• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • ده نوبل آخر ادبیات را چه کسانی گرفته‌اند

    تقدیمی هدف:

    دو فرانسوی در کنار دو انگلیسی و هنرمندانی از ترکیه، پرو، آلمان، سوئد، چین و کانادا در ده دوره گذشته جایزه نوبل ادبیات را به کشورهای خود برده‌اند.

    آکادمی نوبل امروز نام برنده جایزه نوبل ادبیات را اعلام خواهد کرد. این فرد یکصد و دوازدهمین فردی است که این جایزه را دریافت می‌کند.

    سال گذشته پاتریک مودیانوی فرانسوی این جایزه را از آن خود کرده بود. مودیانوی دومین فرد فرانسوی بود که در 10 سال اخیر توانست مهم‌ترین جایزه دنیای ادبیات را از آن خود کند. مودیانو که در زمان دریافت نوبل 69 ساله بود،  خالق آثاری همانند «سیرکی که می‌گذرد»، «ویلای دلگیر» و «جوانی» است .

    یک سال پیش از مودیانو، یک بانوی کانادایی به نام آلیس مونرو جایزه نوبل ادبیات را به خانه برد. او که از سوی آکادمی نوبل «استاد داستان کوتاه معاصر» نامیده شد، خالق آثاری چون «رویای مادرم»، «فرار» و «زندگی عزیز» است. مونرو در زمان دریافت جایزه نوبل 82 سال داشت. او پیش از این جوایز معتبری چون جایزه پن مالامود، جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی، جایزه اوهنری و جایزه بین‌المللی بوکر را به خانه برده بود.

    اگر از دیدگاه قاره‌ای به بررسی برندگان ده دوره اخیر نوبل ادبیات بپردازیم، قاره آسیا با دو برنده، سهم مناسبی از برندگان این جایزه دارد. از هشت برنده باقیمانده دوتن از قاره آمریکا و شش تن از قاره اروپا بوده‌اند. قاره آفریقا سهمی از برندگان نوبل ادبیات ده سال گذشته، نداشته است.

    پیش از آلیس مونرو یک آسیایی نه چندان مشهور به نام مو یان از کشور چین در سال 2012 جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرده بود. از این نویسنده با عنوان پاسخ چینی‌ها به فرانتس کافکا یا جوزف هلر یاد می‌کنند. او خلق آثاری چون «بچه آهنی»، «داستان عشق» و «ذرت سرخ» را در کارنامه خود دارد. مو یان با نام واقعی گوان موئه سال 1955 به دنیا آمده است.

    خاستگاه جایزه نوبل، موطن کسی است که در سال 2011 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. توماس ترانسترومر یکی از برترین چهر‌ه‌های ادبی اسکاندیناوی پس از جنگ‌جهانی دوم به شمار می‌رفت. او در آوریل 1931 چشم به جهان گشود و چهار سال پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات در مارس 2014 درگذشت. اشعار ترانسترومر به بیش از 60 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. «غم و اندوه گوندولا»، «برای زندگی و مرگ»، «بالتیک»، «راه ها»، «دیدن در تاریکی» و «بهشت نیمه تمام» از مجموعه اشعار توماس ترانسترومر هستند.

    انتخاب ماریو بارگاس یوسا به عنوان برنده نوبل ادبیات در سال 2010 با اقبال بسیار خوبی مواجه شد، و عده بسیاری از این انتخاب راضی بودند. این نویسنده اسپانیایی زبان اهل پرو از مهم‌ترین رمان‌نویسان معاصر آمریکای جنوبی است. او در زمان دریافت نوبل 74 ساله بود، و هم‌اکنون استاد مهمان دانشگاه پرینستون است. از آثار معروف او می‌توان «سال‌های سگی»، «سور بز» و «جنگ آخرالزمان» را نام برد.

    هرتا مولر برنده نوبل ادبیات سال 2009 کسی است که انتخاب مو یان به عنوان برنده این جایزه در سال 2012 را یک فاجعه خوانده بود. مولر که خود در زمان حکومت دیکتاتوری در رومانی بسیار از فضای خفقان آن کشور رنج برده بود، از مو یان به دلیل تکریم قوانین سانسور در چین انتقاد کرد. «سرزمین گوجه فرنگی‌های سبز»، «زمین‌های پست» و «آونگ نفس» از آثار معروف هرتا مولر هستند. این نویسنده سال 1953 در یک خانواده آلمانی در رومانی به دنیا آمد.

    ژان ماری گوستاو لو کلزیو فرانسوی یک سال پیش از هرتا مولر جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. این نویسنده در زمان دریافت جایزه 68 سال داشت. او را با آثاری چون «بیابان»، «آفریقایی» و «آوای گرسنگی» می‌شناسند.

    هرچند که تا کنون هیچ هنرمندی از ایران موفق به دریافت نوبل ادبیات نشده، اما یکی از برندگان این جایزه زاده ایران است. دوریس لسینگ علاوه بر این مسن‌ترین برنده جایزه نوبل نیز به شمار می‌رود. این نویسنده در زمان دریافت نوبل ادبیات 88 ساله بود. از آثار این نویسنده می‌توان «فرزند پنجم»، «شیرین‌ترین رویاها» و «تروریست دوست‌داشتنی» را نام برد. لسینگ در سال 2013 شش سال پس از دریافت نوبل در 94 سالگی درگذشت.

    اورهان پاموک نویسنده نامدار اهل ترکیه نخستین فرد ترک‌تباری است که مهم‌ترین جایزه دنیای ادبیات را از آن خود کرده است. نویسنده «موزه معصومیت» و «آقای جودت و پسران» از منتقدان برخورد ترکیه با کردها و نسل‌کشی ارامنه در سال‌های ابتدایی جنگ‌جهانی اول است. او در زمان دریافت نوبل ادبیات 54 سال داشت.

    درام‌نویس سرشناس انگلیسی هارولد پینتر در سال 2005 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. او خالق آثاری همچون «درد خفیف»، «خیانت»، «آسایشگاه» و «خاکستر به خاکستر» است. پینتر سال 1930 در لندن به دنیا آمد و سه سال پس از دریافت جایزه نوبل در دسامبر 2008 درگذشت.

    7

    7

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.