• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • رحمانی فضلی: برخی دوستان وزارت کشور

    تقدیمی هدف:

    رحمانی فضلی: برخی دوستان وزارت کشور را در ابطال آرای مینو خالقی تشویق به بی قانونی می کنند

    zz

    سیاست > دولت – وزیر کشور اعلام کرد در ابطال آرای مینو خالقی، برخی تلاش دارند وزارت کشور را تشویق به بی قانونی کنند ولی وزارت کشور تسلیم تطمیع و تهدید و بیقانونی نمی شود.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در برنامه نگاه یک دیشب حاضر شد تا درباره دور دوم انتخابات مجلس برای تعیین تکلیف 68 کرسی قوه مقننه، ابطال آرای مینو خالقی نماینده رد شده اصفهان و مسایل دیگر توضیح دهد. آنچه در ادامه می خوانید مشروح این گفتگوست.
    محورهای بحث شما در سفر اخیر به نیویورک و حضور در اجلاس بین المللی مبارزه با مواد مخدر چه بود؟
    مواد مخدر موضوعی انسانی و جهانی است و معاون دبیرکل سازمان ملل نیز مبارزه را برای کشورهای مختلف مدیریت می کند. کشورها باید کاهش تقاضا و عرضه می دادند و مسایل حقوق بشر را رعایت کنند. قرار است ظرف 10 سال عملکردها بررسی شود. از دو سال قبل مقرر شد ارزیابی اقدامات صورت گیرد و در مجمع عمومی، این مسایل بحث شود. فشار زیاد بود که 3 مورد بحث شود، یکی درباره لغو اعدامها بود. دیگری قانونی کردن مصرف مواد مخدر و سوم موضوع حقوق بشری مواد مخدر بود. این مسئله 2 سال است در اتریش بحث می شود و چون ما شرایط خاصی در این مسئله داریم یعنی مجاور افغانستان با تولید سالانه 6 هزار تن مواد مخدر است. طرفداران لغو اعدام تعداد زیادی نداشتند. در این اجلاس، سند تعهد آوری به تصویب رسید که این سه مسئله برای 3سال آینده لحاظ نشد. مسئله برای ما مهم بود که شرایطمان را سخت می کرد.
    توجیه شان چه بود؟
    تصور آنها با شرایط ما متفاوت است. وقتی می گوییم قانون به ما اجازه اعدام داده، درباره کسانی است که شرارت مسلحانه و قاچاق می کنند که منابع مالی تروریستها را تامین می کنند. درباره قانونی کردن مصرف نیز مواد سبک مانند ماری جوانا و حشیش را می گویند. ما گفتیم اشکال ندارد، ولی در کشور خودتان قانونی مصرف کنید و نتیجه بررسی ها را در 5 سال اگر مثبت بود به سایر کشورها عرضه کنید. ولی کشوری که در معرض عبور سالانه 3 هزار تن مواد مخدر است، با پذیرفتن این قانون به دست خودمان مشکل ایجاد می کنیم. این ایده رای نیاورد ولی برای 2019 قابل بحث مجدد است. در کنار این موضوع 11 ملاقات داشتیم. با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و معاون او درباره حقوق بشر و بحث پناهندگان و اعتیاد ملاقات داشتیم. با برخی وزرای کشورها نیز ملاقات داشتیم. درباره پناهندگان بحث داشتیم. ما گفتیم 4 دهه است 3 میلیون افغان را پذیرایی می کنیم. ما فقط یک میلیارد دلار صرف 300 هزار افغان کردیم. اینها بیمه، بهداشت، تحصیل و کار می خواهند. الان به شرایط ایران دچار شده اند و می گویند باید کمک کنیم. این نگاه معطوف به کشور خودشان است. با ترکیه قرارداد بستند 10 میلیارد دلار بدهند تا پناهندگان سوری را پناه بدهد. برای ما نیز قرار است کمک های بیشتری داشته باشند. بالاتفاق همه ایران را کشور نمونه درباره پناهندگان می دانند.
