راهکار جدید دولت برای افزایش تعرفه انرژی/ شرکت‌های آبفا ادغام نمی‌شوند

چاپ

انتقال آب خزر منوط به مطالعه در فاز دوم
قائم مقام وزیر نیرو در مورد انتقال آب خزر به سمنان نیز گفت: این موضوع در اواخر سال 88 جدی شد و بحث این بود که مطالعه و اجرا با هم شروع شوند. وزارت نیرو قائل به این مسئله بود که حداقل پس از فاز یک مطالعات کار اجرایی شروع شود اما شرایط بیرونی وزارت نیرو را متقاعد کرد که کار مطالعه و اجرا به صورت همزمان آغاز شود.
محمودی افزود: طرح انتقال آب خزر به سمنان ماهیت تامین آب شرب و صنعت را دارد و با وجود این که هدف گذاری برای انتقال میزان بسیار زیادی آب صورت گرفته بود اما با توجه به مطالعات وزارت نیرو با دخالت کارشناسی هدف طرح را به انتقال 200 میلیون متر مکعب کاهش داد.
وی افزود: فاز یک مطالعات این طرح تمام شده و برای تایید به وزارت نیرو داده شده است. یک ویژگی پروژه ، بحث نگاه محیط زیستی آن است چرا که آب باید در ابتدا شیرین و سپس منتقل شود. بنابراین در کنار مسائل فنی مسائل اقتصادی نیز باید جوابگو باشند.
قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: ادامه این پروژه باید با توجه به مطالعات صورت گرفته انجام شود لذا در فاز اول با چارچوب تعریف شده کار پیش رفته اما در فاز دوم ممکمن است با توجه به مطالعات تغییراتی در پروژه صورت گیرد.