دهها سایت توزیع بانک اطلاعاتی مشاغل و اصناف شناسایی شد

چاپ

وزیر ارتباطات از شناسایی دهها سایت توزیع بانک اطلاعاتی مشاغل و اصناف خبر داد و گفت: لیست این سایتها برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگارهدفذ ، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از سایتهایی که نسبت به فروش بانک شماره موبایل مشاغل و اصناف اقدام می کنند نوشت: تبلیغات هوشمند در دنیا مرسوم است. همچنین در استانداردهای این نوع تبلیغات روالهای مشخصی که مرز حریم خصوصی و تبلیغات هوشمندرا نیز مشخص می‌کند تعریف شده است.

وی افزود: تبلیغات هوشمند ضرورت  توسعه کسب و کار است اما زمانی این تبلیغات موثر است که حریم خصوصی مردم رعایت و تبلیغات با رضایت مشتری صورت پذیرد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: این نوع بانکهای اطلاعاتی که در عکس به آنها اشاره شده و مرجع جمع آوری اطلاعات نیز در آن درج شده، نمونه همان بانکهایی است که امروز در تبلیغات شبه هوشمند مزاحم به کار می‌رود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اصلاح رویه‌ها هم نیاز به اصلاح فرهنگ عمومی دارد و هم در کنار آن رسیدگی قانونی. وی افزود:دستورالعمل اخیر کمیسیون تنظیم مقررات روالهای قانونی تبلیغات هوشمند قانونی را فراهم ساخته است.

جهرمی خاطرنشان کرد: تا کنون دهها سایت توزیع این بانکها شناسایی شده‌اند. بررسی آنها در دست اقدام است و در صورت قانونمند نشدن لیست آنها برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

به گفته وی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنابر وظایف قانونی و نیز درخواستهای عمومی، همچنان پیگیر این نقایص است.