روحانی:دنیا با زبان تکریم با ما سخن می‌گوید نه زبان تحریم

zz

چاپ

وحانی:دنیا با زبان تکریم با ما سخن می‌گوید نه زبان تحریم/امروز روز تقابل جناح‌ها با یکدیگر نیست/1/

zz

سیاست > دولت – رئیس جمهور بار دیگر از پیروزی ملت ایران در عرصه دفاع و دیپلماسی یاد کرد که نشان داده تهدید ایران علیه منطقه، صرفا یک ادعا است.

به گزارش خبرهدف، حجت الاسلام حسن روحاني در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب را به ملت، رهبري و همه آزادي خواهان جهان تبريک گفت و با درود به روح امام (ره)، شهداي انقلاب و دفاع مقدس و امام زمان(عج) اظهار داشت: 37 سال پيش در چنين ايامي قيام مردم ايران براي به دست آوردن سرنوشت کشور به نتيجه رسيد و آنان بر استبداد و خودکامگي پيروز شدند. اين در حالي است که در انقلاب مشروطه به چنين دستاوردي نرسيديم.

وي با اشاره به اينکه دهها سال بود که قدرت هاي خارجي بويژه آمريکا بر مردم ايران مسلط بودند، ادامه داد: مردم ديگر توان تحمل استبداد و سلطه خارجي را نداشته و به دنيال آرمان استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي ايران بودند و در قالب همين سه شعار توانستند استقلال خود را به دست آورده و به سلطه خارجي پايان داده و آزادي را به دست آورند تا در چارچوب اسلام و ارزش‌هاي ديني، نظامي را که خواست مردم بود با راي قاطعشان بر پا کنند.

روحاني افزود: گمان نمي کنم که هيچ کس ترديد داشته باشد که هيچ حرکت اجتماعي اگر از دل نهاد دين برآورده نمي شد و رهبري آن بر عهده مرجع عالي قدر تقليد و رهبر مورد اعتماد مردم نبود، بسيج عمومي مردم اتفاق نمي افتاد. گمان نمي کنم که اگر اسلام بدون تصوير جوان گرا و سازگار با علم و دانش تبيين نمي شد و دين و فرهنگ در کنار آراي قاطع مردم قرار نمي گرفت، نمي توانست نظامي مورد تکيه مردم و احترام جهانيان در اواخر قرن بيستم قرار گيرد. ترکيبي که امام براي ما بيان کرد، يعني جمهوري اسلامي، نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيش، منجر به تحول بزرگي در جامعه ما شد و مردم به خواست دهها ساله خود رسيدند.

وي با بيان اينکه يک رهبر ديني چنين نفوذ کلامي در ميان مردم داشت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي  تنها يک انقلاب اسلامي نيست. مساله مهم اخلاق است که بر سياست مقدم است. امام با اخلاق اسلامي توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر اين کار هنرمندانه امام نبود، کشور ساليان دراز مبتلا به جنگ داخلي مي شد. اين مردم بودند که با راهبري امام و اخلاق اسلامي، گل را بر لوله هاي تفنگ زده و جاذبه انقلاب را نشان دادند.

رئيس جمهور با بيان اينکه دين اسلام پيام آور عدالت و اعتدال و مهرباني براي مردم است، يادآورشد که انقلاب ما براي تثبيت خود و جلوگيري از نفوذ بيگانگان، قربانيان فراواني داده است. امروزه جهانيان فهميده اند که مردم ما در برابر هيچ فشاري تسليم نخواهند شد. کما اينکه در برابر فشارهاي بين المللي و تحريم هاي زياد سر تسليم فرود نياوردند. کساني که از روي زياده خواهي و يا بدخواهي به دنبال فشار به مردم ايران بودند، امروز در برابر عظمت مردم سر فرود آورده و از اقدامات گذشته خود مايوسند. امروز با پيروزي بزرگ ملت ايران در توافق هسته اي همه جهانيان فهميدند که اين ملت بزرگ و عظيم، نه تنها در ميدان جنگ و دفاع بلکه در عرصه ديپلماسي و منطق و استدلال نيز قدرت توافق دارد و مي تواند انسجام و وحدت ملي خود را در سايه هدايت هاي رهبري حفظ کرده و قطعنامه هاي شوراي امنيت و شوراي حکام عليه ايران را لغو کند و به تاريخ بسپارد. ملت ايران ثابت کرد آنچه که عليه ايران درباره تهديد منطقه مي گفتند، دروغ بود.

به گفته وي، امروز شوراي حکام آژانس و افکار عمومي جهان پذيرفته است که تبليغات استکبار جهاني و صهيونيست عليه ايران دروغ بودهو مردم ايران صلح خواه هستند و براي ثبات و امنيت منطقه در جهان تلاش مي کنند.

روحاني گفت که با کمک مردم و رهنمودهاي رهبري، توانستيم پروژه ايران هراسي را به شکست بکشانيم. نشان داده ايم که حکومت ايران، موقت نيست و نمي توانند ايران را به انزوا بکشانند.

رئيس دولت يازدهم از رقبت جهانيان براي همکاري با ايران ياد کرد و از سفر روساي جمهور روسيه و چين به ايران و سفر اروپايي اخيرش به فرانسه و ايتاليا ياد کرد و افزود: دنيا امروز فهميده است که زبان تحقير و تحريم ملت ايران به پايان رسيده و بايد با زبان تکريم با ملت ايران سخن بگويد.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

**با اقتصاد مقاومتي ايراني آباد خواهيم ساخت. ما توان اين را داريم که با دنيا در عرصه اقتصادي رقابت کنيم.

**امروز روز تقابل جناح ها با يکديگر نيست. امروز همه بايد با هم دست به دست هم دهيم. چون هرگونه تقابل و منازعه خلاف منافع ملي است. براي توسعه کشور نياز به اجماع داخلي و برجام دو داريم. براي ساختن ايران بايد به يک اقدام مشترک ملي دست بزنيم.

**هوش و توان و استعداد جوانان ما و امکانات کشور ما، ما را به عرش پيشرفت مادي و معنوي مي تواند برساند. در برنامه پنج ساله ششم هم رهبري دستور دادند به رشد 8 درصدي برسيم. براي اين کار بايد تمام سرمايه داخلي ما فعال شود.

**{با برشماري دستاوردهاي صنعتي و کشاورزي در ايران} مي توانيم در بخش هاي مختلف به نقطه اي برسيم که به خودمان متکي باشيم.
**11 ميليون نفر را تحت پوشش بيمه سلامت قرار داده ايم در سال آينده رفاه قابل توجهي براي بازنشستگان خواهيم داشت و پاداش فرهنگيان بازنشسته را پرداخت مي کنيم.
**دولت در کنار مردم مي تواند مشکلات را حل کند. سال آينده سال پيشرفت ملت ايران به حول و قوه الهي خواهد بود.