• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • رقابت‌ فیلم‌های نوروز با پرفروش‌‌های سینمای ایران

    تقدیمی هدف:

    رقابت‌ فیلم‌های نوروز با پرفروش‌‌های سینمای ایران/من سالوادور نیستم،«شهر موش‌ها»و«اخراجی‌ها» را گرفت

    vv

    فرهنگ > سینما – فیلم من «سالوادور نیستم» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز، فاصله‌زیادی تا تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلم سینمای این سال‌ها ندارد.

    اگر درهالیوود  فیلم‌های پرزرق‌وبرق اکشن، انیمیشن‌های سه‌بعدی  پیچیده و فیلم‌هایی با مضمون  تقابل ابرقهرمان‌های محبوب با نیروهای شر و یا حتی خودشان  همواره در صدر  باکس آفیس هفتگی قرار می‌گیرند و گیشه‌ها را تسخیر می‌کنند اما اینجا سینمای ایران با  فیلم‌های کمدی‌اش زنده مانده و هرسال بیشترین حجم فروش در گیشه غالباً به این ژانر اختصاص پیدا می‌کند.

    همین امسال و درحالی‌که سه فیلم درام  و پرحرف و حدیث  مثل ابد و یک روز، بادیگارد  و خشم و هیاهو که کلی جایزه برده‌اند – یا نبرده‌اند!  و به لحاظ ارزش هنری سطح بالاتری نسبت به کمدی‌های رایج سینمای ایران دارند  روی پرده هستند اما میزان فروش دو فیلم کمدی من سالوادور نیستم  و 50 کیلو آلبالو  تقریباً دو برابر کل فروش سه فیلم دیگر بوده  تا ثابت شود جنس سینما روهای ایرانی جنس جوری نیست و حداقل اینکه  بسیاری از آن‌هایی که برای فیلم دیدن در سینما پول می‌دهند فقط برای خندیدن تمام دشواری‌های سینما رفتن ازجمله تهیه بلیت، ترافیک، جای پارک و … را به جان می‌خرند و می‌خواهند  برای دو ساعت هم که شده فقط شاد باشند.

    در تمام سال‌های اخیر  پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما   فیلم‌های کمدی و به‌اصطلاح عموم خنده‌دار بوده‌اند. اگر فروش فوق‌العاده فیلم محمد (ص) را با توجه به در نظر گرفتن تعداد سالن‌های زیاد و مدت اکران طولانی‌اش کنار بگذاریم  تمام فیلم‌هایی که در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر قرار می‌گیرند  فیلم‌هایی بوده‌اند که  به هر شکل ممکن  با ابزار و قصه‌ها بعضاً تکراری  مخاطبشان را می‌خندانند و لحظات مفرحی را برای  آن‌ها ایجاد می‌کنند.

    حتی شهر موش‌های 2 که دو سال قبل فروشی بالغ‌بر 12.5 میلیارد تومان داشت جدا از زنده کردن حس نوستالژیک سریالی با همین نام در دهه 60 با تبلیغات فراوان اکران شد و طی مدتی طولانی  و با تبلیغاتی فراوان مخاطب بزرگ‌سال و کودکش را خنداند و با عنصر خنده به این میزان از فروش رسید.

    نهنگ عنبر  کمدی  دیگری از سامان مقدم بود که  با ستاره‌های گیشه بیش از 7 میلیارد تومان فروخت و آن‌قدر موفق بود که کارگردانش خیلی زود به فکر ساخت قسمت دوم بیافتد.

    قبل‌تر از این‌ها سه‌گانه اخراجی‌ها  نیز چنین سرنوشت فوق‌العاده‌ای پیدا کرد. مسعود ده‌نمکی که قبل از ساخت اخراجی‌های 1 به فروش میلیاردی و رکوردشکنی‌هایش فکر هم نمی‌کرد با اکران این سه فیلم در اکران‌های نوروزی ارقام عجیبی را در سینمای مرده سال‌های ابتدایی دهه نود برجای گذاشت و البته به پشتوانه همین سه‌گانه با رسوایی  هم در گیشه کامیاب شد.