    تصاویری که از پناهندگان منتشر می شود، باعث شده وضعیت آنها بهتر شود؟
    پناهندگی دو علت دارد، ناامنی و فقر. راه حل ایجاد امنیت است. در یمن فاجعه انسانی عمیقی شکل می گیرد و معلوم است آواره داریم. دنیا باید روی صلح و امنیت گام بردارد. سازمان ملل باید توسعه را به این کشورها بیاورد. در افانستان اگر مردم تامین نشوند یا مهاجرت یا کشت مواد مخدر می کنند.ما همیشه بحث داریم که سالانه 500-600 عملیات مسلحانه با قاچاقچیان داریم و 3800 شهید داده ایم. اینها کمک واقعی نداشتند. بهانه تحریم نیز رفع شد.
    ما چه کمکی می خواهیم؟
    اول تجهیزات می خواهیم. دستگاه ایکس ری می خواهیم در مبادی کشور مستقر شود. سگ موادیاب و امکانات می خواهیم. بالاتر از همه اطلاعات شبکه های قاچاق را در افغانستان می خواهیم. برخی اقدامات دوجانبه و چندجانبه را می خواهیم. البته کمک اصل به ما کمک اطلاعاتی است. بحث اصلی نیز موضوع پولشویی است. پیشنهاد کردیم حوزه بالکان باید به همدیگر کمک کننند. در حوزه پولشویی و تجهیزات هیچ کمکی به ما نکردند و البته قولهایی دادند. ما پیشنهاد کردیم در افغانستان کشت جایگزین شود. ایران حاضر است به عنوان پایلوت عملیات تغییر کشت و معیشت را انجام دهد. اگر این استان موفق شد همه را ببریم در سطح افغانستان.

    چرا نمی خواهند در مبارزه با پولشویی کمک کنند؟
    دلیلش معلوم است. اقتصاد مواد مخدر در این کشورها در حال گردش است. قاچاقچیان دارای نفوذ هستند.

    آماری هست که چقدر از باندهای مواد مخدر مربوط به غربیهاست؟
    اینقدر اطلاعات نداریم. باندها، جهانی شده اند و با همدیگر مرتبطند.
    درباره سیل اخیر، آخرین وضعیت چیست؟
    ما در 12 استان بارندگی بیشتری داشتیم. سه استان خوزستان، لرستان و ایلام بیشترین خسارت را خوردند. با اطلاع رسانی به موقع و خوب صدا و سیما و پیش بینی سازمان هواشناسی و آمادگی مدیریت بحران، خسارت را در حداقل داشتیم. کل تلفات انسانی ما 5 نفر بود که 3 نفر مربوط به صاعقه بود. به کشاورزی، دامها و تاسیسات آسیب وارد شد. به دولت پیشنهاد علی الحساب 20 میلیاردی دادیم. خسارت باید برآورد دقیق شود. مهمترین مسئله مدیریت کنترل سیل بود. در سد دز هر ثانیه 8 هزار متر مکعب وارد می شد که خروجی تنها5 هزار متر مکعب بود. نگرانی داشتیم مشکل به وجود بیاید. حجم کارون هم فقط 3 هزار متر در ثانیه بود. همه سدها را بستند و فقط از سد دز خروجی دادند. مردم در سطح وسیع تخلیه شدند و مدیریت عالی بود ولی خسارتها در حوزه کشاورزی و دامداری بود.
    چه زمانی وضعیت به مردم عادی برمی گردند؟
    آب گرفتگی خانه ها ظرف 3 روز تخلیه شد. آب بردگی پل و راه آهن درست شد. مردم تقریبا در خانه ها مستقر هستند. برآورد خسارت را به سازمان مدیریت داده ایم. به زودی به ما جواب می دهند. البته باید تامین اعتبار بشود. در مورد خسارتهای کشاورزی هرگز نتوانستیم بیش از 20-30 درصد جبران کنیم و پیگیری رسانه ها مهم است.
