• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • دلواپسان توافق هسته ای در مجلس چند دسته اند؟

    تقدیمی هدف:

    دلواپسان توافق هسته ای در مجلس چند دسته اند؟

    وزیرخارجه هفته گذشته به مجلس رفت تا در جلسه ای که اتفاقا این بار علنی و با حضور رسانه ها برگزار شد، گزارشی از مذاکرات وین به نمایندگان خانه ملت ارائه دهد.

    از ابتدای جلسه به نظر می رسید که فضای این نشست با آخرین حضور وی در مجلس که پشت درهای بسته برگزار شد بسیار متفاوت باشد؛ چرا که در آن جلسه حاشیه های ناگواری به وجود آمد و برخی از نمایندگانی که خود را “دلواپس” می خواندند بر سر وزیر امورخارجه فریاد زده و او را خائن خواندند که البته این اقدام غیر اخلاقی، در دیدار نمایندگان با رهبري انقلاب با تذکر ایشان مواجه شد.

    از این رو در جلسه اخیر، نمایندگان از همان آغاز ورود ظریف به مجلس، به استقبال وی رفته و او را تا صحن بهارستان همراهی کردند و پس از آن هر یک از آن ها با تکان دادن دست از راه دو ر و یا رفتن به جایگاه استقرار وزیر امور خارجه، احترام خود را به وی نشان دادند.

    با گزارش روز سی ام تیرماه محمدجواد ظریف از روند مذاکرات، اکثریت نمایندگان -اعضاي فراكسيون رهروان ولايت به رياست كاظم جلالي و  رياست معنوي علي لاريجاني- مراتب رضایت و تقدیر خود را از زحمات و تلاش های شبانه روزی وزیر امورخارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کردند؛ اما سئوال اینجاست آیا اقلیتی که خود را “دلواپس” می نامند از این صحبت ها راضی هستند؟

    به نظر می رسد آن ها پس از انجام توافق و حمایت های رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده، سه دسته شده اند که در رفتار و واکنش آن ها نسبت به توافق، نمایان است.

    دسته اول کسانی اند که همچنان دلواپس باقی مانده و شامل طیف تندرو جبهه پایداری می شوند که سابقه درگیری لفظی با محمد جواد ظریف را نیز به کارنامه دوره نمایندگی خود در مجلس نهم افزوده اند. هر چند که برخی از آن ها در آستانه برگزاری مذاکرات، به مواضع گروه دوم نیز نزدیک شده بودند اما پس از آن مواضع گذشته خود را از سر گرفتند.

    دسته دوم کسانی هستند که با توجه به حمایت های رهبری انقلاب از تیم مذاکره کننده و همچنین فضای عمومی جامعه، ناگزير به عقب نشینی شده و در این مقطع زمانی، تلاش تیم مذاکره کننده را قابل تقدیر و غربی ها عهد شکن می دانند. طیف فراکسیون اصولگرایان در مجلس به ریاست غلامعلی حدادعادل جزء این دسته به شمار می روند.

    اما دسته سوم کسانی هستند که پس از توافق هسته ای مهر سکوت بر لب زده و کلامی، نطقی و يا مصاحبه ای از آن ها در قبول یا رد این توافق دیده نمی شود. اگر چه از قدیم گفته اند “سکوت نشانه رضایت است”، اما باید منتظر ماند و دید که موضع آن ها پس از شکستن سکوت خود چه خواهد بود. چهره هايي چون آقاتهراني و حسينيان در اين دسته مي گنجند.

    خباز: دلواپسان، خود را به دلواپسی زده اند!

    در همین حال، محمدرضا خباز، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی معتقد است کسانی که ادعای دلواپس بودن دارند، خود را به دلواپسی می زنند.

    وی در گفتگو با خبرآنلاین، دلواپسان را به دو گروه تقسیم کرده و می گوید: عده ای واقعا دلواپس اند؛ اما عده ای خودشان را به دلواپسی می زنند. به تعبیر دیگری، عده ای خواب هستند اما عده ای خودشان را به خواب می‌زنند. بنابراین، آن کسی که خودش را به خواب می زند، نمی توان بیدارش کرد و یا کسی که خودش را به دلواپسی می زند اصلا، نمی خواهد از این لاک بیرون بیاید. شما هرچه به او توضیح بدهید، فایده ندارد و یک گوش او «در» و گوش دیگرش «دروازه» است.

    وی در ادامه تصریح می کند که شنیدن حرف های ظریف که زمینه را فراهم می کرد تا از دلواپسی خارج شوند، برای اکثریت قریب به اتفاق مردم و عده بسیاری از نمایندگان بسیار ضروری بود و فضای مجلس را نیز نسبت به دولت تلطیف خواهد کرد. با اين توضيحات نمایندگان دیگر به حرف های غیر مسئولانه ای که از قبل زده می شد، توجه نمی کنند.
    خباز همچنین علت علنی برگزار شدن جلسه اخیر نمایندگان با ظریف در مجلس را اصرار دولت براي اين کار عنوان می کند و توضیح می دهد: از آنجا که جلسه غیر علنی گذشته حاشیه های بدی داشت و کسانی که خدمت کردند، متهم به خيانت شدند، دولت برای به حداقل رساندن حاشیه ها و همچنین ارائه اطلاعات دقیق و صحیح و شفاف به عموم مردم، مصر بود که جلسه علنی برگزار شود.