    سال گذشته  فیلم‌هایی در فهرست بالاترین فروش  سالیانه قرار گرفتند که  غیر از خنداندن آن‌هم به بدترین شکل ممکن هیچ کارکردی نداشتند و به لحاظ  در نظر گرفتن وجوه شاخص فیلم‌سازی  در پائین‌ترین  سطح ممکن قرار می‌گیرند. از بین فیلم‌های پرفروش سال قبل گینس  و ایران برگر  در این  دسته قرار می‌گرفتند و مثل سه‌گانه اخراجی‌ها  فقط با در نظر گرفتن عنصر خنده به رقم فروش عجیب‌وغریبی به نسبت کیفیتشان دست یافتند.

    در این میان آنچه  واضح است اینکه در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران به موارد مشابه زیادی برمی‌خورید. فیلم‌هایی با تم کمدی و طنز که برخی‌شان به لحاظ استانداردهای فیلم‌سازی در این ژانر نمره خوبی نمی‌گیرند اما در کمال تعجب مثلاً در مقایسه با اثری شاخص مثل درباره الی  فروش عجیب‌وغریبی داشته و اصلاً نمی‌توان رقم فروش آن‌ها با ساخته درخشان اصغر فرهادی را  در همان سال و همان قیمت بلیت مقایسه کرد.

    حالا می‌توان به‌صراحت گفت وقتی فیلمی با معیارهای جهانی و پسندیده شده توسط غالب اهالی سینما در کشورهای مختلف جهان مثل جدایی نادر از سیمین کمتر از اخراجی‌ها می‌فروشد فاکتورهای موفقیت برای تهیه‌کنندگان  و کارگردانان در گیشه به‌راحتی عیان شده  و مشخص است. کافی است تهیه‌کننده پای یکی از دو سه چهره مطرح و پول‌ساز سینمای کمدی را  فیلمش بکشاند و کارگردان با اتکا به فیلم‌نامه‌ای که چیز خاصی در خود ندارد تمام بار خندان مخاطب را روی بداهه‌پردازی‌ها و نمک پرانی‌های بازیگر مطرح و ایجاد موقعیت‌های نسبتاً کمیک  بیندازد. در این صورت فروش میلیاردی  آن فیلم رقم پایه حساب خواهد شد و بهترین و  ستایش‌شده‌ترین فیلم‌هایی که هم‌زمان اکران شده‌اند باید  برای قرار گرفتن در  پله‌های بعدی فروش بجنگند و احیاناً با در اختیار داشتن سالن‌های کمتر به جنگ نابرابری تن دهند.

    همین حالا رقم فروش من سالوادور نیستم بعد از حدود دو ماه اکران از عدد حیرت‌انگیز 11 میلیارد تومان گذشته و به نظر می‌رسد شاید اگر نیمی از زمان اکران محمد (ص) را در اختیار داشته باشد حتی رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را می‌شکند. یا 50 کیلو آلبالو که یک ماه از زمان شروع نمایشش گذشته  6.5 میلیارد تومان فروش را رد کرده   و به نظر می‌رسد  رکورد سال گذشته نهنگ عنبر را به‌راحتی می‌شکند و  رقم حیرت‌انگیزی را در پایان نمایشش ثبت خواهد کرد تا دو فیلم کمدی  به‌احتمال فراوان پرفروش‌ترین‌های سال 95 لقب بگیرند.

    این ارقام البته با در نظر گرفتن بلیت‌های ده‌هزارتومانی  شاید چندان هم زیاد نباشد اما با توجه به تعداد مخاطبان این فیلم‌ها می‌توان  گفت همچنان کمدی‌های نه‌چندان محکم و بدون چارچوب از فیلم‌هایی که استانداردهای بالاتری در سینما دارند بیشتر می‌فروشند و مردم سینما روی ایران  به انتخاب‌های عجیبشان ادامه می‌دهند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.