    ارزیابی شما از انتخابات گذشته چیست؟
    سال قبل به حمدالله با هماهنگی همه نهادها، احزاب، گروه ها، مردم، نامزدها و کسانی که تایید نشدند یا رای نیاوردند در شکل گیری حماسه حضور 62 درصد مردم خوب بود. ما دو انتخابات در 207 حوزه بود تعامل ما با شورای نگهبان خیلی خوب بود. حتی یک مورد مسئله امنیتی نداشتیم. این خیلی مهم است. در برخی از انتخابات، تا 17 نفر هم کشته شدند ولی این بار هیچ مشکلی نداشتیم. احزاب و گروه ها مسایل شان را از طریق گفتگو حل کردند. وقتی تعداد زیادی رد صلاحیت شدند، برخی می خواستند این را به اعتراض عمومی بکشند ولی همه مسئله را از طریق قانونی دنبال کردند. شورای نگهبان 1600 نفر را تایید مجدد کرد. در شمارش آرا نیز همیشه سه شنبه آمار داده می شد ولی ما شنبه و یکشنبه اعلام کردیم. همه انتخابات در 207 حوزه تایید شد ضمن اینکه شهرهای زیادی بازشماری کردند. ما همه اعتراضها را پذیرفتیم. با تعداد انگشتان دست، تفاضل رای وجود داشت.

    خبرسازیها را تایید می کنید؟
    مردم باید در جریان باشند و نگرانی نداریم. فقط خواهشمان از فعالان رسانه ای امانتداری است. یک بار دیگر همراهی و مشارکت مردم در اقتدار نظام را دیدیم. رئیس جمهور و مقام معظم رهبری توصیه های زیادی داشتند که باعث شد انتخابات به خوبی برگزار شود.
    تغییر استانداران و فرمانداران به خاطر انتخابات صحت دارد؟
    هر وقت با شما صحبت می کنیم این را می پرسید. ما اصلا چنین تغییر انتخاباتی نداریم.

    حتی درباره استاندار خراسان رضوی؟
    وزارت کشور دنبال اجرای انتخابات قانونی و سالم است. خراسان رضوی با توجه به گسترده و تعداد زیادی نماینده جز استانهای خوب اجرا بود. نتایج انتخابات نیز با رای مردم به وقوع پیوسته و این حرفهایی که زده می شود در فضای مجازی است. اگر استاندار به تشخیص برسد که فرمانداری عوض شود، اجرا می کند. جای گزاری ها به دلیل موضوع انتخابات نیست.
    نظر وزارت کشور درباره ابطال آرای خانم مینوخالقی از اصفهان چیست؟
    شرایطی که شورای نگهبان بر اساس آن، رد صلاحیت کرده باید قابل اثبات باشد. مسئله بعد مجوز قانونی رد صلاحیت در شرایط فعلی است. آن چه شورای نگهبان اعلام کرده به صورت مکتوب این است که رای خانم خالقی را ابطال کرده. ما نگاهمان این است که نظرمان متفاوت است. بنده نامه ای به شورای نگهبان و روسای قوا نوشتم و 6 بند استدلال حقوقی کردیم که ابطال انتخابات درست نیست. وقتی انتخابات یک استان تایید شده نمی توانیم کسی را از درون آنها، رد صلاحیت کنیم. معتقدیم اعتبارنامه باید به مجلس برود و آنجا تایید یا رد شود. از سوی دیگر بدون توجه به نگاه شورای نگهبان باید اعتبارنامه به مجلس برود. ما با آقای جنتی نشستیم و بحث کردیم. فرمودند این نظارت استصوابی و در تمام مراحل انتخابات جاری است. این تفسیر ماده 3 