• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • درگیری‌های پی در پی ماموران شهرداری با مردم،

    تقدیمی هدف:

    درگیری‌های پی در پی ماموران شهرداری با مردم، پاشنه آشیل شهردار تهران می‌شود؟

    zz

    جامعه > شهری – خشونت علیه کارگران و دستفروشان توسط اشخاصی که شهرداری آن ها را پیمانکار می نامد، اتفاق کم سابقه ای نیست. این برخوردهای فیزیکی گاه در حد خسارت مالی باقی می ماند و گاه منجر به اتفاقاتی می شود که در روزهای گذشته شهرداری را پرحاشیه کرده است.

    محمدباقر قالیباف در کسوت شهردار تهران، در ۱۰ سال گذشته چالش های متعددی را پشت سرگذاشته است؛ از درگیری با دولت محمود احمدی نژاد تا درگیری ها با دولت حسن روحانی. با هر دولتی هم به نحوی درگیر بوده است، یکی پول نداده و یکی راه درآمد ناصواب (تراکم فروشی) را بسته است.

    بماد که در شورای شهر چهارم با چالشی به اسم حسابرسی هم مواجه بوده و شورای شهر از شرکت ها و سازمان های شهرداری، حساب کشی می کند. اما شهرداری به هر نحوی بوده تا همین حالا توانسته این چالش ها را مدیریت کند؛ عمدتا با ریش سفیدی و یا دور زدن قانون.

    اما در هفته های گذشته، شهرداری وارد بازی‌ای شده است که می تواند پاشنه آشیل قالیباف محسوب شود؛ درگیری با مردم.

    سال گذشته قتل یک کارگر توسط پیمانکاران شهرداری، یک اتفاق تلخ بود که نشان می داد این اعمال خشونت و عدم نظارت بر کار پیمانکاران چقدر می تواند عواقب داشته باشد. مرداد ماه 93، یک کارگر برای بردن نخاله‌های ساختمانی دوستش به تهرانپارس رفت. پیمانکاران شهرداری خودروی وی را حوالی اتوبان باقری نبش خیابان ۱۹۶ غربی متوقف کردند. با او درگیر شدند و درنهایت، ضربه «پنجه‌بکس» یکی از کارگران به سر مرد اصابت کرد و او به کما رفت و پس از چند روز فوت کرد.

    البته «علیرضا جاوید»، شهردار منطقه چهار با تاکید بر اینکه «افراد مهاجم، کارگران پیمانکار بازیافت بوده‌اند و هیچ رابطه استخدامی‌ای با شهرداری نداشته‌اند» گفت: «پیمانکار مسوولیت ماجرا را پذیرفته و پرونده در مراجع قضایی و انتظامی در دست بررسی است.»
    شهرام گیل‌آبادی، سخنگوی شهرداری تهران‌ در این رابطه گفت: این کارگرها، نیروهای شرکت خصوصی بوده‌اند و این اتفاق در یک‌نزاع خیابانی رخ داده. موضع ما روشن است. شهرداری بر پیمانکاران نظارت کامل دارد و برخورد جدی می‌کنیم. شهرداری تهران در مورد اتفاقاتی که توسط پیمانکاران، پیش می‌آید هیچ اغماضی نمی‌کند و موضع ما خدمت‌رسانی است.

    به مرور جزئیات بیشتری از این موضوع روشن شد. گویا مأموران سدمعبر می‌خواستند از مرد راننده وانت که برای جمع‌آوری ضایعات که همراه پسر ١٥ساله‌اش به محله تهرانپارس آمده بود پول بگیرند.

    ادعا می‌کردند کوچه‌ها و خیابان‌ها تحت نظارت آنهاست و غریبه‌ها برای رفت و آمد این‌جا باید ١٥٠‌هزار تومان پول پرداخت کنند. اما وقتی راننده وانت در برابر چشمان حیرت‌زده پسر نوجوانش مقاومت کرد این اتفاق رقم خورد.

    بعد از آن جسته و گریخته در رسانه ها ابعاد جدیدی فاش شد و خانواده ی مقتول از اوضاع نابسامانشان گفتند.

    این اتفاق تلخ که توسط پیمانکاران شهرداری رقم خورد، واکنش های بسیاری داشت. نماینده شهر تهران در واکنش به این ماجرا گفت: متاسفانه این اقدام از سوی عوامل اجرایی شهرداری صورت گرفت که نشان دهنده ضعف مدیریت و ضعف نظارت است که به طور حتم باید با این‌گونه اقدامات برخورد قاطعی صورت گیرد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت و مدیریت بر اقدامات عوامل اجرایی شهرداری، یادآور شد:‌ بدون‌شک نباید شاهد ایجاد خسارت‌های مالی باشیم چه رسد به خسارت‌های جانی؛ امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه از بروز این‌گونه حوادث جلوگیری شود.

