• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • رقابت فیلمسازان برای گرفتن اکران نوروز در سینماها

    تقدیمی هدف:

    رقابت فیلمسازان برای گرفتن اکران نوروز در سینماها / باز هم ده‌نمکی؛ احتمالا عطاران

    yy

    فرهنگ > سینما – جشنواره فیلم فجر تمام شد و حالا موضوع اکران نوروزی و فیلم‌هایی که در این لیست قرار می‌گیرند یکی از مهم‌ترین موضوعات اهالی سینماست.

    وقتی حرف از اکران نوروز و انتخاب محدود از یک دایره پرشمار می‌شود طبیعی است که وزارت ارشاد و سازمان سینمایی‌اش بیشتر از حد معمول روی این داستان متمرکز شوند و با توجه به حساسیت‌های بسیار روی این موضوع، ‌‌نهایت دقت و وسواس خود را خرج کنند که شایسته‌ترین‌ها در انتخاب‌های نهایی‌شان جای بگیرند.

    موضوع اکران نوروز، مهم‌ترین اتفاق اکران سالانه سینمای ایران به حساب می‌آید و بعد از جشنواره همه نگاه‌ها به این مساله حساسیت برانگیز دوخته شده که بالاخره از بین این همه فیلم کدامیک در لیست نهایی انتخاب قرار خواهند گرفت؟

    از چند روز پیش گمانه زنی‌ها در این خصوص آغاز شده و بعضا لیست‌هایی از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود که در برخی فیلم‌ها مشترکند و در برخی گمانه‌ها می‌توان نام فیلم‌هایی را دید که حداقل به لحاظ سر و صدا و هیاهو نسبت به نام‌های مهم بعد از جشنواره کنار ایستاده‌اند و دنبال فرصت مناسب برای خودنمایی می‌گردند.

    انتخاب نهایی تا آخر هفته جاری صورت می‌گیرد اما از لابه لای حرف‌های سینماگران و رسانه‌ای‌ها اینطور برمی آید که پنج فیلم نهایی اکران نوروز امسال به احتمال فراوان «ابد و یک روز»، «بادیگارد»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «رسوایی ۲» خواهند بود که به این جمع یک فیلم دیگر اضافه می‌شود.

    فیلمیران و یک انتخاب دشوار

    علی سرتیپی مدیر شرکت فیلمیران که فیلم‌های مهمی در دست دارد با احتیاط خاصی در خصوص اکران عید نوروز حرف می‌زند: «ما فیلم‌های «بادیگارد» حاتمی کیا، «بارکد»، «لانتوری» و فیلم «ده نمکی» را به عنوان گزینه‌های مد نظرمان داریم و به زودی گزینه مد نظرمان را برای اکران نوروز اعلام می‌کنیم.»

    سرتیپی درباره اینکه برخی فیلم‌های خارج از جشنواره هم شانس حضور در اکران نوروز را پیدا کنند، می‌گوید: «منعی ندارد و این فیلم‌ها هم می‌توانند باشد.»

    دراکولا هم فیلمی است که سرتیپی تهیه‌اش کرده و پخش خواهد کرد اما بر خلاف گمانه زنی‌های اولیه بعید است این فیلم در اکران نوروز حاضر باشد. سرتیپی درباره دراکولا می‌گوید: «کارهای فنی این فیلم تمام شد و برای پروانه نمایش اقدام کرده‌ایم اما هنوز تصمیمی درباره اکران نوروزی‌اش نداریم.»

    «بادیگارد» صدرنشین بازی‌های تدارکاتی

    یکی از فیلم‌هایی که گفته می‌شود از حالا باید اکران نوروزی‌اش را قطعی بدانیم فیلم پرسرو صدای ابراهیم حاتمی کیاست که غیر از جشنواره فجر در مراسم دیگر سینمایی خوب جایزه می‌گیرد.

