• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • رئیس مجلس دهم که خواهد بود؟

    تقدیمی هدف:

    رئیس مجلس دهم که خواهد بود؟ / شواهد می‌گوید شانس لاریجانی شانس برتر است

    vv

    سیاست > مجلس – علی لاریجانی و محمدرضا عارف دو چهره‌ای هستند که بیش از سایر منتخبان مجلس دهم شانس نشستن بر صندلی ریاست را دارند اما بین این دو نفر، شانس کدامیک بیشتر است؟

    اگرچه هنوز میهمانان تمام کرسی‌های سبز پارلمان برای چهار سال آینده مشخص نشده، اما تلاش جناح‌ها برای وزن‌کشی و تعیین رئیس مجلس دهم کلید خورده است. علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم و نهم بوده است و پیش از او چهار نفر دیگر نیز بر کرسی ریاست تکیه زده اند، اولین رئیس مجلس ایران پس از انقلاب اسلامی، اکبر‌هاشمی رفسنجانی بود و پس از او مهدی کروبی، علی اکبر ناطق نوری و غلامعلی حداد عادل منتخب منتخبان مردم شدند. از روسای پیشین تنها، آخرین رئیس در مجلس دهم حضور خواهد داشت اما لاریجانی یک رقیب جدی برای باقی ماندن بر این کرسی دارد. محمدرضا عارف و جمعی از اصلاح طلبان ترجیح می‌دهند لاریجانی برای سومین بار قبای ریاست نپوشد.

    اصولگرایان چاره‌ای جز لاریجانی ندارند

    در زمان انتخابات اصولگرایان دو دسته شدند. دسته اول نزدیکان رئیس کنونی مجلس بودند و دسته دوم، جمعی بودند که با سرلیستی غلامعلی حداد عادل پا به عرصه رقابت نهادند و امیدوار بودند رئیس فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم، این بار بر کرسی ریاست بنشیند اما پای حداد عادل حتی به مجلس دهم باز نشد و به این ترتیب نزدیک‌ترین گزینه مناسب برای این جریان، اصولگرایی است که پیش از این با او زاویه داشتند. در این شرایط دست‌کم رقیب اصلی اصولگرایان یعنی اصلاح طلبان دست بالا را در مجلس دهم ندارد.

    روح الله حسینیان، عضو جبهه پایداری و از نمایندگان دلواپس مجلس نهم  و مخالف همیشگی لاریجانی در رابطه با ریاست در مجلس دهم می‌گوید: «با توجه به قدرت لابی‌گری خوب لاریجانی، شانس او بیشتر از عارف است. عارف این ویِژگی و قدرت را ندارد در واقع لاریجانی توانایی جذب آراء نمایندگان هر دو فراکسیون یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان را دارد.» محمدرضا باهنر اما در مورد اینکه آیا اعضای جبهه پایداری به ریاست لاریجانی رضایت می‌دهند، معتقد است: برای این جبهه بهتر از لاریجانی برای ریاست مجلس وجود ندارد.

    و شاید چون گزینه دیگری وجود ندارد، کمیته هفت نفره اصولگرایان می‌خواهد با علی لاریجانی دیدار کند تا از او بخواهند در فراکسیون اصولگرایان عضویت داشته باشد. حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان درباره فراکسیون اصولگرایان به تسنیم گفته است که پیرو تشکیل فراکسیون اصولگرایان، موضوع رئیس مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت. محسن کوهکن نیز در گفت‌وگو با خبرهدف درباره کمیته هفت نفره اصولگرایان خبر داده که جلسه این کمیته با لاریجانی درباره ریاست مجلس است.

    به نظر می رسد این جمع،قصد دارند نظر لاریجانی را به خود معطوف کنند،هرچند برخی از آنها بارها او را از خود رنجانده اند و در صف اعتدالگراها نبوده اند.

    اصلاح‌طلبان در دوراهی لاریجانی- عارف

    شرایط در بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون کمی پیچیده‌تر است. محمدرضا عارف که نماینده اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود با کناره‌گیری خود باعث شد نماینده اعتدالیون رای بیاورد. در آن زمان گفته می‌شد که عارف می‌تواند خود را برای پوشیدن قبای ریاست مجلس آماده کند و انتظار این بود نزدیکان دولت پشت عارف بایستند اما حالا ازسوی برخی از آنها صدای دیگری شنیده می‌شود. شخص رئیس جمهور تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است اما غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران درباره رویکرد دولت نسبت به ریاست عارف یا لاریجانی بر مجلس دهم به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: ریاست عارف یا لاریجانی، چندان برای حسن روحانی تفاوتی ندارد و او می‌تواند با هر دوی آنها کار کند.