    این مسئله در صحن علنی شورای شهر هم مطرح شد و نمایندگان مردم در شورا هم به این موضوع واکنش نشان دادند. محسن سرخو نیز درباره حادثه مرگ این شهروند تذکر داد: درباره حادثه فوت مرحوم علی چراغی با توجه به اینکه پیمانکار طرف قرارداد، پیمانکار بازیافت و جمع آوری زباله خشک بوده، معاون خدمات شهری باید گزارشی درباره این موضوع ارائه بدهد.

    رئیس کمیته حمل و نقل شورا گفت: از آقای عبداللهی می خواهم توضیح بدهند که چه ساز و کاری برای انتخاب پیمانکاران شهرداری داریم و چه وظایفی را به پیمانکاران واگذار می کنیم. آیا مسئولیت های حاکمیتی را به پیمانکاران واگذار می کنیم یا کارهای اجرایی. همچنین پیمانکاران را چطور انتخاب می کنیم. آیا از لات های تهران پیمانکار برمی گزینیم یا آدم ها گزینش می شوند؟

    رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر هم گفت: این اتفاقی که اشاره شد رخ داده به نام شهرداری است. شهرداری پیمانکارانی دارد و برون سپاری برخی از کارها به وسیله پیمانکاران است. در عملکرد برخی از این پیمانکاران بخش خصوصی، اتفاقاتی رخ می دهد که ارتباط مستقیم با شهرداری پیدا نمی کند که به صورت مستقیم ورود پیدا کنیم. ولی ما حساس شده ایم که بر عملکرد پیمانکارانی که تحت امر شهرداری تهران فعالیت می کنند، به لحاظ اخلاقی و رفتاری نیز نظارت شوند. لذا ما پیگیر همین قضیه هم هستیم

    البته بودند اعضایی که اعتقاد داشتند شهرداری ملزم به عذرخواهی نیست و اتفاقی نیفتاده که شهرداری بخواهد مسئولیتش را بپذیرد!

    قالیباف هم به عنوان مسئول مستقیم این جریان، گفت که صلاحیت رسیدگی به این گونه پرونده ها به عهده قوه قضاییه است و البته تاکید کرد که این قضایا زیاد اتفاق می افتد!!

    شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه « سابقه بروز چنین درگیری‌هایی را داشته‌ایم» گفت: همیشه این مشکل بوده و در برخی موارد هم ماموران شهرداری در سال‌های گذشته در این درگیری‌ها نقص عضو شده‌اند.

    او در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برخورد با مقصر این قضیه هم گفت: مراجع قضایی باید به این قضیه رسیدگی کنند و در صلاحیت آن‌هاست که بگویند چه کسی مقصر است، در عین حال هر کسی که مقصر باشد برخوردهای لازم با او انجام خواهد شد.

    اوایل امسال هم برخورد مشابهی با پسر همان کارگر کشته شده توسط پیمانکاران شهرداری صورت گرفت. ابوالفضل چراغی فرزند کارگری که ۲۳ مردادماه سال گذشته بر اثر ضرب و شتم ماموران پیمانکاری شهرداری تهران کشته شده بود، صبح امروز در هنگام دستفروشی میوه در نزدیکی محل زندگیشان مورد برخورد ماموران پیمانی سد معبر شهرداری تهران قرار گرفت اما با دخالت کسبه و اهالی محل ماموران از صحنه درگیری گریختند.

    گذشت زمان موجب فراموش شدن این گونه برخوردهای نامناسب و خشونت آمیز شده بود که طرح ساماندهی دستفروشان، باز هم ماجراهای مشابهی رقم زد.

    عده ای که شهرداری مدعی است پیمانکار هستند، با چوب و چماق و البته استفاده از الفاظ رکیک به دستفروشان حمله می کنند و دستفروش ها هم برای نجات جانشان، بساطشان را جمع می کنند و از مهلکه می گریزند.

    در معروف ترین اتفاق این چنینی، انتشار گسترده عکس چرخ واژگون شده لبوفروشی در تهران، باعث شد که قالیباف بلافاصله نسبت به این موضوع واکنش نشان بدهد و موضعی خلاف آن چه سال گذشته در مورد قتل کارگر داشت، داشته باشد.

    شهردار تهران بلافاصله پس از رويت تصوير ادعا شده در شبكه هاي اجتماعي درباره برخورد نيروهاي شهرداري با يك لبوفروش و تخريب بساط وي، به سازمان بازرسي شهرداري تهران دستور رسيدگي و بررسي را صادر و تاكيد كرد كه در صورت صحت موضوع با عوامل اجرايي برخورد خواهد شد. دفتر شهردار تهران از كساني كه مستندي در اين رابطه در اختيار دارند خواسته است تا مستندات خود را از طريق شماره تلفن ١٨٨٨ در اختيار شهرداري قرار دهند.