    پژمان لشکری‌پور یکی از اعضای تیم تهیه کننده «بادیگارد» درباره اکران نوروزی این فیلم توضیح می‌دهد: «در این باره باید آقای سرتیپی صحبت کنند چون ایشان مسائل اداری فیلم را دنبال می‌کنند. از طرفی ما هم منتظر اعلام وزارت ارشاد هستیم و تا ارشاد اعلام نکند نمی‌توانیم بگوئیم فیلم ما در اکران عید نوروز هست یا نه.»

    با این حال لشکری‌پور می‌گوید: «به نظر من بادیگارد هر موقعی از سال که اکران شود شرایط خوبی خواهد داشت. الان فیلم در اکران دانشگاهی، نهاد‌ها و سالن‌هایی غیر از سینماهای عمومی نمایش داده شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته و شواهد نشان می‌دهد «بادیگارد» صدرنشین نظرات مثبت مخاطبان است. مثل این می‌ماند که یک تیم فوتبال در بازی‌های تدارکاتی قبل از فصل هم نشان داده چه توانایی‌های دارد و به همین خاطر ما به اکران موفش با توجه به فضای فیلم وعواملش امیدواریم.»
    سینما‌ها با آلبالو خوش طعم می‌شود

    یکی از فیلم‌های خارج از جشنواره که برای اکران نوروزی خیز بلندی برداشته و حتی گفته می‌شود نمایش آن در تعطیلات نوروز قطعی شده «پنجاه کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی است که یک کمدی جوان پسند و مفرح می‌تواند باشد. در این کمدی پربازیگر بیننده در هر سکانس با یک چهره شاخص مواجه می‌شود و البته غافلگیری‌هایی مثل بازی خوب آزاده صمدی در یک کار کمدی خواهد داشت. «۵۰ کیلو آلبالو» که فقط به خاطر تصمیم تهیه کننده‌اش و ارتباط با مشکلات «خانه دختر» شهرام شاه حسینی به جشنواره فجر نرفت حتما یکی از ۵ گزینه نهایی اکران عید خواهد بود و تنها سرگروهی‌اش مشخص نشده است.

    محمد شایسته تهیه کننده این فیلم که قطعی شدن اکران نوروی این فیلم را تائید می‌کند درباره فیلمش توضیح می‌دهد: «من به استناد فیلمنامه کمدی کار، بازیگران و کارگردانی مانی حقیقی معتقدم این فیلم بسیار پرفروش خواهد شد و امیدوارم که این اتفاق بیافتد.»

    شایسته درباره پیش بینی‌هایش درباره اکران نوروز و ترکیب فیلم‌ها می‌گوید: «من خبر ندارم اما شنیده‌ام اکران «بادیگارد» قطعی شده. به نظر من هر چه در تمام فصل‌های اکران تعداد فیلم‌های پرفروش بیشتر باشد نه تنها به بقیه فیلم‌ها لطمه نمی‌زند بلکه کمک هم می‌کند. نمونه این را هم در سال‌های گذشته دیده‌ایم. البته با توجه به ترکیب اکران نوروز سال قبل و فیلم‌هایی که امسال مطرح شده‌اند یقین دارم فروش امسال بسیار بیشتر خواهد بود و در مجوع سال سینمایی پررونقی در گیشه خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته هم رقم بالاتری را در فروش کلی به سینما برمی گرداند.»

    اما پیش بینی این تهیه کننده درباره فیلم‌های بفروش سال ۹۵ جالب و شنیدنی است: «فکر می‌کنم در بین ۶-۵ فیلم پرفروش سال آینده فقط یکی دو تا از بین فیلم‌های جشنواره باشند. معمولا کمدی‌ها بیشترین فروش را خواهند داشت و می‌توانم بگویم «دراکولا»ی عطاران، «خوب، بد جلف» پیمان قاسم خانی و «پنجاه کیلو آلبالو» مانی حقیقی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال آینده می‌شوند.»
    با بچه‌هایتان فیلم سه بعدی ببینید

    اما خارج از فیلم‌های ظاهرا بفروش و پر سروصدا یک فیلم سه بعدی هم می‌تواند در بین گزینه‌های اکران نوروز قرار بگیرد. این فیلم جدا از تکنیک متفاوتش برای کودکان ساخته شده و دراین ژنر قرار می‌گیرد. به عبارتی حضوراین فیلم در اکران نوروزی می‌تواند تنوع ژانر و ترکیب فیلم‌های نوروز را به آن چیزی که مسوولان و منتقدان سینمایی شعارش را می‌دهند نزدیک کند.