انتخابات است. تشخیص در این مسئله با شورای نگهبان است نه وزارت کشور. شورای نگهبان طبق نظارت استصوابی کار را تمام شده تلقی می کند. ما معتقدیم باید این موضوع به مجلس برود. برخی می گویند وزارت کشور بدون جلب نظر شورای نگهبان باید اعتبارنامه را به مجلس بفرستد. قانون می گوید اعتبارنامه وقتی به مجلس می رود که انتخابات باطل نشده. در این مورد شورای نگهبان آرای یکی از افراد را ابطال کرده. ما می گوییم حوزه باید کاملا ابطال شود. هیات اجرایی و نظارت اصفهان برخی اعتبارنامه را امضا نمی کنند. ما اعتبارنامه ای نداریم به مجلس بفرستیم. در ماده 74 هم می گوید اگر شورای نگهبان انتخابات را تایید کرد ولی هیات نظارت و اجرایی تایید نکردند، وزیر کشور و رئیس هیات نظارت یعنی آقای جنتی می تواند اعتبارنامه را امضا کرده و به مجلس بفرستد. این هم موضوع ما نیست. ما راه قانونی اعتبار نامه نداریم چون اعتبارنامه ای نیست. یک راه قانونی است که اختلاف برداشت بین تفسیر شورای نگهبان و مجلس است. محل حل اختلاف استفساریه است و نمایندگان می توانند این را در قالب طرح امضا کنند و از صحن مجلس بپرسند شورای نگهبان نظر درستی می دهد یا وزارت کشور. اگر گفتند نظر وزارت کشور درست است، باید به ما اجازه بدهند بدون امضای هیات های نظارت و اجرایی اعتبارنامه را به مجلس بفرستیم. اگر هم گفتند نظر شورای نگهبان درست است که کارها درست انجام شده. ما الان اصلا اعتبار نامه ای با امضای هیات اجرایی و نظارت اصفهان نداریم که به مجلس بفرستیم.
    تکلیف این کرسی چیست؟
    پیشنهاد ما را باید مجلس اجرا کند. اگر مجلس اجرا نکند، شورای نگهبان روی حرف خود ایستاده و این فرد نمی تواند به مجلس برود. می شود این موضوع را برخی نمایندگان طرح امضا کنند و استفساریه بگیرند یا رئیس مجلس استفساریه بدهد. برخی دوستان که داعیه قانونگذاری دارند وزارت کشور را به دعوت به قانون گریزی می کنند. همه بدانند وزارت کشور نه با تهدید و نه با تطمیع قانون را زیرپا نمی گذارد.

    بحث برخورد با خرید و فروش آرا و رای های کثیف چه شد؟
    ما مسئله پولهای کثیف را مطرح کردیم و صحرای محشری شد. ما را خواستند و توضیح دادیم. ما گفتیم پول مواد مخدر در هر حوزه ای مانند سیاست و قدرت وارد می شود. ما لایحه ای دو فوریتی با مطالعه 8 کشور به مجلس دادیم. مجلس هم بررسی نکرد و نشد. در انتخابات ما مرتب با تکثر و تعدد شکایت از خرید و فروش آرا و پولهای کثیف داشتیم. ما گفتیم اگر مستندات دارید بفرستید تا بررسی کنیم. برخی شکایتها به وزارت کشور و شورای نگهبان رسید که در مرحله تایید نهایی نیز این لحاظ شد. همه را تایید کردند. ما به استانداریها گفتیم موارد را به قوه قضاییه ارجاع دهند و اسناد و مدارک باید پیگیری شود. مهمتر این است که باید لایحه تصویب شود و در عمل بتوانیم جلوگیری کنیم.