    این سخن ازسوی برخی دیگر از نزدیکان دولت نیز شنیده شده است؛ علی عسگری، مشاور‌هاشمی رفسنجانی گفته که «تفاوتی بین لاریجانی و عارف نیست، هر دو امتیازاتی دارند، از آنجاکه هیئت رئیسه مجلس شامل رئیس و دو نایب‌رئیس است باید بین این دو نفر تقسیم کار صورت گیرد». او سپس تاکید کرده است که «زمینه برای نائب‌رئیسی عارف وجود دارد».

    اما همه اصلاح طلبان اینگونه فکر نمی کنند. به عنوان مثال فاطمه ‌هاشمی صراحت دارد که عارف برای ریاست مجلس بهتر است و نظر مثبت این جریان نسبت به علی لاریجانی تنها به دلیل عملکرد خوبش در زمینه برجام است. حسین مرعشی صراحتش کمی کمتر است. او می‌گوید: «یک خیر این است که مجلسی می‌خواهیم که حامی دولت و اصلاح‌طلب باشد که آقای عارف از این جهت بهترین گزینه برای ریاست است. از طرف دیگر نمی‌خواهیم آقای لاریجانی که گام بزرگی را در جهت اصلاح جناح اصولگرا و جدا کردن اصولگرایان اصیل از جبهه پایداری برداشت نادیده گرفته یا به آن بی‌توجه باشیم. این موضوع یک موضوع بین‌الخیرین است. نمی‌خواهیم آقای لاریجانی را نادیده گرفته یا به او بی‌توجه باشیم. آقای لاریجانی و آقای عارف باید با هم صحبت کنند. آقایان لاریجانی و عارف، می‌توانند برنده بحث ریاست باشند؛ همچنین هردو می‌توانند بازنده این بحث باشند.»

    محسن رهامی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز در گفت و گو با خبرهدف توضیح می‌دهد که در شرایط کنونی چطور عارف به ریاست می‌رسد: «انتخاب رئیس مجلس از عمده مسائل مورد توجه ما است. از اعضای فراکسیون رهروان سه نفر در تهران و چند نفر دیگر در شهرستان هستند که از طریق لیست امید وارد مجلس شده‌اند اما سایرین از طریق حامیان دولت و حزب اعتدال و توسعه معرفی شده‌اند که به ما نزدیک‌تر هستند. آرایش سیاسی مجلس دهم متفاوت از مجلس نهم است و افراد بسیاری در آن تغییر کرده و چهره‌های جدیدی همچون آقای عارف وارد آن شده‌اند و ما هم باید بنشینیم و با دوستان به یک توافق کلی برسیم. باید منتظر ماند و دید نتیجه انتخابات در مرحله دوم چه می‌شود تا براساس آن بتوان به نتیجه و تصمیم‌گیری رسید.»

    عارف، نایب رئیس می‌شود؟

    کسانی که معتقد هستند لاریجانی برای کرسی ریاست مناسب تر است، برای حل معادله دو مجهولی لاریجانی- عارف، سمت نایب رئیسی را برای نماینده اصلاح طلبان مناسب می‌دانند. یکی از آنها صادق زیباکلام است. او معتقد است: «مجلسی که لاریجانی در راس آن قرار بگیرد کارایی، نفود و قدرتش خیلی بیشتر از مجلسی است که عارف در راس آن قرار گیرد.» او در گفت وگوی نوروزی با روزنامه آرمان پیشنهاد داده بود: «عارف، ابوترابی‌فرد مجلس دهم شود». ابوترابی‌فرد اکنون نایب رئیس اول مجلس نهم است. پیشنهاد نایب رئیسی عارف را محمدرضا باهنر نیز مطرح کرده. او به مثلث گفته بود: «اگر آقای عارف بپذیرد که نائب رئیس شود، مساله‌اش حل است. راحت‌تر می‌تواند تفاهم کند و رای به اندازه نایب رئیسی دارد. خوب هم دارد ولی برای ریاست تصورم این است که رای ندارد».

    گزینه‌های اصلی نظرشان چیست؟

    در این بین لاریجانی تاکنون درباره ریاست مجلس دهم اظهار نظری نکرده و عارف نیز تنها گفته که در این باره با لاریجانی رایزنی نکرده است. شاید این دو رایزنی‌های خود را به پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات موکول کرده اند، زمانی که وزن کشی دو جریان مشخص‌تر از حالاست.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.