    داستان فیلم جنجال در عروسی در یزد می‌گذرد و قهرمان‌های آن بچه‌هایی هستند که به قصه جان می‌بخشند. محمد احمدی تهیه کننده این فیلم با اشاره به اینکه برای اکران نوروزی مشغول رایزنی است می‌گوید: «فیلم ما پتانسیل اکران نوروز را دارد و اگر در زمان خوب اکران شود شرایط بهتری پیدا می‌کند اما باید خیلی از مسائل را در نظر گرفت و با سینما‌ها درباره اکران این فیلم صحبت کرد.»

    وی ادامه می‌دهد: «همیشه صحبت و ادعای توجه به سینمای کودک شنیده می‌شود و اینکه می‌خواهند از این سینما حمایت کنند. البته من می‌دانم دکتر ایوبی و معاونانش آقایان فرجی و ایل بیگی نظر مثبتی دارند مبنی بر اینکه یک فیلم کودک و نوجوان در اکران نوروز قرار بگیرد.»

    اما در میان این همه فیلم مهم شاید شانس «جنجال در عروسی» برای قرار گرفتن در ۵ گزینه نهایی کم باشد مگر اینکه جدا از این دایره بسته اکران شود: «من فکر نمی‌کنم شانس کمی داشته باشیم چون تمایل برای بها دادن به این فیلم را می‌بینم. این فیلم از نظر کودکان جذاب است و استانداردهای بالایی دارد. من نمی‌خواهم این فیلم را با نمونه قبلی سه بعدی سینمای ایران مقایسه کنم اما افرادی که دو فیلم را دیده‌اند می‌توانند نظر بدهند. ما با یک کمپانی فرانسوی به طور مشترک کار کردیم و خودمان بخشی از کار را انجام دادیم. نمی‌خواستیم تکنیک کار را از صفر برویم و یاد بگیریم و انجام دهیم. این یک کار اشتراکی است و فکر می‌کنم فضاهای سه بعدی درآمده.»

    به گفته تهیه کننده جنجال در عروسی این فیلم هم به صورت سه بعدی هم دو بعدی آماده نمایش شده و اگر شرایط اکران فراهم باشد در سینماهای آزادی، پردیس کوروش، فرهنگ، ایوان شمس و هویزه مشهد امکان نمایش سه بعدی خواهد داشت.
    «من» یا «خشم هیاهو»؟ یکی می‌آید

    اگر نام چهار فیلم اصلی اکران نوروزی مشخص شده باشد برای گزینه پنجم باید بین چندین فیلم شاخص سرک بکشیم و ببینیم شانس کدامیک برای انتخاب به عنوان گزینه نهایی بیشتر است. در این میان گفته می‌شود شرکت نسیم صبا هم در اکران نوروز حتما یک فیلم خواهد داشت که از بین دو گزینه اصلی این شرکت یعنی «خشم و هیاهو» هومن سیدی و «من» سهیل بیرقی انتخاب می‌شود.
    سعید خانی یکی از دو مدیر این شرکت در این باره می‌گوید: «در حال رایزنی هستیم و تدارک دیده‌ایم که یکی از این دو فیلم در نوروز اکران شود که امیدوارم موفق شویم.»

    وی درباره حضور فیلم‌ها از شرکت‌های متفاوت در اکران نوروز می‌گوید: «این آئین نامه مربوط به سال گذشته بود که هر دفتری یک فیلم بدهد اما می‌شود فیلم را به دفا‌تر دیگر داد و این خیلی مهم نیست. با این حال امیدوارم حق و حقوق فیلم‌های خوب ضایع نشود و مثل سال قبل نشود که از دفتر ما هیچ فیلمی اکران نشود. امیوارم امسال یک فیلم ما را نمایش بدهند.»