    شما فرمودید تخلفات نسبت به ادوار گذشته کم است. معنی تخلف چیست؟
    تخلف در شرایط مختلف مانند تبلیغات است. عدم رعایت قوانین تبلیغات را داریم. بازرسی و دادن اطلاعات در حین ثبت نام نشان داد ما در حوزه تبلیغات به حداقل تخلف رسیدیم. فضای مجازی نیز قرارگاهی داشت و بلافاصله آیین نامه دار شد و اجرا شد. حدود 350 مورد سایت را بستیم. شبکه های اجتماعی نیز خوب کنترل شد. عملا تاثیرگذاری منفی نداشتند. عده ای را به دادگاه فرستادیم تا پیگیری شود. در مرحله رای گیری هم موضوع خرید و فروش آرا و شناسنامه های مختلف و تقلبی یا فرد مرده داشتیم که کنترل شد و اینها موجب شد اقل تخلفات را داشته باشیم. در بحث شمارش و جمع بندی نیز در کوتاهترین مدت تمام صندوقهای ما که بیش از 50 هزار صندوق بود، شمارش آرا در همان شب تمام شد و همه هیات های اجرایی و نظارت، زیر برگه را امضا کردند. ما امسال هم بخشنامه کردیم هیچ نماینده نامزد و کاندیدا نباید در موقع شمارش آرا… (برنامه به شکل ناگهانی قطع شد و به جای آن موزیک و تصویر گل پخش شد)
    برخی مسولان مردم را به رای دادن به نامزدهای خاص تشویق می کنند و امکانات را در اختیار گروه خاصی بگذارند. اینطور بوده؟
    از هر دو سه طرف این بحث بوده. برخی می گفتند دستگاه های نظامی دارند در انتخابات ورود می کنند و رای سازماندهی می کنند. برخی گفتند مسئولان دولتی دارند در انتخابات ورود می کنند. این به معنی این نیست که یک فرد نظامی یا دولتی نمی تواند تبلیغات کند. می توانند مرخصی بگیرند و وارد تبلیغات شود. همه این ادعا را داشتند. بنده بعد از انتخابات گفتیم کسانی که اتهام زدند بیایند پاسخ دهند. نتیجه انتخابات نشان می دهد کسی تاثیرگذاری در انتخابات نداشته. درباره واگذاری امکانات هم باید یا ماشین بدهد یا جا پول و منابع. این صرفا ادعا بوده. باید مستندات بدهند و رسیدگی شود. گزارشهایی در این زمینه بوده. گزارش نویسی شده. ولی پیگیری که کردیم به اینجا نرسیدیم که امکانات دولتی اعم از لشگری و کشوری صرف شده. همه کاندیداها هم رسانه دارند هم حقوقدانند هم مشاور دارند. یک سامانه معرفی کردیم و مرتب شکایات وارد می شد.
    وزارت کشور درباره دور دوم چه ورودی دارد؟
    هر جا سند باشد ما دنبال می کنیم.
    این که در برخی استانها لپ تاپ می دهند درست است؟
    قانون می گوید تطمیع و خرید و فروش آرا ممنوع است. هر یک از اینها قابل اثبات باشد قوه قضاییه برخورد می کند. گزارشها را هم می توانند به ما بدهند هم به قوه قضاییه. شعبات دادسرا در همه حوزه ها برای رسیدگی در اسرع وقت تشکیل شده بود. مرحله دوم 124 فرمانداری در 55 حوزه درگیرند و 16 میلیون نفر حائز شرایط رای دادند که برای انتخاب 68 کرسی 138 کاندیدا رقابت می کنند. هر کسی هر ایراد و اشکالی دارد در هر مرحله ای بگویند.
    آن کسانی که در هر حوزه رای ندادند می توانند رای بدهند؟
    هر کسی به هر دلیلی رای نداد، می تواند در هر حوزه ای رای بدهد. اگر کسی در حوزه ای رای داد، باید همانجا رای بدهد. اما اگر سازماندهی شده رای را در شهری انجام دهند، غیرقانونی است و بوی خرید و فروش رای می دهد. این اقدام عملی است.
    در تهران، کسانی رای ندادند. اگر به استانها بروند، اشکال دارد؟
    نه، ولی این که اتوبوس رایگان برای کسی تدارک دیده شود و ناهار بدهند، سازماندهی رای می شود و جلوگیری می کنیم.


    افرادی می توانند در حوزه ای که مرحله اول رای داده اند در مرحله دوم بروند حوزه دیگری؟
    نه، نمی توانند. مگر اینکه رای نداده باشند و رای شان در مرحله دوم هم سازماندهی نباشد.
