را برعهده دارد با تایید درخواست ایران برای میزبانی تیم های حاضر در جام جهانی گفت : برخی کشورها پیشنهاد میزبانی از تیم های شرکت کننده در طول این مسابقات را داده اند.

به گزارش خبرهدف روز سه شنبه ، ‘حسن الذوادی’ در حاشیه کنفرانس صلح پاریس بدون اشاره به نام کشور خاصی گفت : تاکنون در این باره تصمیمی گرفته نشده است و این مسئله همچنان در حال بررسی است ضمن اینکه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) باید در این زمینه موافقت کند.
وی تاکید کرد : این موضوعی است که هر چه به زمان برگزاری مسابقات نزدیک می شویم با آن روبرو خواهیم بود.
الذوادی از کشورهای عربستان ، بحرین ، امارات و مصر که از 17 ماه پیش قطر را تحریم کرده اند خواست با برداشتن تحریم ها امکان مشارکت مردم خود را در این مناسبت که برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می شود را فراهم آورند.
پیشتر گزارش های خبری از درخواست ایران برای میزبانی از برخی تیم های حاضر در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال قطر با استفاده از امکانات جزیزه کیش حکایت داشت .
در این میان برخی منابع از درخواست ایران برای میزبان برگزاری تعدادی از بازیهای جام جهانی در کشورمان خبر داده بودند که موضوع صحت ندارد و اساسا چنین مسئله ای در حال حاضر امکان پذیر نیست.
مقررات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا ) در رابطه با محل اقامت تیم ها می گوید : تیم های شرکت کننده در جام جهانی می بایست ‘حداقل 5 روز قبل از شروع اولین بازی خود’ در محل برگزاری مسابقه حضور داشته باشند و مستقر شوند بنابر این اگر قرار باشد تیمی خارج از خاک قطر اسکان داشته باشد می بایست مقررات فیفا از سوی این نهاد بازبینی شود.
”جیانی اینفانتینو’ رییس فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) تیر ماه گذشته با اشاره به وضعیت آب و هوایی قطر اعلام کرد که جام جهانی 2022 قطر در ماههای پاییز برگزار می شود.
بر اساس تصمیم فیفا این دوره از رقابت های جام جهانی از 21 نوامبر 2022 (30 آبان 1401) تا 18 دسامبر 2022 (27 آذر 1401) برگزار خواهد شد و به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ جام‌جهانی جهانی این رقابت به جای اواخر بهار و اوایل تابستان در پاییز برگزار خواهد شد.