    خانی در پاسخ به اینکه ترجیح می‌دهد «خشم و هیاهو اکران» شود یا «من» می‌گوید: «برای من فرقی نمی‌کند. هر کدام از این فیلم‌ها فضا، ترکیب بازیگر و حال و هوای خاصی دارند و می‌تواند در اکران موفق باشند. به هر حال برای سرگروه شدن در اکران نوروز لابی‌هایی صورت می‌گیرد و ما هم در این شرایط تلاشمان را کرده‌ایم و مطمئنیم هر دو فیلم‌مان با توجه به خصوصیاتی که دارند می‌توانند در این اکران موفق باشند.»
    «سایه‌های موازی» هم شانس دارد؟

    در حالی که مثلا از «کفش‌هایم کو؟» آخرین ساخته کیومرث پوراحمد به عنوان یکی دیگر از فیلم‌های حاضر در جشنواره و صاحب شانس برای اکران نوروز یاد می‌شود دربین فیلم‌های خارج از جشنواره هم می‌توان دنبال گزینه‌های مناسبی رفت.

    یکی از فیلم‌های شاخصی که به جشنواره سی و چهارم فجر راهی پیدا نکرد اما مورد توجه منتقدان قرار گرفته «سایه‌های موازی» ساخته اصغر نعیمی است که بازگشت ابوالفضل پورعرب به سینما را رقم زده و البته بازیگران شاخصی دارد.

    حسن توکل نیا تهیه کننده «سایه‌های موازی »درباره شانس اکران نوروزی این فیلم می‌گوید: «ما تقاضا داده‌ام و امیدواریم اکران نوروزی قسمت ما هم بشود. فیلم ما فضای خوبی دارد و غیر از پورعرب، بقیه بازی‌ها هم بسیار خوب بوده، ضمن اینکه از طراحی صحنه خوبی هم برخوردار است.»

    وی درباره راه پیدا نکردن این فیلم به جشنواره می‌گوید: «این فیلم هیچ مشکلی نداشت. ما یک نسخه کامل و بدون اشکال فنی را تقدیم هیات انتخاب کردیم اما در ‌‌نهایت انتخاب نشد که به نظرم این مساله ناشی از سلیقه غلط هیات انتخاب بود چون دوستان که بعدا فیلم را دیده بودند می‌گفتند در حق «سایه‌های موازی» و فیلم‌های آقایان ثقفی و کاظمی جفا شده.»

    توکل نیا ادامه می‌دهد: «به نظرم کج سلیقگی باعث شد فیلم ما از جشنواره دور بماند و غیرعادلانه بودن معیارهای انتخاب باعث این اتفاق شد. هیچ کس هم نیامد توضیح بدهد که چرا فیلم ما را رد کرده‌اند در حالی که فیلم‌های جشنواره اینقدر تلخ بود که با دیدن برخی از آن‌ها تماشای فیلم زهرمارمان می‌شد!»

    تهیه کننده سایه‌های موازی به انتخاب برخی فیلم‌های خاص در اکران نوروزی معترض است: «از حضور «ابد و یک روز» در اکران نوروز خوشحالم چون همه از آن تمجید کرده‌اند و مردم هم دوستش داشته‌اند اما مناسبات و پارتی بازی‌هایی در اکران نوروز صورت می‌گیرد. برای من سوال است که چرا در این ایام سال فیلم‌های یک کارگردان خاص نمایش داده شود؟ چرا از بقیه کارگردان‌ها و تهیه کننده‌ها فیلم نمی‌گیرند؟ چرا حق بقیه فیلمساران که کارهای خوبی هم دارند نادیده گرفته می‌شود و یک کارگردان خاص هر چه می‌سازد در نوروز اکران می‌شود؟ واقعا آنهایی که این انتخاب‌ها را انجام می‌دهد حق الناس را زیر پا می‌گذارند و باید دست و پایشان از این کارهای غلط بلرزد و بعدا جوابگو باشند.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.