    آیا وزارت کشور قصد بازنگری در قانون انتخابات را دارد؟
    رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان فرمودند قانون انتخابات اشکالاتی دارد. رئیس جمهور محترم نیز به این نکته تاکید کردند. بنده نیز به این رسیده ام قانون اشکال دارد. همه این را می گویند ولی محوری که برای تغییر قانون داریم سیاستهای کلی انتخابات است که در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شده و خدمت مقام معظم رهبری رفته. انشالله اگر سیاستهای کلان به ما ابلاغ شود، تیمی مشخص شده که متشکل از دانشگاهیان؛ مجریان، مرکز پژوهشهای مجلس و وزارت کشور به قانون می رسند.
    به انتخابات ریاست جمهوری می رسد؟
    قانون فعلی درباره مجلس است. درباره ریاست جمهوری قانون دیگری داریم. خواهش می کنم مردم در حوزه های دور دوم مانند دور اول با نیت خالص شرکت کنند. این حقشان است و نباید گذاشت از بین برود.

    وزارت کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه برنامه ای دارد؟
    ما در اجلاس استانداران به عنوان اولویت سه موضوع را مشخص کردیم. اقتصاد مقاومتی، مواد مخدر و تکریم ارباب رجوع محورها را تعیین کرده ایم. از استانها خواستیم برنامه ها را بدهند و وزارت کشور این برنامه ها را در چهارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی تصویب کرده. برش های استانی برنامه هنوز به ما نرسیده ولی این برنامه را ابلاغ کردیم که باید اجرا کنند. پیشنهاد کردیم وزارت کشور دو استان را الگوی اقتصاد مقاومتی قرار دهد. وزیر کشور مسئول اقتصاد مقاومتی شود. اختیارات به دستگاه ها داده شود. بنده آمادگی کامل دارم و دو استان انتخاب شده و اگر در این دو استان بتوانیم با سرعت و دقت سیاستها را پیش ببریم در هر مرحله ای می توانیم نتایج را به دیگر استانها ابلاغ کنیم تا انجام شود. ما تعریف کمی خواهیم کرد. مثلا در حوزه مواد مخدر اهداف و اعداد کمی داریم و باید پاسخگو باشیم. بنده به عنوان وزیر کشور اعتقاد و ایمان به بحث اقتصاد مقاومتی داریم ولی باید ریل گزاری بزرگی صورت گیرد. دولت نیز فعالیت می کند، آیین نامه ها را تصویب می کند. بنده با این اعتقاد و ایمان امیدواریم با گامهای بزرگی مواجه شویم. درباره قاچاق باید گمرک دعوت شود، بانک مرکزی و وزارت نفت بیایند. حداقل در سوخت، 40 درصد قاچاق سال قبل کم شد. باید در جمع این سه چهار نفر جلسه مفصل تری گذاشته شود.
    درباره کاهش آسیبهای اجتماعی چه اقداماتی مد نظر است؟
    مقام معظم رهبری در دو جلسه 3 ساعته این موضوع را بیان کردند. 6 ماه زمان دادند و این شنبه آینده باید گزارش بدهیم. ما به عنوان متولی پیگیری موضوع در شورای اجتماعی که بنده جانشین رئیس جمهور هستیم، گزارشی را محضر ایشان تقدیم می کنیم. هر چند معتقدیم در این 6 ماه گام بلندی در عرصه عمل اتفاق نیفتاده. ولی در 6 ماهه بعدی گامهای مهمی برمی داریم. ما حدود 15 درصد افزایش کشفیات داشتیم و به 640 تن رسید. ما نباید راضی به کم باشیم.
