روایت نوبخت از دومین سرمایه‌گذاری

چاپ

روایت نوبخت از دومین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و پرداخت سبد کالا به مستمندان

xxxx

سیاست > دولت – سخنگوی دولت تاکید کرد در فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری، شاهد افزایش 12 درصدی ارزش معاملات در بازار مسکن بوده‌ایم.

به گزارش خبرهدف، محمدباقر نوبخت، امروز هم پشت تریبون قرار گرفت تا هم برای خبرنگاران رسانه ها از آخرین اقدامات دولت روایت کند و هم پاسخگوی سوالات آنها باشد.

وی سخنانش را با توضیحاتی درباره سرمایه‌گذاری خارجی آغاز کرد از دومين سرمايه گذاري خارجي در کشور خبر داد و گفت: چهارشنبه گذشته قرارداد این سرمایه گذاری خارجی اجرايي شد، اين سرمايه گذاري مربوط به ٥ هزار مگاوات انرژي الكتريكي با ارزش ٤/٢ ميبيارد دلار است. سرمايه گذاري خارجي مذکور در قالب نيروگاه هايي در اهواز، دهلران، زاهدان، ساوه، سوفيان و بناب بصورت مستقيم صورت مي‌گيرد و هيچ تعهد و تضميني متوجه دولت ايران نخواهد بود.

سخنگوی دولت همچنین از رونق نسبي در بازار مسكن طي دوماهه فروردين و ارديبهشت روایت کرد و خاطرنشان ساخت: طي دو ماهه فروردين و ارديبهشت براي واحدهاي مسكوني و آپارتماني از جهت معاملات و ارزش آن رشدهايي حاصل شده است. در فروردين تعداد معاملات ١٩درصد رشد داشته و ارزش واحدهاي مسكوني ٣٣/٤ درصد رشد داشته است.

به گفته وي، در اردیبهشت ماه نیز تعداد معاملات 7 درصد رشد پیدا کرد که ارزش این معاملات با رشد 5/1 همراه بود. به طور کلی در فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری ارزش معاملات در بازار مسکن برای واحدهای مسکونی آپارتمانی 12 درصد رشد بوده است.

نوبخت همچنین خبر داد که 160 میلیارد تومان سبد کالا به مستمندان در ماه رمضان پرداخت شد.

این خبر تکمیل می شود..