    درگیری افرادی که شهرداری آن ها را پیمانکار می نامد به دستفروش ها ختم نشد. اواسط بهمن ماه همین امسال، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد چند نفر از ماموران شهرداری به طور شبانه به یک کارواش در سعادت آباد حمله کردند و اموال و دارایی‌های را نیز تخریب و به گفته کارگران به سرقت برده‌اند.

    به گفته کارگران این کارواش، تعداد زیادی از ماموران شهرداری ساعت 1:30 بامداد برای پلمب به این مکان تجاری حمله می‌کنند و وقتی کارگران از آنها حکم قضایی و قانونی می‌خواهند با چوب، چماق، چاقو، باتوم برقی و گاز اشک‌آور جواب آنها را داده که منجر به مجروح و زخمی‌شدن کارگران این کارواش می‌شود.

    بلافاصله معاون رسانه مرکز ارتباطات شهرداری تهران، اعلام کرد: شهردار تهران دستور پیگیری حادثه کارواش دریا را صادر کرده است. شهرداری تهران در حال بررسی این موضوع است و شهردار تهران دستور پیگیری این موضوع را صریحا اعلام کرده است.

    البته قالیباف در واکنش به این اتفاق اعتراف کرد که ماموران شهرداری نباید درگیر می شدند. این بحث در شورای شهر هم مطرح شد و اعضا نظرات خود را در این رابطه بیان کردند.

    حافظی، یکی از اعضای شورای شهر تهران در این رابطه گفت: بدون شک مسببین این حادثه نیاز به رفتاردرمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند. اگر شهرداری خود را مالک این زمین می داند و این ملک متصرف دارد و حتی اگر در روز قبل از حادثه از سوی شاغلین در کارواش ممانعتی برای پلمب این مجموعه صورت پذیرفته و منجر به درگیری نیز شده باشد، باید از مسیر قانونی و با استفاده از ابزارهای تعریف شده قانونی نسبت به احقاق حقوق خود اقدام می کرد؛ نه با تمسک به روش های غیرمنطقی و غیر قابل دفاع ، زیرا این رفتارها با هیچ معیاری تطبیق نداشته و با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

    چند روز بعد و در پی حمله ماموران شهرداری به کارواش سعادت آباد؛ شهردار منطقه ۲ استعفا داد.

    او در استعفانامه اش ماجرا را توضیح داده و البته این حمله را توجیه کرده است و در پایان آورده: ضمن ابراز تاسف در این حادثه پذیرش قصور در مدیریت صحن عملیات و عرض پوزش خدمت شما و همینطور خانواده بزرگ شهرداری تهران که اتفاق اخیر موجب شکل گیری موجی از تخریب این جمع در شهرداری تهران شده است مسوولیت این واقعه را برگردن گرفته و به این وسیله استعفای خویش را به اطلاع می رسانیم.

    این اقدام قهرمانانه(!) باعث شد که شهردار تهران از او تقدیر کند. قالیباف در خصوص استعفای شهردار منطقه دو در پی حادثه کارواش سعادت آباد نیز گفت: از شهردار منطقه دو تشکر می‌کنم که فرهنگ استعفای یک مسئول در هنگام حادثه را پایه گذاری کرد و این به نوبه خود قابل تقدیر است.

    وی با بیان اینکه هنگامی که از لحاظ قانونی و اداری به حادثه رخ داده نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که مسئولان شهری وظیفه خود را انجام داده‌اند گفت: سازمان بازرسی شهرداری تهران در حال بررسی این موضوع است و پذیرفتن و نپذیرفتن استعفا منوط به بررسی نهایی است.

    در اخرین شاهکار هم دو روز پیش ماموران شهرداری به چند دستفروش روبروی متروی شادمان حمله کردند و بساطشان را ریختند و آن ها را کتک زدند که مردم با دیدن چنین صحنه ای به کمک دستفروشان آمدند و ماموران شهرداری را مضروب کردند.

    شاهدان عینی این ماجرا می گویند که اگر مردم به داد دستفروش ها نرسیده بودند، ماموران شهرداری آن ها را کشته بودند.

    ای کاش پیش از این که خشونت و برخوردهای قهری از طرف ماموران شهرداری و یا پیمانکاران وابسته منجر به ایجاد فجایع جدیدتری بشود، برای کنترل و قانونی کردن فعالیت های آن ها اقدامی صورت بگیرد تا هر کسی به اسم پیمانکار و مامور چماق و باتوم و پنجه بکس دست نگیرد و به جان مردم نیفتد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.