    طرح امنیت اخلاقی را چطور می بینید؟
    موضوع مهمی است. ولی بین بخشی است. در امنیت اخلاقی صدا و سیما را به عنوان مبلغ فرهنگ واخلاق داریم. حوزه علمیه، دانشگاه و دستگاه های اجرایی را داریم. نیروی انتظامی نیز باید برخورد کند. قوه قضاییه برخورد کند. این بین بخشی است. در شورای اجتماعی این موضوع تعریف شده و برای همه دستگاه ها ناظر گذاشتیم و در جاهایی که کمبود بوده تذکر دادیم. این را پیشنهاد دارم چون تاکید مقام معظم رهبری است، شما مطالبه کنید. معاونت اجتماعی بنده کاملا آمادگی دارد بحث کارشناسی کند. دیروز در دولت سرکار خانم مولاوردی گزارشی درباره مشکلات و مطالبات بانوان داشتند. اولین مورد داشتن شغل بود. سومین مورد تامین امنیت اجتماعی بانوان بود. این ضرورت آزادی سیاسی و اجتماعی است. اگر ما امنیت اجتماعی نداشته باشیم کاری نمی توان کرد. وزارت کشور به عنوان متولی شورای اجتماعی پاسخگوست. صدا و سیما باید کارشناسانه و واقع بینانه مطالبه گری کند. این که یک تصویری را پخش کنیم و بعد نقد کنیم درست نیست. باید روند و فرآیند را بگویید و دستگاه ها نیز نظر بدهند. این درست و قطعی است. این که چیزی را پخش کنند که سرو تهش چیست چه معنی دارد. دوستان متولی بیایند توضیح بدهند. این از نتایج رشد سریع شهرنشینی و برهم خوردن تعادل اخلاقی است. امکانات ارتباطی خیلی قوی شده و صدا و سیما از اتفاقی که می افتد شاید نفر دهم باشد مطلع شود.
    گشت نامحسوس امنیت اجتماعی به نظر شما چطور است؟
    باید تفکیک شده برخورد کنیم. آیا وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت اخلاقی است؟ قانون می گوید بله. نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد؟ بله، در مجلس نهم چندین بار روی این مسئله از من سئوال کردند. در وهله عمل به نظرم طرح و بیان خوب صورت نگرفت. مصاحبه تقطیع شد. بیان کامل نبود. مسئله ابعاد مختلفی دارد و تاثیرگذاری و بهره برداریهای مختلف دارد. نوع بیان، توضیح و پخش مناسب نبود و نیروی انتظامی مظلوم واقع شد و اجحاف شد. این همان نیروی انتظامی است که جلوی اشرار و سارقان و تروریست ها را می گیرد ولی اگر مصاحبه ای شود که شبهه ایجاد کند، نباید توپخانه ای رو به نیروی انتظامی سوار کنیم. در حق نیروی انتظامی بیش از حدی که جای بحث داشت، پرداخت شد. طرح را مطالعه کردم. اصلا دیدم استخدام 7هزار نفر نیست. در برخی رسانه ها گفتند چقدر اینها هزینه می برد. اصلا اینطور نیست. نیروی انتظامی نیروهای خودش را در ساعات استراحت، برای کنترل دهها مورد سرقت، زورگیری و یکی هم کشف حجاب در خودروهاست که باید گزارش کنند و مستندات را فراهم کنند. نیروی انتظامی باید در موارد اثبات شده برای فرد، تذکر بفرستند و اگر موضوع شرارت و سرقت بود، برخورد کند. ما در مناطقی با 100 هزار نفر؛ پاسگاه نداریم. نیروی انتظامی روی نیروهای خود فشار می آورد که امنیت مردم را تکمیل کند. نیروی اضافه از بیرون نبوده، در شیفت استراحت بوده و آموزش هم دیده اند. طرح این موضوعات باید در فضای عمومی با تدبیر باشد. قبل از طرح نیز اگر امنیت اجتماعی است باید در شورای امنیت می آمد. اگر امنیت اخلاقی است باید در شورای اجتماعی می آمد. باید در این بحث رسانه ها، صدا و سیما و قوه قضاییه کمک کند. یکی از اشکالات بحث حجاب و عفاف ما متوجه انتهای خط هستیم که کسی به خاطر عدم رعایت شوون بازداشت می شود. این فرد فرآیندی را طی می کند و همه مسئولند این اتفاق نیفتد. البته اگر به تخلف منتهی شد، نیروی انتظامی باید برخورد کند. از فرمانده ناجا خواستم موضوع را ارجاع دهند تا در شورای اجتماعی بررسی کنیم. اگر در این طرحها مشارکت مردمی نباشد، یقینا شکست می خورد. پس باید با کمک مردم این طرح اجرا شود. اگر همه مقاومت کنند، عکس جواب می دهد. اصلا ما نیروی نامحسوس نداریم. بحث مظاهر فساد اگر باشد و ما در خیابان می بینیم، این دیگر پلیس نامحسوس نمی خواهد. همه می بینند. باید تذکر بدهیم آقا یا خانم رعایت کند. بنده به مسئول شورای امنیت کشور و جانشین مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی با توجه به منابع محدود این نیرو، این است که باید اصول ارزشها و مباحث اعتقادی ما رعایت شود. ما حکومت دینی هستیم. نمی پذیریم برخوردی شود که جواب عکس دهد.