    نعمتی: دلواپسان، دلواپسِ نماندن در قدرت هستند

    همچنین بهروز نعمتی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس و همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن می گوید: دلواپسی ها خارج از حوزه مسائل هسته ای است،چون همین کسانی که امروز دلواپس هستند، 8 سال مسئولیت مستقیم مذاکرات را به عهده داشتند و جلسات مذاکره را در نقاط مختلف از جمله آلماتی، بغداد ،وین و بروکسل برگزار کردند اما به نتیجه ای دست نیافتند. در حالی که 8 سال برای اینکه بتوان به توافقی برد- برد رسید، زمان کمی نیست.

    وی تصریح می کند: دلواپسان از آنجایی که نتوانستند این اتفاق را در دوره مدیت خود، برای کشور رقم بزنند و امروز تیم آقای ظریف در دولت یازدهم به این مهم دست یافته است، نگران و دلواپس شده اند. با توجه به انتخابات آتی مجلس دهم و ریاست جمهوری دوازدهم، به نظر مي رسد که دلواپسي آنها براي ماندن در قدرت باشد و می توان گفت که در حقیقت دلواپسی آن ها سیاسی و انتخاباتی است.

    نعمتی در ادامه خاطرنشان می کند: دلواپسان احساس می کنند که با از دست دادن فرصت بزرگ به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای، در عرصه قدرت باقی نمی مانند. غافل از اینکه توفیق به دست آمده از سوی تیم مذاکره کننده با هدایت رهبری به دست آمده و متعلق به جناح و گروه خاصی نیست و به نفع نظام و مردم است.

    جعفر زاده: عده ای مادر زاد دلواپس اند!

    اما غلامعلی جعفرزاده ایمن ابادی، نماینده مردم رشت در این خصوص می گوید: ما هیچوقت نگفتیم کسی دلواپس نباشد. بلکه گفتیم دلواپسی را به مردم انتقال ندهید. چرا که اصلا مسئول باید دلواپس باشد وا گرمسئولی دلواپس نباشد،مسئول نیست.

    وی ادامه می دهد: بعيد است دلواپسی کساني که باهدف جناحی عنوان مي شود، کم شده باشد. بلکه حرکت هایی از سوی این طیف دوباره شروع شده و بویی که به مشام می رسد نشان می دهد که خیلی تمایل به همراهی با دولت و تیم مذاکره کننده در میان آن ها وجود ندارد و این فرضیه را به ذهن متبادر می کند که گویی عده ای مادر زادی دلواپس هستند.

    جعفری: انتقاد به تیم مذاکره کننده برای تقویت انگیزه آنها بود!

    این در حالی است که قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و از اعضای فراکسیون اصولگرایان به ریاست حدادعادل، نظر دیگری درباره دلواپسان و منتقدان مذاکرات هسته ای دارد.

    وی با بیان اینکه رهبری یکی دو ماه قبل قریب به این مضمون فرمودند که «در ایران یک نفر را پیدا نمی کنید که مخالف مذاکره باشد»، می گوید: این یک واقعیت بود. چرا که در میان افراد موثر در تصمیم گیری و تصمیم سازی برای کشور نمی شد سراغ یک نفر رفت که با مذاکره مشکل داشته باشد.

    وی تصریح می کند: تمام مواردی هم که گفته می شد، اعم از تذکرات و سئوالات برای این بود که هم نقاط ضعف و تنگه احدهایی که احتمال داشت دشمن از آنجا وارد شود، گوشزد بشود. از طرفی جهت تقویت انگیزه در تیم مذاکره کننده که دشمن را دست کم نگیرند این انتقادات مطرح می شد.

    جعفری در ادامه با تاکید براینکه گزارش ظریف در مجلس گزارش خوبی بوده اما طبیعی است که در کمیسیون ویژه نیز باید توافق هسته اي بررسی شود، می گوید: حتما کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی برجام، کمک کار تیم مذاکره کننده و دولت خواهد بود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

    البته اگر چه انتقاد از تیم مذاکره کننده از سوی نماینده اصولگرای مجلس جهت تقویت ظریف و دوستانش عنوان می شود اما این نکته را نمی توان از یاد برد که برخی دلواپسان از تریبون مجلس، نشریات و همچنین تجمعات غیرقانونی خود کار را به اهانت و هتک حیثیت تیم مذاکره کننده کشاندند تا حدی که رهبر انقلاب وارد شده و از تیم مذاکره کننده دفاع و آن ها را «فرزندان انقلاب و غیور ملت» ناميدند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.