    سردار اشتری بسیار اخلاقمدار هستند. نبایداین خدمات را ندید. انصافا در برابر خدمات باید دید.
    وظایف قانونی را نیروی انتظامی طبق روال انجام می دهند. این طرح باید در شورای امنیت با اخذ نظرات همه دستگاه ها بررسی شود.
    برای جریان داشتن امنیت در شبکه های اجتماعی وزارت کشور و شورای امنیت کشور چه می کند؟
    قرارگاه فضای مجازی با هدف و وظیفه مدیریت این فضا درست شده. ما عضو این قرارگاه نیستیم و مسئولیت قانونی نداریم. دستگاه های مسئول باید جواب دهند ولی از منظر شورای اجتماعی در چهارچوب مصوبات آن قرارگاه می توانیم آیین نامه و نظارت داشته باشیم. در بحث امنیت اقتصادی پلیس فتا بحث هک کردن حسابها و نقل و انتقالات غیرقانونی و پولشویی پیگیری می کند. در حوزه تروریسم شورای امنیت نقش دارد، وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا نقش دارند. این مسئله مردم نیست. مسایل خاص است. ولی آنچه رفتار عمومی تلقی می شود، قرارگاه فضای مجازی متولی است و ما نیز سیاستها را اجرا می کنیم.
    درباره بحث امنیت به خصوص در مرزها چه سخنی دارید؟
    امنیت مانند هواست. امنیت برقرار است و هیچ کس موضوعی درباره امنیت ندارد و البته این نتیجه تلاش نیروهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی هستیم. همه عناصر موثر در ناامنی منطقه، می گویند هدفشان ناامن کردن ایران است. به لطف خدای متعال در هیچ مقطعی نتوانستند تاثیرگذار باشند. در انتخابات 5 گروه تروریستی قصد بمب گذاری انتحاری بازداشت شدند. نیروها تلاششان را می کنند. احاطه کافی را دارند. این به معنی این است که در تهدید نیستیم. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی همیشه آماده باش هستند و دغدغه شان ایجاد امنیت است. باید برای این نیروها دعا کنیم، کمک کنیم و قدردان باشیم.

     

    توصیه تان به دست اندرکاران انتخابات چیست؟
    اول در حوزه اجرا که خودم هستم، سلامت انتخابات و اجرای قانون است. از گروه های سیاسی می خواهیم از هیجانات کاذب استفاده نکنند. قوتهای خود را مطرح کنند و به ضعفهای دیگران توجه نکنند. مردم می فهمند و هوشمندند. از مردم نیز تقاضا داریم با شکوه و قدرت پای صندوق بیایند. نامزدها نیز امر انتخابات را مسابقه در خیرات و تکلیف بدانند. نتیجه عمل به تکلیف است و پرهیز کنند از اتهام و تهمت و تخریب. آسیب این مسایل به همه می رسد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.